heikebiketri

Alla inlägg under december 2012

Av Heike Emmrich - 29 december 2012 20:17

märktes för jag somnade som en stock när jag kom hem (efter maten ).....  

Körde 40 min egen Core, jag va sugen på den dära bra magövningen som PT och jag gjorde sist....men vet Ni jag hade inte en jävla fucking jävla aning hur vi gjorde....använde jag boll eller bara min egen kropp....NOLL KOLL å ändå va den ju så bra !!  TILT totalt !!  började nästan skratta för mej själv...gud så knasigt !!  men jag hade andra bra jag kunde köra . Sen på med icebugsen och ut, is, is, is.....vid 3.7 höll jag på att ge upp...sprang då mot badet uppförsbacken vid Solberga, fick fan inte luft!!   den "lilla backen".....kändes som om jag var nybörjare.....bläääää. Men efter backen släppte det då rullade det på i nån bra gungig  fart, fick i hop 6.5 km nöjd med det ! 

Hämtade min väska o jacka på gymet, SEN hamnade jag på CUBUS...jo fina lila/ lime färgade tröjor och linnen...KÖP!

endel på rea endel va vårens ny upp packade....VÅR.......fåglarna kvittrade idag !!  

På Rusta inhandlades i dag väggfärgen den vita, prov målade lite på tapeten, Gudars va jag kommer att få måla för att få bort den små romantiska blommorna och den oromantiska bården....maskeringstejpat nästan allt , ska måla trälisten vit också....

Köpte dunder lim , hoppas den kan hålla ihop mitt armband på gpsén som spruckit vid spännet. 

Jag är fortfarande jobbfri nyårskvällen.....känns konstigt , jag som alltid jobbat !  Hoppas dom ringer.....!!  

Anso o jag har bokat Greken på torsdag  nä vi ska inte öla, bara käka !   Trevligt o gott .

                         I morrn är det spinning dax , blir Hälsomagasinet !  

                          Börjar kännas som vanligt igen......förutom konditionen....dä kommer !!


Av Heike Emmrich - 27 december 2012 20:15

.....å bara vakna så där när man har lust !......efter lite frukost , väntade jag på syrran hon skulle ev med och springa, hon kom till halv elva ! vi sprang 4 km , idag va den mesta isen borta ....utom i ett villa område bakom SSAB, där va det tjockt med is....men jag hade icebugsen på så deet gick skapligt!  . Sen åkte jag till Anso och fikade,  mumma det blev saffrans längd....jodå !  . Fick 2 lampor av Anso , tack och så hade hon köpt fina lila ljus till mej   . Hem och montera i hop dom då ! blev jättebra ! bankade upp lite tavlor i dag.....

Drog i väg på spinning till 17.30, Janne körde, och det var en fantastisk upplevelse.....de hade filmat hela cykel slingan runt Ox, jogersö, Stenvik, Femöre och alla vackra platser som finns runt om ....havet.....jag har ju sprungit på många av ställena så jag bara njöt av att få se dom igen.....men att titta på storbild och cykla gjorde mej lite "sjösjuk" ibland....lite jobbigt att hålla tempot ibland, men det blir bättre !!  Herrejisses jag har ju kutat en runda idag oxå.....

I morron ska jag bara spinna, innan blir det massage av Hasse, ska försöka komma i håg och köpa väggfärg också !!

Bacon inlindad kycklingfile med klyftisar, och keso o jordgubbar......smaskade jag på i kväll.  Fick jättetrevligt julonyårs kort av Anki o Per ! bertättade lite om året som gått, vad Disa gjort o Martin !

Nästa vecka ska jag jobba 2 dagar på Herrhagen....sen är jag ledig igen till 8/1, tur att jag fått vara ledig, så jag kan komma i form igen    

Sugen på att köpa nya löparskor......

Måste lämna in min cykel så jag får min platta sadelstolpe !      och tri-styret dit satt igen.  

                                                  
                         Man älskar dom man  vill, inte för att man måste eller borde.. . . .  

 

 

Av Heike Emmrich - 25 december 2012 14:20

Värsta på många år ! 

Inte jullunchen hos Sussie , såklart !

Men annars känslomässigt, tvi vale....!!   Jag längtar efter Flis  , på Maxi står en skylt korv med bröd 5 kr.....då börjar jag tjuta...korv me´brö´, det är Flis och jag på stugtrappen !  efter en lång och härlig promenad. Nu finns ju inte stugan kvar heller...men det skulle gå bra här på balkongen ? typ....bara hon o jag  Jag har aldrig fäst mej vid ett djur så ......

Jag behöver springa, så inte allt bubblar upp...men jag ska ta en lugn dag till, sen i morgon ska löpar skorna på en sväng.

Natten på Björkgården va helt lugn, det blev min sista !  Nu blir det Björntorp ist.  Att åka hem i morse  på oplogade vägar var inget hit, 60 km på motorvägen....tog en slurk Cocilliana och somnade gott !  

 Björntorp har ringt om jag vill jobba....Näääääää....orkar inte gå på 16 till 21....hmmm det är ju storhelg, hmmmm.....stuntar idet idag faktiskt ! 

Funderar på att byta hjul på cykeln och sätta upp den på trainern. 

Färga håret skulle jag också behöva göra......

Kära Sussie är sjuk , annars hade jag velat promeneren mä´na   .

Har betalat in till Vansbro halva och Skövde 6 h, å hur jag ska klara Skövde kan jag undra, hmmmm....det är bara att gå om jag inte orkar springa ..OM ??  jag kommer inte orka, svårt att komma igen och bli bra på så kort tid....för nu har jag inte tränat på en månad, inte ett löpsteg !!  På fredag ska jag på massage ho Hasse-Humla, får knåda igång penecillin kroppen  . I morrn ska jag jobba en skvätt 16.30-21-30

Nej nu ska jag kleta i lite färg i håret......  

Av Heike Emmrich - 23 december 2012 22:58

Redan.....ja,ja....betar gärna av jul- nyår....å säger hej till "snart är det vår "...

Jag snorar och rosslar fortfarande, idag hade jag en dipp, va jättetrött o seg !. men tog mej en promenad iaf ! 50 min på spaka ben...

Sen va jag på Björntorp en sväng.

I morrgon jobbar jag min sista natt  på Björkgården. Jag har fått för lite nätter där och nu är det för långt att åka tycker jag !

I morrn är jag  bjuden på jullunch hos Sussie, trevligt! Just trevlig för att det är till Sussie jag blir bjuden...där är det ingen snigel i ögat , inte !

Sista penecillinet i morrn....hoppas jag får vara frisk nu ...länge!  

Spring sugen som 1000   

Har inte köpt färg till köksväggarna....skulle ju måla om där innan nyår, men kraften finns ju inte riktigt där än. Vitt ska det bli!  sen blir nog hallen det också. Snyggt !!  inte en fond vägg ska det bli, folk har ju oftast så hysteriskt galet röriga/grälla  fondväggar....så 3 neutrala väggar  väger inte upp alls.  Enkelt o "rent" ska jag ha.

                    GOD JUL !!   


Av Heike Emmrich - 20 december 2012 20:49

Ja, jag blev helt slut, ändå gick vi sakta och makligt , jag Sussie o Hugo. Jag är så nedsatt efter 2 penecillin kurer, den sista veckan va en nära döden upplevelse....ensam och svinsjuk !!  kröp ibland mellan toa o sängen , benen bar mej inte , blev kallsvettig o skakis.....sen va jag tvungen att ligga alldeles stilla för att inte må allt för illa.....innan nya penecilliner verkade grät jag mängder....

Det var nog för allt som hänt den senaste tiden, jag orkade med nöd o näppe ända fram , då brakade hela jag ihop. De sista krafterna använde jag till att bära upp allt från förrådet , så dom som kom på lördagen inte behövde vara här en minut i onödan.....undra om man förstod det ? 

Sen dess va jag OFF.

Jag har lärt mej massor om människor , hur endel bara öppnar sitt hem ...kom o sov här  du kan låna av mej...! medans det som skulle vara mer självklart inte alls va det....som att få en snigel i ögat ..typ ! en satans otrevlig upptäckt !!  Så det blev att Sussieälta.....funkar !  Jag har sparat snigeln.....till .....  

Mobilen har pajjat....bytte då försvann, alla nr.....jag blev påkörd, skulle få betala 5000 kr i självrisk, Tvättmaskins gubben sura, tillslut kom en annan och fixade läckaget, tja Heike Emmrich är ett namn där iaf.....tre lampor här hemma har gått sönder....skärmar,  glödlampshållare....hittar inget fot till stora tv....trams  hela tiden....

Men nu har iaf bucklan "gått tillbaka"...fenomen som kan hända när det blir varmt...!! 

Annars är det bra här i Oxelösund  

Så skönt att bo i stan igen, tripp, trapp  så är man ute bland folk!  nära till affären, apoteket....härliga gång o cykel banor,  .Vi har en härlig" Portis " här !!    Jag ska försöka mej på en promenad med Sussie igen i morrn, ska äta upp mej lite mer innan....babbla lite gör en ju oxå pigg o gla´.   






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards