heikebiketri

Alla inlägg under april 2017

Av Heike Emmrich - 16 april 2017 21:27

Från 15.00 i fredags till typ i ett idag 20.30 . Det har varit bra varje timme.Det blir så när man jobbar med bra personal. Men i morgon är jag ledig ,  å gissa var jag ska springa då ? .....jo, 45:1 !  LÄNGTAR ! Har inte tränat på 2 dagar !!   desto mer taggad för i morgon. Först ska jag sova lite längre än 5.40.....  

Jag har åtagit mej att ta in lilla grannens post och spola hos henne , tills hon får nytt boende, Fick en blomma och lite choklad som tack . När jag såg blommorna utanför min dörr när jag kom hem , tänkte 1000 tankar , nej det kan bara inte vara ....NÄÄÄÄ det var det inte , fy tusan vad skönt !   

                                             

 

 

 

Av Heike Emmrich - 13 april 2017 20:10

 

Allt börjar bli så vackert grönt ! nu har jag varit på 45 : 1 varannan dag, och jag ser hela tiden hur det blir mer å mer vår. Älskar rundan. Idag åkte handskarna på , bara 3 grader när jag började. HAde tänkt mej en runda på 12-13 km , men UPS ringde och sa om en timme kommer vi förbi med ett paket, shit vad jag fick gallopera iväg......synd jag hade velat njuta en stund till . Mötte Gunbritt och Kent vid Linudden , roligt att ses igen.  J aden där paketutköraren tog tid på sig , kom inte 12.30 utan 15.5.....grrrrrr Hamnade i soltolen så det gick ingen nöd på mej.. Sen drog jag in till Hälso , tänkte köra EL , men det var bara det att EL va på city....så det blev CX med Monika W, hon kommer och tittar på min cykel , hon ska köra halv vättern. Och jag vill inte ha cykeln kvar . Får se om den passar henne.

I morgon blir det påskcorecross 11.45 sen är det dags att borra ner huvudet och jobba .....på måndag em är det dags att åka till Sävsjö igen. Jobbar 2 dagar sen hem igen.....

Det har varit superskönt att vara hemma. Varje morgon när jag vaknar tänker .....underbart. Känner att mitt val var helt rätt, inte en dag till....hade ruttnat då. Det påverkade mitt liv så mycket tillslut , väldigt negativt. Jag var i nått som jag kvävdes i. Som jag flera gånger försökte ta mej ur. 

Jag ska försöka ta tag  i stolarna som ska målas om , kolla om jag hittar nått snyggt tyg att klä om dom i. Rosa.....typ.

Måste bli lite varmare så kan jag måla på balkongen.

Nej,  nu ska jag tända lite ljus på balkongen och njuta .


Av Heike Emmrich - 11 april 2017 20:38

Så himla kul att köra på igen.

Helst plötsligt idag kom jag på 11 april ......aha det vardå jag slet sönder min muskel insida lår, shit har det redan gått ett helt år. Kommer i håg smärtan , hasandet uppför trappen , och att jag fick äta frukost vid diskbänken först morgonen. När det gått en dag ville jag till jobbet igen !!  Sudden och Sussie skljutsade mej hit och dit. Ja jisses, vilken tid det tog innan jag kunde springa igen, veckan innan midsommar stuffade jag 800 m för första gången , jädrans vad glad jag var då.

Idag va jag fylld av energi , så jag stuffade ut redan vid åtta. Så himla underbart , tidigt , fåglarna kvittrade, solen sken , lä där i början , man såg att det hänt mycket ute i naturen på bara någon dag. Älskar den här delen av leden. HAVET   allt det vackra, mötte inte en enda människa . stannade till flera gånger och bara stod och njöt. Känner mej glad . Hoppas det får fortsätta så. Lite halvt orolig vad som händer efter lördag. 

Men nej tack, livet går vidare.

 

Jag vill vara själv och springa runt i naturen och njuta. Behöver hitta tillbaka. Slippa bli bearbetat. Det kommer bli så bra igen . I morgon är det dags för Core Cross pass igen , så himla kul att gå på pass, längtar så tillbaka till allt det. Idag var jag på Easy Line. Jag ska ta med mej löpar skorna till Berlin nästa vecka . Vi bor ju vid Alexanderplatz , då kan kan man morgon springa på Karl Marx strasse/alle och runt där.  Ser så framemot resan.

Av Heike Emmrich - 8 april 2017 20:07

som fick ändrade planer. Ett helt eget beslut. Jag kom till en gräns.

Så ett helt lov med oplanerade dagar, precis vad jag behöver . ja men lite x-tra jobb funkar alltid , särskilt själva påskhelgen , värsta delen i mitt liv dessa familjära röda dagarna, även om de inte tuggar i min hjärna lika mycket nu som förr. Värst är midsommar /jul/nyår.

I går när jag kom  hem fanns fortfarande energi till en långpromenad med Sussie, helt underbart.Vi har inte babblat på hur långe som helst. Det har känts konstigt , väldigt tomt. Precis som hela sista veckan innan jag fick gasa hem.

Har varit lite tufft sista tiden, men jag tror på en lättare framtid. Idag skulle jag springa på fm , jag kom typ 800 m sen sa kroppen NEJ ! vill inte , satte mej ist och tomglodde på havet, havet ger ro ....

Sen blev detbalkongen med en bra krimi, och där har jag setat hela tiden , med en kropp av bly ...men det är också en slags återhämtning.

 

Jag eldade på lite ljus för att hålla värmen. Rofyllt. Det mentala har fått vila.

Saker är undan plockade. I morgon är säkert kroppen pigg igen , hoppas för jag vill ut på leden.

                                                  
   LEV  

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards