heikebiketri

Alla inlägg under april 2012

Av Heike Emmrich - 25 april 2012 07:11

Ja, snart är det 8/6 och mitt vik , är slut..vad ska hända sen ?

Vill jag börja joba helger igen, och få mer i plånboken, eller jobba dagtid lediga helger och röda dagar och att det mer dammar i plånboken ???

Lediga helger o röda dagar har varit superskönt o socialt !!  men man blir inte så rik på det....om man inte jobbar x-tra förstås, men det har varit lite knaper med x-tra jobb på Björkgården , hade velat jobbat mer.....

Eller harva runt varannan helg och och ha mer pengar att göra slut på  nu får jag faktiskt tänka på vad jag ska göra och inte göra.....det är jag inte van vid.....men jag har ett annat socialt liv.......tja, vad blir det ?...vi får se, sökte ytterligare ett jobb i går....då behöver jag inte använda bilen , det är också skönt ! .......har 3 v på Kompassen i sommar , kunde ha haft 4 men jag ska ju 17 till Davos v.30 !   sen vet jag just nu inget mer...de kan jag inte ta om jag inte får hjälp med att fylla ut veckorna innan, då blir det tillbaka till NP.........., ja det miljoners saker att fundera på..... mot jobbet, sen spring med syster !       TA VARA PÅ LIVET

Av Heike Emmrich - 22 april 2012 15:08

.....men jag va ju som vanligt velig, ville springa jo , nej....gnällde här hemma för mej själv....samma sak som förra söndagen ....men så blev det cykel iaf. Fick redan 1 mil i benen innan vi startade ,bra för mej som behöver vädra lungorn ett tag innan. Det bar av mot Skavsta -Täckhammar-Stigtomta-Halla -Bettna, tyckte det var jätteroligt vi tränade på att ligga framme o  dra i lagom fart så hela gruppen va med.....nja det blev lätt att man trampade på när man låg framme...men Elin manade till lugn..... och höll ihop gruppen ,superbra gjort av dej Elin !!  fri fart ibland....sen samling igen, jag kände mej stark , trots 14 k löp i terräng o gegga dagen innan......MEN efter att vi fikat i Bettna på baren, frös jag och mina ben va som välstöpta cementstolpar......shit , vad svårt att få igång dom igen....hade tagit på mej min regn jacka så jag blev snabbt varm igen...men benen HALLÅ...vad hände, tog lårmusklerna semester.??   och då skulle vi över till Eskilstuna vägen.....och den vägen är ju vacker OCH kuperad.... .....småbackarna sackade jag, jag trampade som FAN....men har musklerna tagit semester så har dom....hjärnan får jobba på högvarv....och glada heja rop från Elin.....när jag sen tyckte att mina ben började vakna till liv i gen ..kom den sista Låååååånga backen  , då tog lårmusklerna en paus igen.....fick lite påputt av Elin , Härligt!! jag har bara cyklat den backen åt andra håller och då är den ljuvlig ...böljande och lång härlig nerförsbacke.....mina 14 km löp gjorde sitt nu kände jag. När de andra svängde över till Erikslund tog jag åt andra håller Täckhammar-Skavsta tog nya vägen till Skavsta ut, sen över Väderbrunn o hem. 8.4 mil fick jag ihop , jättenöjd !! satt en stund på trappen och pustade.....hade en fin lapp från Flis och ungen min på dörren.......-att jag inte va hemma när dom kom o hälsade på.....  ......

Nu sitter jag i min fåtölj och tittar på cykling......

Å våran super löpar stjärna Jonas Buud kom 2:a på VM 100 km  !!! Du är bäst Jonas !!   

Av Heike Emmrich - 16 april 2012 19:59

....Ja är det inte så....vips måndag..vips fredag !   Min fredag avslutade jag med ett jättebra spinning pass....ute regnade det .....som det har gjort hela veckan typ! Försökte få med mej någon att springa med på lördagen.....hopplöst! syster sjuk juh!  

Så jag gav mej av själv....funkar det med, skönt ibland !  vätskebälte /gp´s på....och så iväg. Drog iväg till Bergshammar över till Väderbrunn med vinden i ryggen och varmt ! mot Stigtomta rakan, pang rakt in  i vinden och den va kall.....bort mot Enstaberga korset..... kämpa....kämpa....trodde skogen skulle ta vinden, när den kom men icke....tur att jag hade handskar med mej, på med dom , varmt o mysigt... sen vek jag av vid korset, över Enstaberga-Svalsta å hem , hem va det ju varm medvind igen  . CK Dainon upptaktsmöte på em , cyklade in jätteskönt!.  Söndag gick jag här hemma och gnällde för mej själv.....benen ville springa,springa....med jag behövde cykla .....fan , jo nej jo...nej nästan på med löpar dojjorna.....nej ner och hämta upp cyklen , pumpa på med kläderna.....fan vill inte ...jo tänk på ryggen....ja, ja....å så iväg...då, när jag cyklat 13 km va jag beredd att vända...gudars så jävla tråkigt....pinka lite...sen upp på jonnen igen, cyklar över till Stigtomta , hör hur det visslas , jaha...en hund som är lös..... neeeej....det va ju MTB gänget som kom, Helt plötsligt kom Jonny upp jämnsides...jaha HEJ !  hör du inte att vi visslar.......      Sen blir cyklingen mycket roligare, vi stannar i Stigtomta och fikar , jag petar i mej en Red Bull.....MTB arna ska en sväng upp på spåret och köra åååååå nej måste jag cykla själv igen...fan.. men Per frågar om han kan cykla med mej JA! sen hängde även Jonny på......det blev som en stor EXPLOSION...helvete vad jag blev taggad !!  blev som ett spjut!....................................killarna
gick upp å drog sen ville jag fram igen.....jag va så jäkla slut i benen vid Enstaberga korset, men jag sa till mej själv SKIT I DET....PUMPA ist !   lillabacken upp till Valstaäng brukar jag sacka som en get, men drog jag järnet och förbi han som hängt på oss.....hade sagt till Jonny att vid Väderbrunn viker jag av, så full fart ända fram....då hade Per mött upp "någon på andra " sidan.....som helt plötsligt svängde av med mej.....och när jag vänder mej om ser jag Pontus !! Gudars vad förvånad jag blev o glad, det var längesedan....så han cyklade med mej hem till "dörren "...sen skulle han ta skogsvägarna över till Bränn Ekeby, han skulle till jobbet SSAB  ....ja han är som han är ! gjorde comeback idag med träningen. Jag hade svid i benen men enorm   lycka i   . tänk att jag kunde pressa mej så...har känt mej mest rostig på cykeln.  Mumma vad härligt allt va ......vilken rolig cykel tur det blev iaf !!  Så nu får jag för mej att cykla träningstävlingen i morrn tisdag !  jag kan inte komma mer än sist   WTF....vem bryr sig !? inte jag , det ska bara bli kul att vara med .  

Det stod i Runners sista nummer....våga lämna komfortzonen, det va precis vad jag gjorde. . Det stärkte mej enormt mycket.  Fantastiskt helg igen.

Fick pussa på Flis som avslutning på helgen, o ungen min fick med sig en matlåda .   ÄLSKAR                                     


Av Heike Emmrich - 9 april 2012 14:06

Ja min påskledighet började redan skärtorsdagen !  då planerade jag in ett långpass på Sörmlandsleden. Vilken skön och fin runda det blev, jag skogen , fåglarna, solen...tankarna kunde sväva fritt...hann tänka igenom mycket  och njuta av bäckarna som porlade, och ibland i härdigt pipande från fåglarna, sånna här turer gör gott för själen. Efteråt är jag så pånytt   född med energi.  Fick ihop 16.2 km , fina stigar , rötter , stenrösen, gegga, snö, is ......

När jag kom hem , va Flis o Josse på väg, mysigt. Flis fick leka med hyresvärdens hund Malik, han va super intresserad av Flis.....

Långfredagen : öste regnet ner.....på em blev det ett superbrapass spinning 80 min 80-tals musik, mina trötta löpar ben bara kom loss och trampade på !

Lördag: Vilodag. Åkte till Barva och busade med Flis och va på påskloppis . Josse köpte sig en jättefin köksoffa för 200 kr ! Josse och jag fixade påsklunch ....jordgubbar till efterätt.  Vi var inte så mkt i stallet. 

Söndag: Löp med syster 10 km , jag skulle ta en annan väg hem efter att lämnat av syster , så jag tog en "stig" över gärdet....å fy fan....vad geggigt i mitten och på slutet, jag hade så mycket gegga så jag hade platå skor när jag kom hem.....jisse vad gegga jag hade under skorna......ÄK !   Mer träningsugen på em , så jag cyklade in till Hälsomagasinet hamnen och körde ett 90 min spinningpass , också bra ! sen cyklade jag hem igen....kunde hålla mej vaken till 22.20.....men i morse kom jag inte upp förrän 8.30.....fixa lite och i med frukost, sen var det dax för lite löp igen då  ringde syster och frågade om vi inte kunde åka nån annanstan och springa....hade ingen lust med Tun ..så vi for iväg till Arnö, parkerade vid Bo klok husen, sen sprang vi ut mot Strandstugeviken längst ut vid spången...och sen skuttade vi tillbaka. Vi träffade Tommy , Nyköpings Runners på vägen. Fick svar på min fråga om man verkligen måste betala 20 kr för att springa med dom på onsdagar.....jag är ju inte intresserad av att duscha o fika där....nej det kostar inget  då....!!  för man kan ju inte ta betalt för att springa på allmän väg......det gör ju inte vi heller när vi har träningstävlingar CK D.  Jag va lite sliten i benen idag, men efter ett par km , så va dom ok igen.....men efter våra 10.6 km idag får dom vila.  Hade tänkt EL pass på em, men jag bör nog ta tag i ansökan först .....

Så här ser veckans träning ut  + annandagen:

Löpning 43.3 km

Cykel: 64 km

Spinning:   2 pass (ett 80 min , ett 90 min)

Det mesta va koncentrerat till påskhelgen.    

                                   Ta vara på dina möjligheter   

Av Heike Emmrich - 4 april 2012 18:01

Hade tänkt mej Kalmar tors-fredag...(cykla med lite triathleter)..men jag tänkte om när jag såg vädret !!  så jag blir hemma ist, lördag åker jag till ungen min  och mitt lillabarnbarns hund  FLIS. Idag cyklade jag till jobbet, jag hade fasiken frost skador på tårna när jag kom fram,gudars vad kallt....06.20.....brrrrrr. När jag sen cyklade hem vid halv tre, så ville jag cykla lite x-tra...fniss det blev flera mil x-tra min omväg, ja, ja det var ju skönt väder då iaf. Sen blev det kaffe på ljugarbänken och solning,vad underbart jag bor.  Funderade på vad jag skulle hitta på i morgon , så jag bokade Easy line......som jag sen bokade av...för jag kom på en alldeles underbar rutt att springa ... så nu är jag laddad för det i morgon!!   fasiken vad kul det ska bli!  syster ska slinga håret ist......annars hade jag velat ha med henne oxå.  På fredag kan det bli gymet, ska ju bli SNÖ och man rekomenderar att inte köra bil om man inte måste.....nej , fy har ju sommardäck på...men halka in till stan kan jag alltid göra. Sen ärdet Barva och Josse som gäller.Tänk sen är jag ledig 2 dagar till....skönt att jobba dagtid .Kan tänka mej att jobba lite extra ifall det behövs...alltid kul !  Helst Björkgården då......

Har oxå funderat på att ta mej till Nyköpings Runners tränings tävling nästa onsdag. Behöver lite snabbdistans, fast jag redan av tanken får blodsmak i munnen.......Sen startar duathlon i Oxelösund, kul!  får  bli veckan efter....sen är snart första CK D första träningstävling,då far man förbi här utanför mej.....jo, jag ska nog vara med!! måste iväg på sånt nu...

Ska bli en skön påsk-helg   

Av Heike Emmrich - 3 april 2012 20:01

Ja det var helt fantastiskt, gudars vad jag längtat !!   

Deras vackra väder hade oxå avtagit, men det var ändå bättre än hemma.  Våren hade ändå kommit längre i Berlin. Körsbärsträden blommade och Ginsten.....mysigt!

Vi checkade in på hotellet som hade ett jättestor akvarium i mitten hängandes från taket och ner....ist för en kristall krona typ...vi bodde på Raddison Blu, Karliebknecht strasse.

Vi gick upp till Alexanderplatz och åt på Cancun, fanns massor av gott att äta ! det blev en öl oxå....jupp de e sant! 

Lördagen gick åt till att åka ut till Tempelhof flughafen och hämta nr lapparna, jag älskar att frottera mej på mässorna, älskar utbudet av läckra träningskläder och andra sport prylar !  som "ett    halft"  .....bumsi, bumsi...

Sen in till stan igen för att äta !!  Vi klev av vid Friedrichstrasse och halkade in på ett pizza och pasta hak, mycket god mat !  så himla kul att få snacka tyska ....babblade nog en hel del.....fniss....

Söndag: vi gick från hotellet  9.45, nån ville gå senare, men det var tur att vi INTE gjorde, det var ju för tusan 32 000 anmälda....tar ju lite tid att ta sig fram asså.....första start var 10.45 det var de spitzen som for iväg då....jag bara älskar atmosfären så där innan....alla förväntningar , musiken (men fick FAN inte höra Rammstein...pitt..)

vädret var kanonbra ,   och några plus när vi kom upp till starten, blev varmare sen tror det kom till 8 +, 11.00 gick min start vi i grupp E, , 11.07 passerade jag start linjen............myller och åter myler av folk !!  Gudomligt!!   vi startade på Karl Marx Allee , stor pampig gata....ur typisk öst paradgata......i km efter km...såg man tusen tals huvuden guppa upp å ner....otroligt vackert när vi sprang under Brandenburger Tor, Unter den Linden, 17 juni strasse.....Siegeseule...Tiergarten...så småningom kom vi till Kurfurstendamm, vid 18.5 sprang vi igenom Check-Point-Charlie, alltid lite känslosamt att komma förbi där. Då va jag oxå lite sliten och började tappa tid, hade en kisspaus oxå vid Unter den Linden finns en park där bredvid som vi " vattnade"... 

Annars hade det bara varit roligt och trevlig ...längst hela vägen. Under tiden i Berlin träffade jag INTE en enda jag kände.....det var konstigt, för alltid är det någon man känner igen....men nepp, inte en enda....

Tiden ja , den är jag mycket nöjd med....för tänk så mycket elände jag haft med min häl och onda disk i  ryggen....

Jag började ju inte springa igen förrän i mitten av januari och då var det max 5 km i veckan.....Jag är så tacksam att jag springer igen !!  2.17 .17 visade min klocka i mål.....

På med torra kläder och sen vankade jag hem till hotellet igen....

Sen ut till Tegel, flygplatsen, CHOCK när vi kom hem  SNÖ.......vi fick skrapa rutor...ÖÖÖÖÖÖööööööööö

När jag kom till Harg fick skrapa fram min bil....å smyga hem på ishala gator med sommardäck !

02.15 plums ner i sängen och upp igen 6.50.....      seg em på jobbet.....GÄSP!

Längtar redan tillbaka.....   BERLIN





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards