heikebiketri

Alla inlägg under december 2016

Av Heike Emmrich - 20 december 2016 19:00

Tiden har gått i en rasande fart.

Sävsjö - Oxelösund-Sävsjö-Oxelösund bil-tåg-bil-tåg.....ja ibland vet jag inte var jag är , ibland hejar någon på mej , va känner jag någon i Sävsjö ? visst tusan jag är hemma -  Hej !!! hej !! Fast nu är det hej hej i Sävsjö också.....Fast jag blir lite snopen när man frågar mej om jag vill åka med till skolan ?  det är mörkt på mornarna så jag visste inte vem som frågade mej...NEJ ! .....sen jaha det var en av lärarna på skolan som lämnade barn på skolan , jag går förbi till min skola   

I måndags blev det så där tilt igen , Jag och 2 arbetskamrater åker till Milano och äter, efter en stund öppnas dörren....vi stirrar på varandra han som kom in och jag     ...det är en Nyköpingsbo som kommer in där genom dörren...eller ?...jodå , det är Susanne min chef´s bror som är i Sävsjö och jobbar, jisses vad "fel" det blev , likaså för han

Rektorns tal idag på julavslutningen , avslutades med Robbie Williams : Love my life, det blev mycket känslosamt, tur det var mörkt där jag satt, kom lite tårar.....ja herrgudars vilken resa det varit den här hösten. Å fan vad jag har det bra i Sävsjö   ja jag hurrar varje gång jag kan åka hem , men det är ju inte för att jag inte trivs, hemma är alltid hemma. Sen är det helt ok att rulla ner till Sävsjö igen . Nu har min hemlängtan klingat av. Det var tufft i början , men det har nog med hela situationen att göra....

I det reursteamet jag jobbar , är det bra , har många fina , bra , kloka medarbetare. Har ett super spännande jobb !

Oj, vad jag har lärt mej mycket !  Om jag längtar efter ett jobb hemma och inte veckopendla ? absolut inte. Inte nu.

Nu ska jag njuta av mitt jullov, ikväll blev det en köttbullemacka med rödbetsallad och bira, efter 7km spring i skogen .

Några softar dagar , sen kommer Schweizermannen , blir några pass på Hällen.

                                            Våga allt det du drömmer/tänker    




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards