heikebiketri

Alla inlägg under mars 2017

Av Heike Emmrich - 29 mars 2017 19:35

ja och det just inte min starka sida. Men jag ska flyga om lite mer än en vecka och då kan det inte ploppa upp små proppar, jag ska förresten flyga väldigt mycket i en 14 dagars period. Först Italien via Schweiz, sen åker jag med familjen till Berlin.

Så idag har jag bara gått en promenad , kan fortfarande inte knyta vä skon helt, för jag är så öm på ovansidan foten.

För min stora hemlängtan har det varit , skönt att vara hemma, Det måste jag fundera kring det, hur det ska bli.

Det stora suget hem , kom med våren.....jag vet att det märks ,  men så är det.

 

I morgon ska jag ta mej till CX och träffa en löparvän, ja och ta det lugnt....

Ramzia slutar i morgon , hade velat varit där och sagt hej då ! men jag hoppas familjen Balisani kommer till sommaren   Vi ska ju äta tårta ju...

Blir tomt i "nedre plan B-huset "......




Av Heike Emmrich - 19 mars 2017 18:52

Ja asså , sprang 15.4 km utan en enda dip....eller skade känning, den här veckan har jag inte kört ett pass under 10 km. Men så har jag ökat sakta.....ja ibland skittråkigt sakta , men det har lönat sig !!  Dagens runda var ju bara WOW varje steg, så vackert , så underbart....varje steg en njutning   glada ben , glatt   sinne och hjärta. Sprang bara planlöst, lite hit o dit, sånt är kul ! många nya stigar har jag upptäckt idag. Ekorrar, och rådjur har varit med mej på vägen. Tackolov ingen snake. Efter förra året urladdning med dessa äckligt slingrande varelserna tycker jag dom kan skita i att visa sig i år.

 

Avslutade denna dag med ett pass core cross, sen en sväng förbi Stenvik för att fånga de sista strålarna av den här fina dagen.   . Dags att packa för en ny arbetsvecka, vi samåker inte den här veckan.  Känner mej stark o nöjd.

Så himlars skönt att kunna ta ett steg vidare i träningen. Det är ju liksom JAG   att få springa runt överallt att njuta ...                                               
    Hjärtat vinner alltid / Tomas Di Leva.


Av Heike Emmrich - 18 mars 2017 19:30

Ja, idag var det så mycket vår ute. Tredje helgen jag bara tränar (inget xtra jobb), kör 2 pass varje dag utom fredagen , då det är hem dag. Men ett pass hinner jag med då iaf. I Sävsjö har jag kört 2 spinningpass /v. Springer 1-2 dagar . Har inga känningar i min skadade muskel.  Har någonstans i mej också gjort ett personligt val, som gör mej lugn och glad. Men en sak i taget. Sjukt roligt iaf att vara pågång med all träning som förr. Dock mer focus på Core än förut. Jag njuter varje minut igen.

 

Älskar att fara ut tidigt på morgonen , går eller springer precis när solen går upp, vackrast att sitta vid fyren och värmas av morgonsolen. Så underbart vackert , Oxelösund.  Ger energi och motivation.  X-tra vackert för det är vår nu, nu rullar den bästa tiden av året igång.....

Idag firade vi Morris, pizza och biskvi , sen åkte jag på CX , herregud hur tänkte jag ? fint och ligga på magen och bla göra ryggresningar....sen med både armar och ben.......i luften   .

I morrn ska jag ut igen, blir skogen någonstans. På em blire core cross.  

                   Livet är bra härligt .

                      Frihet.


Av Heike Emmrich - 5 mars 2017 19:11

Äsch ! vad den här helgen gick fort.....

Men det har varit jätteskön   I går tog jag tag i städeriet här hemma, rensade avlopp, köpte nått dundermedel som gjorde susen, det luktade väldigt starkt och det sa bara slurp efter 15 min med det i röret ! perfekt ! 

Bestämde mej för att inte gå till gymmet här i Oxl, ist drog jag till Hälsomagasinet och körde spinning och CX Works , oj aj alla mina vilande muskler gnällde ! och spinning behöver jag också köra ....fy farao vad kondisen försvinner när man inte kör spinning. Har kört VÄLDIGT lite spinning i höst...nästan ingenting . Nu blir det mer !

Sen va jag bara hemma och va   ......välbehövligt .

Å så äntligen hade Hälsomagasinet Vasalopps spinning, undra hur många år jag har "efterfrågatdet" ??? Tur att Peter körde   .

Det var ju så bra !! och roligt   . Sen var det skönt att att hänga i soffan och kolla på 5- milen, fick mjölksyra av att se dom , jättekul att Kanada vann !  ur soffan var det väldigt svårt att komma.....steg upp för att diska, sen hamnade jag där igen , packade....sen hamnade jag där igen och där är jag fortfarande   .

Jag är bra i magen för att ha druckit sportdryck , Tailwind är riktigt bra för min lilla känsliga mage ! 

Köpte påskliljor som står där så fint balkong , när jag kommer hem nästa gång kanske dom är lite utslagna, måste pyttsa in lite vår i livet !   på fredag blir det tåg hem , bil ner i morgon. 

  Längtar ut i skogen , Hoppas det är vårväder i Sävsjö , springer tisdag, spinning onsdag, får se om jag hinner springa torsdag, ska i väg på kvällen ....till helgen får det bli Leden   .  

                                                  
    





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards