heikebiketri

Alla inlägg under augusti 2017

Av Heike Emmrich - 7 augusti 2017 20:30

   ! sprang en sväng innan frukost. Sen drog solen tog en promenad ner till Västra o badstegen. 

Shit vad kallt det var i havet   gissningsvis 14 grader....

blåste lite , så jag tog skydd av en stor stenbumling, där var det lä och skönt !  nära, nära vattnet....så jag kan höra vågorna   

 

Jag var helt själv .... härligt! så skönt livet är.

De senaste dagarna har jag rensat i lådor, och alla garderober, kört i väg massor av kläder o skor/stövlar till UFF. Hittade lite andras rester, skönt att bli av med de också.  I dag gnodde jag i badrummet, kliniskt rent !! 

I kväll hittade jag lite till.....packade ihop det , upp på cykeln ner till UFF igen. Ljummet ute så cyklade vidare, lite överallt tills jag hamnade vid Stenvik. Ja men jag MÅSTE bada lite, så av med tröja o byxa och PLUMS i vattnet, här var det betydligt varmare i vattnet. Skönt att sitta där i solen sen och titta på glittret i havet......jag älskar allt det här, tacksam att jag har sånn livskvalite´. 

Hoppas jag kan hålla mej vaken tills det är ordentligt mörkt och fullmånen visar sig, tänkte ut och fota. 

Tills dess lite friidrott. 

Av Heike Emmrich - 3 augusti 2017 21:17

Upp på järnhästen i morse för sista passet på Hällen, Efter den 10/8 blir jag dyr och inte särskilt ofta inringd.

På vägen dit såg jag massor av vildhallon , WOW vilka mängder ! 

Vilade i solstolen en stund efter jobbet, sen på med Speed Crossen. Fy farao vad segt det gick att springa   kändes så där .....Hittade massor av stora fina goda blåbär som jag mumsade på. Å då kom jag på , Vildhallonen !! hämtade en burk som jag fyllde på ett kick ! så otroliga mängder hallon. Tror jag fick lika många myggbett som hallon    

Kan bli en runda till ev i morgon. Godare än köpe hallon. Gott också att stå där mitt bland alla hallonen och mumsa.....och allt bara finns där i vår natur ! 

 

Provar mej på en löprunda i morgon igen. Å gymet kallar. 

Såg att min nya granne inte är någon löpare  .

                                                     På lördag får jag hämta en ventoline   

                                                      Dröm Stort , det gör jag just nu   

Av Heike Emmrich - 1 augusti 2017 20:17

En mycket innehållsrik vecka   

Tänkte beskriva den med endel ord , meningar...

Blöt, kall, underbart, inställd banbesiktning har aldrig hänt alla mina år. Lycka att kliva in på hotellet. Tillbaka  .

Vi gick i snöstorm o regn, storm, lite mindre regn, solen kom tillslut. Min höjdrädsla was back ....  klarade liften inte skrån. Expon ex Salomon , superdåligt utbud, köpte inget har aldrig hänt. Vi åt ofta på Migros buffe. Köpte mej en svindyr asfin Schweizermössa. Perskindol 3 tuber och choklad .Rände runt och fick ont i min hamstring. Jättepåverkad av den tunna luften ändå till torsdag. Roligt sällskap på vandringarna, "gamla rävar". Springtime (Odd)var på hotellet. Lene och Ulf kom med Felicia   Tröst köpte mej ett par Speed Cross   

Fotatade och filmade tävlingsdagen. Fick nästan solsting, Jättevarmt den dagen. Alla goda frukostar. Hej kommer du tillbaka säger restaurangchefen och hotellägaren. Davoser see. Kirschkuchen. Bratwurst   . Victoria svimmar, hilfe   efter ett superlopp. Fantastiskt gjort. Shit vad yogatanter. Alla vackra vyer. All snö. Durrboden-Davos himmeloplättar . Svindyrt !!! allt !! Alla frågar efter Jonas Buud , när kommer han? bra svenska vinster Swiss Alpine. 

Grinfärdig när alla startar. Förstår att jag måste , hitta harmoni igen, jag förstår att jag varit otroligt splittrad av allt denna våren. Tappade focus, hämtade upp den igen och tappade den igen.....Tack Victoria för en ja, spännande vecka på alla vis   jag fylld av energi och förväntan inför det som finns från nu och frammåt. Jag vet vart jag vill  

         

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards