heikebiketri

Alla inlägg under januari 2017

Av Heike Emmrich - 20 januari 2017 21:27

 

Hemma redan en torsdagakväll var superskönt !4 nätter i min egen säng , najs ! Upp med tuppen för att hinna springa en sväng innan kiropraktorn och tandläkaren. Fantastisk runda , där jag tog mer bilder än sprang km, hade tänkt 10 km , men det blev det inte :) kunde inte slita mej från det vackra havet  .

Underbart att få uppleva allt det vackra , kunna springa igen , behövde samla kraft till själen , hjärtat, hjärnan. Jag har töjt på mina gränser mer än 100 % en längre tid, det sliter . Men jag har försökt , det är jag stolt över själv. Men nu var det tvärstopp. Ångesten har knackat på om nätterna. Därför var det skönt att sätta sig på ett tåg alldeles själv.............kände mej fri.


1/2 flyttar jag till en egen lägenhet. Det behöver jag. Att få rå mej själv. Allt är fixat till lägenheten , tack vare min fina arbetskamrater   .

Kiropraktorn kände också min skadade muskel . när jag berättade för honom, shit vilket "R".....masserade lite på det OOOOOO  pitt vad ont det gjorde. Paktet med mina nya Inov kom idag....jo har man varit hos tandläkare måste man få tröstpris. Fixat ny tid till spirometritid blir på sportlovet . Handlat fixat kycklinggryta, hunnit en power nap.....

I morgon ska jag möta dagen tidigt igen springandes.....hoppas till fågelkvittret som väckte mej i morse. 

                                                  Hjärtat vinner alltid   



Av Heike Emmrich - 7 januari 2017 18:38

Det har varit skönt och länge.

Men i morgon åker vi ner igen, för vi har studiedag på måndag och den börjar 8.00 . Annars åker vi ner måndagar och börjar en aning senare.

Har gått många sköna Femöre rundor, sprungit , varit på gymmet, varit med Reinold, börjat jobba på ett nytt Oxelösunds 6H, babbelrundor, jobbat på Hällen. Sen jag fick reda på var min skada igentligaen var har jag känt glädje över att kunna springa bättre och säkrare, träna den dära muskeln som inte fungerade.

Upp som ett pocorn i morse kolla om det hade snöat...JOOOO! snabbt ut innan de plogar, ja så bråttom behöver man ju inte ha , för HÄR har man ingen bråska med att ploga o sanda. Ut mot Våtmarken blev det , det var jag och rådjuren   som spårade.....så himla härligt att springa i djupsnö , så låren svider. Så stilla och tyst. Annars är jag ingen vinter människa , skidor ...nä det tittar jag bara på.   Jag har provat , förstår och känner ingen glädje över att befinna mej på ett par "laggar" .

Mitt projekt att måla mina kökstolar ligger i dvala, när jag hade tid blev det svinkallt och jag behöver vädr lägenheten när jag målar och då hade jag frusit, så det får bli när plusgraderna kommer tillbaka.

Idag försökte jag ringa och boka spinningpass på Sävsjö badhus, jag höll på att bli galen.....man bokar SIN spinning plats innan jul och sen har man den hela terminen , va fan vilken jävla stenålder......finns inget bokningsystem , så OM det är någon som inte kommer på sin spinning tid , kan jag inte se det utan måste ringa hela em och kolla om det blivit någon ledig , Jag kan inte stå på kö.....och bara ibland finns det drop in pass ev onsdagar.....och då måste jag ringa och kolla om jag kan få en plats ...om jag hinner se det på FB....SUCK !

Sånt där är så gammal modigt!! 

Jag får väl kolla läget på Hälsostudion ist, men dom har ingen spinning......

Satt på trainer en stund i går , det var jättelängesedan, kändes helt ok. Förr tyckte jag inte det var så kul.....men någon gång då o då kan funka . Kan ju bara inta var så sist igen i sommar. Å sommar åker vi , jag och Vickan nu är även flygbiljetterna bokade  åker dn 23 och Vickan hem den 30 , jag stannar en vecka till , Reinold hämtar mej i Zurich så åker vi hem till honom/Burgdorf. Så mycket roligt den här vårenoch sommaren . På påsklovet åker jag till Italien med Reinold och hans cykelklubb. På sportlovet kommer han hit. Sen kommer han i sommar också...ja det rullar på. Funkade bra den här gången . Han måste ju bli lite självständig.

 

Nu har vi varit on/off i ett o ett halv år, nu får det liksom fungera. Att det kunde bli sånna kulturkrockar förstår inte endel, men jag hatar det manliga tyska , det funkar bara inte för mej. Jag är alldeles för självständig och oberonde av sånna mannér. Å så vill jag ha en självgående man   . Men vi får väl gno ihop oss ett tag till......

                                                  
       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards