heikebiketri

Alla inlägg under augusti 2014

Av Heike Emmrich - 31 augusti 2014 20:13

Drömde om fästingar tametusan hela natten......va överallt på min kropp !!  

I med lite omelette sen på med löparskorna !

Ställde bilen vid Swenoxparkeringen , sprang mot Björshult . Världens svartaste moln parkerade sig över mej , nä inte mental utan på himelen   , nej mentalt va det en kick att springa igen.....benen trummade på i ett fint tempo, hade bestämt en krigar femma skulle det bli. Allt flöt på väldigt lätt idag också.....älskart !  över motorvägen sen över Arnöleden, jäkla bra fart, sen kom den jäkla Swenoxbacken....lång och seg , men bestämde mej för att trycka på, när jag väl kom upp va jag bra stum i benen, så nerförsbacken gick inte lika fort som jag hade velat , straxt efter övergången vid infarten var det 5 km. Tjohoooo vilken härlig känsla att pressa sig och det funkar ! en sånn kickelikick.  

ja eftersom   dök upp på hemvägen , så blev det givetvis solstolen ett pat timmar på em.

17.00  dax för spinning 75, bara" mata på "musik idag så himla behagligt att bara få trycka på, mosa....Tack Anna L för passet.                

Ja inte blev den här skönheten "luftad" den här helgen heller......                                    

Av Heike Emmrich - 30 augusti 2014 19:21

Ut på Sörmlandsleden...ställde bilen vid Tuna Motell och sprang upp mot leden , via Jogersta. Skönt att vara ute tidigt......kossorna stod och blängde på mej efter bron över Kilaån...-godmorgon, godmorgon  !!

Vissa ställen på leden va nästa helt igen vuxet med björksly, trist ! men underbart där det va fritt att springa. hade tänkt att vika ner vid Ekebydal , men vek tydligen av en vänster för tidigt, jag följde upptrampad stig av hästarna som ledde neråt dalen som jag trodde....men nä helt plötsligt slutar den välupptrampade stigen slut ??? ut mot en åker.?? va ? var tog stigen vägen , syntes INGA spår efter hästar eller cykelspår längre ...vart tog dom vägen då, dom som tramat upp stigen ???  knepigt !!   sprang fram och tillbaka för att lista ut var jag skulle , men nääääää....sen ser jag ett fotspår i  åkern....rak över hela åkern.....ville göra mej osynlig när jag trippade över till andra sidan mot Bergshammar (det va en bit)....sen hittade jag träbron upp mot stora vägen.....men fy vad jag ogillade att klampade rakt över den fin plöjda åkern ..... i Svalsta hejade jag på Åsa Selander !!  

Lite Pulled pork , sen häng i solstolen, solen tog bra idag....somnade en stund förstås ! 

Blev en promenad vid havet på em , skönt att bara sitta och njuta av varma solstrålar .  

Vackra Oxelösund.  

Målade färdigt balkongen idag, så snyggt det blev, ljust och fint !

Känner mej fortfarande energifylld och glad ! det är en sådan härlig känsla. En liten förändring och det blev så mycket bättre.  Ibland är det bra att våga.....jippijehooooo ! 

Av Heike Emmrich - 27 augusti 2014 19:58

Vid halv fem idag avbokade jag spinningen, då va jag så trött....ville bara hem och slappa. Har jobbat 2 långdagar   ...

Men väl på väg hem vid 17.45.....nä Heike ta vara på den här underbara sensommar kvällen  , behövde nått i magen bara, blev en avocado och lite vatten. På med linne o korta tights 18 grader ute, underbart !  Mina ben blev så glada och pigga , jag som trodde jag skulle vara skit seg ?  närå, benen pinnande på, känner sådan enorm glädje över att kunna pinna på igen, det liksom smittar av sig i hela kroppen ! sprang med ett sort leende  . Att springa förbi Stenvik va ju bara ett måste.......mitt älskade Stenvik !   vackert, stillsamt, energifyllt att se solen glittra i havet.

Kände mej STARK i dag, är fortfarande så där glad innerst inne, plupp plupp   ....

Det blev 5.5 km snabba , lätta km, varmt härligt svettigt.....och springer man med mascara som inte är vattenfast kan man se spöklik ut .....  

Hoppas på några mer sådana här fina dagar/kvällar , helst hela helgen   .

                                       LEV , VÅGA !       

Av Heike Emmrich - 24 augusti 2014 19:16

En omelett, sen var det dags att springa lite igen ......upptäckte att det fanns ingenstans att köpa målarfärg idag till balkongen  , så jag ännu mer tid att vara i naturen  . Sprang Femörerundan , mötte portis Patrik med fru, sen en sväng förbi Stenvik , satte mej faktiskt en stund i den sköna morgonsolen och bara njöt....Millie Murkla med familj  kom förbi...

sen tillbaka mot bilen som stod vid segelsällskapet.

KAnske Eva är hemma så jag kan tjoa Godmorgon ?!  Näääää

Jamen då springer jag bort till Petra och tjoar Godmorgon .....där fanns bara hennes kille i morgonrock , Petra va i Stockholm, fick en våt puss av Folke iaf innan jag sprang i väg igen  (Folke är Petras hund)  

Värst va alla på Ljungholmen va i Stockholm idag då !  kom på att Eva va på Triathlon....

Stannade på en klippa innan fyren , jo men jag satt där och njöt en stund i vågskvalpet.....ska minnas det när snöstormen yr i vinter.....och titta på alla bilderna från sommaren . Folk påstår att det är höst, nä fan augusti är en sommar månad och det va faktiskt arton grader ute idag, jag har haft linne och korta tights hela dagen och har inte frusit ihjäl. Blev lite hushållssysslor , sen bar det av till Ryssbergen, gick milspåret i linne och korta.....det kom löpare med polotröja +t-shirt+buff och långa tights.........vad ska dom ha på sig när det blir höst ??

Bara en liten reflektion, alla får ha på sig vad dom vill , men svettiga och flåsiga va dom....

 

Jag njöt av solen , stillheten, gröngölingens hackande , spåret va torrt , otroligt det brukar nästan alltid vara blött, blött. Hade mina gamla Speed cross kan inte skiljas från dom , fast jag har två par nya , de allra nyaste vill jag inte smutsa ner än......  det tog nästan 2 timmar att gå runt , underbart härligt ! känner mej så nöjd, glad att jag  liksom rett ut mina demoner och dom har lämnat mej......finns saker jag inte kan göra nått åt,  ok , fine då får det vara , fast igentligen är det skit bedövligt   .  Men där kan jag inte fastna.....

Väl hemma igen hamnade jag i solstolen med en kopp kaffe   .

Det blir många jobbtimmar för mej denna vecka.....fina komptimmar ! Onsdag kommer jag nog inte träna.....                         Tänkte inte skriva det här , men kan fasiken inte låta bli ....(på tema höst redan...)

                                         Om fyra månader är det hjulafton   ..


Av Heike Emmrich - 23 augusti 2014 20:05

 

Ja dagar på Stenvik har varit underbara , så även kvällsdoppen .

Skolan är i gång, jag ska idrott med 6-åringarna och språkval tyska. Känns jättebra med nya uppgifter, jo jag är med min lilla söta adept fortfarande , men inte lika mycket !

Jag längtade så till den här helgen, det va skönt att äntligen bestämma mej för att inte springa varken hela eller halva Ultran , efter allt trassel hela våren så var det bara så skönt att säga nej ......vill inte , är helt omotiverad.

Jag skojade en gång och skrev - Långpass Heike har bytt skepnad, jo men tame tusan det har jag ! långpass finns inte i min värld !   ...snopet va ?   jag bara älskar de kortare passen med lite mer fart i......det va mina HAT pass förr, men inte så konstigt , tänk att springa och inte få luft och att kroppen kanske exploderar av syrebrist. För modligen har jag gått länge med icke aktiv astma medicin. Men min Alvesco gjorde susen.

Jo idag iaf , så gav jag mej iväg till Ik Tun , skulle kolla om de satt upp när Tunrundan går, men nej då....jag sprang över till Larslundshållet för att ta mej öve till Stigtomta rakan, MEN jag kom aldrig dit för jag hittar inte väg fan igen ...som leder över dit . Sprang i återvängränder hela tiden  ja, ja fick ju en fin runda iaf   .

Jag känns lätt och springer lätt , tänker lätt, jag är helt uppfylld av en massa energi. Handlade färg till balkongen , nu jäklar ska den bli vit, råd gjorde med familjen Uggla (sussieoPeter)  Åkte så för att handla färgen , då kommer målarkluddenbiträdet med en liter färg ??? va? ska den räcka till hela min balkong ??

-jooooo  ( på så där flicka lilla attityden)....jamen ..klar den inte gjorde , jäkla skit !! skulle vilja trycka färgburken i skrevet på´n !   Det blir till att handla mer i morgon , INTE där. Men ljust och fint blev där det kom färg ! 

Fick ett sms förut från Marika och Lars i från Allingsås, som va med oss till Swiss alpine marathon. Dom tänkte springa i Oslo och ville att vi skulle träffas. Oslo är fullt , men om de ville skulle Beathe försöka fixa en plats åt dom   hoppas dom kommer , fantastiska underbara människor.

Å Jonas vann Ultravasan, också en fantastisk människa 9 mil på 6.02 ! respekt .

                                           Hoppas på en lika härlig söndag !



Av Heike Emmrich - 2 augusti 2014 10:49

Landade på Arlanda 19.30 i söndagskväll.....guuuu vad jag längtade hem till värmen ! för en   dyrkare , var veckan I Davos , frostig ! 

100 grader i lägenheten när jag kom hem , svårt att sova......

På med tvättmaskinen sirekt vid 7 måndagmorgon......sen när den va klar UT till Stenvik låg där och krävde alla solstrålar på mej....Ååååååå så härligt!  växte nästan fast där....plums i å bada....äntligen !

avslutade dagen med ett spinningpass, svalt o skönt på gymet :) 

På tisdag fm bestämde jag mej för ett löpass.....å huuuu va segt och tungt , lätt huvudvärk.....5 km ville bara lägga mej å dö.....sen va jag på Hällen ett tag    fick ett stor kram av Lisa , välkommen tillbaka.

Onsdag : försökte mej på ett löp igen , men fy vad tungt och ansträngande, framåt kvällen efter kvälldoppen med Sussie , börjar det klia i halsen.....aha jag fick alltså med mej ontihalsen baciller från Davos.....  pitt !

13.00 skulle jag infinna mej på Hällen , torsdag, slängde mej i plurret och hann sola en stund.....dock med ont i halsen och huvudvärk.  

På fredagen dök äntligen familjen Lindell upp på Stenvik......oj vad vi hade mycket att prata om   ...Nettan är en bra ambassadör för arbetsmarknaden  i Oxelösund......   ......dom kan bli Oxelösundsbor....Jippi !

Idag borde jag vara i Skövde , men jag putsar fönster , ja ett har jag gjort hittils.....och varit på morgonpromenad i vackra Oxelösund !   halsen känns riktigt bra idag, tror halssprayen va effektiv (från Schweiz)......

En sovmorgon till , sen är det dax att börja jobba....å vilken start sen då SCHU börjar jag !!  himmel o plättar .....

Jag har inga halv åtta tider längre ????   undra om berörda är informerade om det ?......

Kiropratorn efter jobbet på måndag.......kommer somna på bänken.....  ......

I morgon söndag ska jag ligga som en dö sill på Stenvik.....hela fucking dagen...  tjugoåtta grader blir det igen ......


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards