heikebiketri

Alla inlägg under oktober 2017

Av Heike Emmrich - 28 oktober 2017 16:17

Ja, så blev det till slut! började få mer värk och började halta, när jag cyklade jobbade jag mer med höger ben, knepigt i trappor......började få ont i höften och ryggen, förstod att jag kompenserade kroppen. Idag gick som vanligt igen, kände jag i vaden och rumpan att jag har gått/belastat helt fel. HAr inte ont i ryggen idag. Varför pina sig när det finns hjälp. Varför förstöra sig mer när det finns hjälp .....Så igår åkte jag in vid 15.00 min läkare är verkligen underbar! 

Berättade för mej att där jag har ont, är där jag har nedslitet brosk/broskbildning, sen går mitt lårben lite innåt där...

Berättar även att det kommer göra ont nu, och någon dag till......Jag som inte alls är spruträdd, hajade till när nålen kom fram, shit ! shit ! vad ont det gjorde, rakt in i leden.....gudars !! Sen sa hon andra saker, men då kunde jag inte lyssna....stirrade bara på spetsen som var inne i mitt knä !     

Sen var det bara ont hela kvällen, hittade tillslut 2st 665:or  men dom hjälpte knappt. Vid 11 idag märkte jag att smärtan klingade av lite. Men fortfarande sjukt öm vid sticket. Men jag tog mej en promenad vid havet i 2 timmar, underbart. Filosoferade lite i solen,  sen gick jag vidare.  Bara 4 dagar kvar till Eskilstuna ! spännade. 

 

I morrn blir det gymmet, sen en långpromenad igen. Yoga avslutar den här helgen. 

Av Heike Emmrich - 8 oktober 2017 19:20

 

Senaste veckorna har varit lite bergodalbana i själen, inte så att jag deppat ihop men en inre resa, känslomässig.

Yogan ställde till det rejält för mej 2 ggr , å hela min själhjärtainre fick sig en riktigt omgång, tredje gången var det inställt pga sjukdom, det bhövde jag som återhämtning. Jag som nästan tyckt att yoga är trams......men den här yinyogan gjorde att en massa spänningar släppte i mej, sen gick inget att stoppa tankat högt o lågt hit å dit...å inte har jag kunnat springa , så jag har gått mil mil mil....km efter km...skogen har lyssnat till mej.

tredje gången gjorde vi draken , den stretchar ut höftböjaren /psoas, (har ofta problem med den , stel och småvärker..spänd)  efter 4 min på varje sida.....var det som om jag var gjord av bomull , jag va helt balanserad och helt lugn  WOW ! vilken AHA upplevelse......innan jag somande den kvällen , tänkte jag , vad hel jag känner mej   

vilket resulterade i att jag försov mej kraftig måndag morgon .....

Att vara vänner funkar det ? schweizermannen dyker upp på mailen.....vet inte riktigt vad jag tycker om det , kan inte riktigt känna att det är bra för mej  eller ? Det river upp känslor igen. Vi får se hur det blir. Å idag har jag träffat Sussie, vi har gått en babbelrunda , vi har inte haft någon kontakt sen jag flyttade hem , och innan var det lite lagt på is också. Men nu kan det bli bra igen.  Mycket känslomässiga "saker" igen.  

I går hade vi yoga ist för idag. En helt underbar stund i Lenas uterum , bara känslan att veta att havet kluckar precis utanför och allt det vackra....nej, jag måste ju blunda ju !   

Yogan är bra för mej, även om den ställer till det för mej. Skönt att var så utstretchad och få igång blodflödet. 

Nu i veckan fick jag kontakt med en chef på Myntan som behövde tim vik, jag sa som det var , att jag skickat in intresse anmälan men att det avfärdat mej, hon var då helt inne på att jag misskött mej då....VA???? fan säger du ? 

Ja,  Heike jag måste undersöka det först, höra mej för ! FY FAN vad jag kände mej förlöjligad , jadå Nyköpings Kommun Ni pissar på mej !!   VAd jag ska göra för att få tim jobba vet jag inte, Landstinget kanske, men jag vet inte om sjukhus är min grej, den där jäkla hirarkin gillar jag inte. Gjorde min usk praktik på avd 10 och det var min värsta praktik. Det sitter i fortfarande, kanske borde försöka ? iaf...

Jag vill tillbaka till Hällen   

I morgon hämtar jag nya inlägg kanske mitt knä gillar det . Väntar även på nått svar från Eskilstuna .....tills dess får jag gå och spinna .    3 veckor kvar till lov i några dagar .Den här Torsdagen  är jag ledig. Till helgen är det 6-timmars.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards