heikebiketri

Alla inlägg under november 2014

Av Heike Emmrich - 30 november 2014 17:45

Iaf det skulle bli det va jag ute i skogen på fm för att springa av mej lite.......nja....benen ville inte springa, och överkroppen typ axlar, skulderblad,  baksida armar ville inte heller röra sig.....kändes stelopererad, efter 2.5 km va jag bara tvungen att stanna, passade på att filma , en fin liten bäck   ....och kände att det var en skön första advent, + 4 grader och hur skönt som helst i skogen.  Sen stuffade jag vidare , blev bättre med spring i benen, hade ju börjat med att gå upp slalombacken för att astmalungorna skulle få komma igång......sen en femma i skogen . Valde att springa uppåner i första delen av slalombacken över parkeringen och ner , runt  baksidan och upp igen i 3 km.

Hem och i med energi iaf det vankades jobb. Men nä ingen ringde så då hade nog gamlingen lämnat jordelivet.

Har pratat länge om att åka till Elixir och kolla om det fanns klippkort så jag kunde spendera min friskvårspeng där, så det blev 2 st á 998 kr. Bokade hårdrock spinningen tills i morgon.  Söra blev nästa anhalt , sprang lite på spåret sen rak ut den trollska skogen , obanad terräng , helt underbart !!

  sken ju så jag kunde bara inte träna inne, är vi uppe i 5 soltimmar denna månad ?  Ooooooo....

Efter 22: a  vänder det så sakta.....  . Onsdag : Funny Bootcamp !!   och tidig fredag   

I morgon kommer Maarit och jobbar med mej !  .

Av Heike Emmrich - 29 november 2014 16:04

Längesedan  jag bloggade...Har hunnit med 2 pass Funny Bootcamp, tokroligt. Första gången var en onsdagskväll, trodde armar och axlar skulle "gå av" lämna kroppen....skit svag ! dagen efter fick jag knapp med dom ur sängen...

Idag var passet på dagen , jag fick köra med Maria en gammal bekanting sen jag bodde i Brandkärr på 70-talet.

Hennes dotter Patricia var med och fotograferade , som känner min dotter....Anki o Britt var också med , kul !

Jag hade INGEN teknik i dragstationerna , ist för att hänga mej frammåt och lägga kraften där , kändes det som om jag va för rak och kunde inte pressa med benen som jag skulle...och blev obalanserad men nu har jag lite hum om hur man gör....jaja jag lär mej ! Rolig bana, på slut tampen fick vi vackert "kräla " över hela skitiga planen till startplatsen...blev en bit    va då går några tillbaka  ???    Har Salonen sagt att vi ska krypa/kräla så är det så....

Ja´ gör som hon säger !  .

I morse va jag inte ens uns pigg eller glad att få stiga upp 7.10 för att simma....men väl där är det så njutbart ! skippade komfortzonen idag......

I morgon blir det spring i skogen påfm, eventuellt ska jag vaka på em. Ville ha in mej i morogn bitti, nej käre tid...jag måste springa först .......

Hör bara en djup suck från min tim vik chef Birgitta.....ger du dej aldrig ?!  -  NÄÄÄÄ...

 

Längtar till skogslöpet, bästa reahbliteringsstället för hela kroppen......längtar till mitt vik i Lisas klass /Christinas klass. Kommer inte vara på fritids då   .  Så jäkla sugen på att "mäta" min kompentens.....hur långt räcker den ?

Vad kan det bli av mej ? Så bra att jag aldrig varit rädd för att prova något nytt, det har gett mej så mycket erfarenhet, alla mina små tim vik härådär....HVB den kriminella sidan/ ensamkomna barn,  Uska natt/dag  kontaktperson........Mina Springtime resor......alla speciella barn jag jobbat med , instruktörs jobb.

Ja herregud vilka idé jag fått.......  Men man ska väl sikta mot stjärnorna !!  

                     





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards