heikebiketri

Alla inlägg under juni 2014

Av Heike Emmrich - 19 juni 2014 19:57

 

Vaknade och var sugen på intervaller    VA???, undrade om jag drömde....

Så det blev först ett pass styrka, funkar så bra just nu !!  känner mej focuserad o motiverad. Sen hoppade jag upp på bandet och sprang intervaller i 3km, 1 min intervall, 1 min vila......sprang där och tittade på spöregnet....

Allt funkade så bra   men det var väldigt varmt inne  på gymet.......hade mina Jaybirds med en massa bra musik... Danco Jones   .....

Sitta i solstolen va inte att tänka på, kallt på ballan....fick bli soffan och en bra Lapidius bok !

Har betalat in handpenningen til Portugalresan   , marinerat kött tills i morgon,faktiskt varit på Bolis också....

Blev ett besök på Hälsomagasinet Monica W körde spinning, jäklar vilket drag det var på passet, tempo intervaller på slutet som hette duga , benen gick som trummpinnar, och pulsen bara jobbade på bra ! Vi båda kommer skippa simmet i morgonbitti 04.00.....mer sugna på att simma 10.00 på söndag , ses då !  sen kastade jag mej i mina  löparskor och betsämde mej för 2 (km ) jäkla bra intervaller, blev jättebra km tider, for iväg på först km hur lätt som helst, vila 40 sek sen tillbaka på ännu lättare fötter.....WOW !  mental uppluckrandehärligt!   Det här stärkte mej enormt !   Härligt nöjd med min lediga dag, glad   

                    Å nu kom   bra avslutning på dagen .


Av Heike Emmrich - 11 juni 2014 20:38

....sov ingenting nästan inatt..så när klockan ringde va jag övertygad om att det var grannens klocka......

Hade bestämt mej för att cykla , så det blev upp tidigare 5.30

Skoldagen rann iväg snabbt.....men sen em blev hur lång som helst......himlen öppnade sig när jag satte mej på cykeln, för att cykla hem.....men det va varmt iaf....

Vrålhungrig när jag kom hem, gjorde äggsmörgås, åt dom ......sen minns jag inget mer, förrän jag vaknade en timme senare......soffkudden intryckt i ansiktet !!  kändes som om jag varit på en vrålfest, helt slut!

Masade mej iaf väg till ICA och köpte coccosbollar till mina elever imorgon !   trött på all glass som äts hela den här veckan.....sen färgade jag håret och hushållssysslade. Ja det fick duga för idag !  

Mötte Sussie   hon är ju tf på Tystbergaskolan, hon har nu blivit rektor på "riktigt" där ! Hurra för dej bästa Sussie !

Jag tar nya tag i morgon !

Jag vet ju att det är så här sista veckan innan skolavslutning, har klarat mej riktigt bra iår, förra året dundrade jag in i väggen så i helskotta !!   i morgon är det ett år sedan jag hamnade på hjärtintensiven. Hela året efter det har varit en bergådal bana, men nu känner jag mej riktigt bra !  men jag passar mej jäkligt noga för dessa energitjuvar som finns. Gör bara det jag vill......inget för att bara var snäll o trevligt eller för att man bör.....nä fasiken !

Funkar väldigt bra !  

Nää....dax att skölja ur färgen ur håret.....rött rött blir det igen.....  

Av Heike Emmrich - 1 juni 2014 21:02

I fredag sprang jag inget , hade varit hos Kiropraktorn. Vi jobba en stund , vi på fritids 8-14, omorganisationen, Tessa och jag fortsätter   .

Va sjukt sugen på Sörmlandsleden ....men när jag vaknade på lördag morgonen, va jag som utsugen.....benen ville absolut inte springa !!  TRÖTT.....gick iaf till gymet och körde ett Core pass, sen tittade jag på Stockholm marathon....somnade.......  . Kändes bra efteråt....tog en promenad till Ljungholmen på kvällen, va bjuden på middag hos Eva o Jonny ! vilken fantastiskt utsikt.....hav , hav......så vackert !

Jag ska vara förste vattnare där.....sen ska jag simma i viken   . 19 grader meddelar Eva idag.  

Blev en skön promenad hem sen 45 min i rask takt.

I morse var benen pigga och villiga igen !  Härligt !  hade tänkt s-leden Oxl - Nyköping, men jag hamnade i Gälhyttan ist....första gången jag mötte någon på sträckan!!   va ouppmärksam ett ögonblick och fick en grendask i ögat, Fi Faskiken va ont det gjorde.....blev tillslut helt dimmig i ögat, kunde inte fortsätta mot Fada utan fick ta asfalts vägen tillbaka, hade verkligen problem med att se på ögat när jag skulle köra hem.....

baddade ögat och la mej i solstolen en stund   (OOvanligt...)    

Tänk vad lite sol kan göra.....ögat blev bättre, så jag tog på mej löparskorna och UT igen.....bort mot kyrkogården en en bit av S-leden börjar som går till Våtmarken , ÅÅÅÅåååååååå alldles ljuvligt, möttes av ett hav av liljekonvaljer

 

Svag doft i,  ja minst en kilometer.....gudagott    gick lätt att springa....vill bara att allt detta inte ska ta slut....låt oss få minst 2 extra månader sommar.....jo !!   Älskar allt detta, vackert, njutningsfullt, fyllt av energier, ljuvligt fågelkvitter....alla vackra ställen att springa på , alla dessa vackra blommor......vår härliga natur . Det finns så många stigar att springa på hitådit...bara att springa på....strunta i chipsfredagsmyset , ge er ut och grilla , eller ta med en picknickkorg.....sätt Er vid havet...NJUT !       Jag längtar till fredag då är det ledigt igen.....å då får jag ut å kuta igen !     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards