heikebiketri

Alla inlägg under januari 2014

Av Heike Emmrich - 31 januari 2014 19:52

.....nä det bultade frenetiskt i tanden framåt fm....ringde tandis och diskuterade vad göra ?  fick recept på Citodon och en ny tid måndag 7.40 !  kunde inte hämta ut tabletterna förrän efter jobbet 16.00  shit ! men det gick !

Har haft en jättebra arbets vecka   .

Vi har varit ute fastän vädret har varit som det har varit !!  jättehärligt, men man är helt slut när man kommer hem.

Blev helt matt av tabletten.....så jag smaskade på min goda köttgryta ist för att kunna träna , ett styrkepass skulle brännas av idag ju !  , men så blev det inte.

Tar nya tag i morgon !  

Hur fasiken kan man önska sig så mycket snö, vilket helvete elände !!  

                          Första Februari i morgon......fantastiskt !! vi närmar oss sommartid.    

                          Anmälan till Skövde 6H gjord .

Av Heike Emmrich - 29 januari 2014 20:11

Hepp !....så kände jag när jag sprang ut på Arnöleden.....sprang i drivsnö/kraftigsidvind nästan hela vägen bort till Swenoxbacken....medvind uppför den, sen anade jag vaad som komma skulle, FY SATAN vilken ishavsvind när jag sprang över gamla Oxl vägen och ut på gångocykelvägen mot Oxelsöund,  POFF !!  sprang och kom ingenstans.....och all kall snö i ansiktet, jag som skrattade lite åt mej själv när jag tog på mej min tjocka sjal när ja skulle springa iväg, men den satt inte i vägen .......som att springa mot en vägg ända bort tills husen börjar på vänster sida innan Bara området. Där blev det mindre blåsigt!    sen började det igen efter Meizner´s mekaniska.....ända hem...pust asså !

Vilka jäkla 11 km !!!   

Å vad jag frös sen när jag väl kom in .......och min tand bultar !!   det fattas folk på jobbet i morgon så jag fick flytta tandläkartiden en timme.....  hoppas den är någorlunda lugn i morgon ! 

Kl är bara 20.30 ....och jag är aptrött, får man gå och lägga sig snart ???

Löpningen tog musten ur mej idag   , men det var väldigt bra pannbensträning, tänkte "många"   saker idag under min tur....ett bra pass att ha med sig i "ryggsäcken".              

Av Heike Emmrich - 26 januari 2014 21:53

8000 m rodd

3 styrkepass , lagt till  3 benövningar också.

4 mil löp.

  Nöjd ! med att jag driver mej själv till det jag "ska". Men  saknar någon som kan stå i backen och skrika ,när jag börjar sega.

Helgen har varit så bra, idag va jag på Hällen en stund, kul ! 

.....snart är det väl helg igen ....  jag vill ut å springa långt igen !! 

I morgon blir det ingen träning , det är Disa em.

Med vilade ben blir det intervaller på band efter jobbet tisdag.

                               

 

 



Av Heike Emmrich - 25 januari 2014 17:52

Och inte rundan som började och slutade vid bilen som stod vid Willys.......jamen tusan då kan jag ju springa in och hämta den i morgon !!  vilken genialisk idé.....eller inte förstod jag sen.

Hade ryslig motvind från Willys till Ryssis, tog mycket energi ur min hjärna, då jag är helvetes trött på all ISKALL blåst!

Sen blev  det skönt i skogen , härlig väg att springa på !  när jag sen kom ut på stora vägen , fick jag ett infall bara så där.....  ist för att ta höger , sprang jag VÄNSTER..HEM !  förbi Bränn-Ekeby och mot Oxelösund.....hahahah!

Fick ihop 18 km . Jättehungrig när jag kom hem.....då kommer första sms , ska du ha bilen där över natten..??..sen tycker min dotter NÄÄÄÄ mamma där nere är dom ju och sladdar hela nätterna, - du kmmer inte få ha din bil ifred skriver nästa....NÄHÄ, jag åker väl och hämtar bilen då.....

...men jag vill bara lägga mej i soffan o blunda en stund....matcoma o trött....

Bästa Anne   erbjuder mej skjuts ......TACK !   gudars vad skön att hoppa in i en varm bil.......och bara bli forslad !...Fina Vännen.

Nu ska jag bara murvla i fåtöljen....  

Upp o hoppa i morrn bitti, ska beta av pass 3 , och knåpa ihop några km  på bandet, innan jag hittar på nått annat på em   .....                           

Zandra och jag har prel bokad tränings helg  i vår, jodå ! vi ska springa från Evertsberg till Mora , Halv ultra   

Skoj, skoj !

                                      


Av Heike Emmrich - 24 januari 2014 20:33

Mums med nya löparskor ! å så fina färger dessutom....det blev en Kari Traa underställströja oxå. LILA

Skönt att sluta tidigt idag.....känns som om man jobbar halv dag, fast man bara går hem 2 timmar tidigare.....

Styrde stegen mot P&T , blev ett rejält core pass, körde ben oxå idag, så där lagom , med tanke på att jag ska ut å kuta i morgon......ja jag kan kuta hela helgen ,( fick inget x-tra jobb på Hällen den här helgen heller......SNYFT!    .) Avslutade passet med 3000 m rodd.

Undra om jag tröttade ut dom julonyårs helgen ???     


Har fnulat på en bra runda tills i morgon , kan bli åt Ryssis-Fada hållet. hade varit trevligt med sol , men den tänker inte infinna sig.

Jag har tappat bort min neongula löparjacka här hemma !!!! hämtade den från balkongen la den någonstans ....nu helt borta, JAG vet inte var jag la den ???  


Å jag har fått min orkidee att blomma igen, har aldrig hänt förut....kan bero på att jag alltid slängt dom när dom blommat färdigt    har aldrig trott jag skulle lyckas. 

Mums för sovmorgonen i morgon........hoppsikaloppsi  

 

      


Av Heike Emmrich - 22 januari 2014 20:10

Idag va det dags för första träffen med SN sporten, dom ska följa mej mot mitt mål den 23/8, Ultravasan 90 km.

Vi träffades på P&T , för det blir nog där jag kommer att springa på bandet till skidvasaloppet, dom har stor TV framför bandet och jag kan komma in , för det är ju ett härligt nyckelgym.

Ulrika hade massor av frågor och jag inser att jag är en kicksökare......  

Fougstedt är med som fotograf, den bästa av alla !

Han vill ha en svett bild, så det va bara att kasta sig upp på bandet och kuta 5 snabba........under tiden pratade vi vidare Ulrika o jag.   Det ska bli kul och se reportaget, kommer i lördagsbilagan första helgen i februari...kanske..kanske en helg tidigare. 

Torsdag redan i morgon !!  halv fyra slutar den dagen  kan bli ett löp hem, beror på tanden som "tjurar"...

Fredagen slutar jag 14.00  ännu bättre   

Har varit på Söra idag om utomhuspedagogik, Vi på Herrhagen gör verkligen bra saker !!   många hade provat på geocatching....nja kanske vi också skulle göra ? många tyckte vårat sagoäventyr och reflexbana och knivkörkortet lät jättebra!    

                                        Kollar lite nya trevliga löpturer/vägar att springa på.........

Av Heike Emmrich - 20 januari 2014 19:49

....Jippot började den 1/11 och håller på till sista februari -14

Jag började den 3/11, och blev klar idag 20/1.  Ett rolig och bra sätt att få många att hålla igång. Bra i tiden.

Alla typer av löpare kan vara med !  Det har lockat ut mej på endel pannlampelöp, att springa en sväng efter       gympassen, inte bara gå raka vägen hem .  Nu är det bara att hålla i   5 mil i veckan vill jag gärna få ihop..

Idag va Utefritids i Skolskogen med varmchoklad och ost mackor ! Vi satte upp en kärve till fåglarna.

......spännande saker mitt i veckan   .           

Av Heike Emmrich - 19 januari 2014 18:19

jamen jag vill inte ha den.....så jag körde hårt med den idag på veckan tredje pass (styrka) blev lite omkastningar i träningen i vecka/helgen.....

Måndag va det Disa dag

Onsdag PK-möte, sen fredag hamande jag hos Levi som support för en kollega, och när jag ändå va där så ja.....hamnade jag också på massage bordet, och äntligen lyssnade någon på min axel, det smäller i hela axeln när jag rör den , har också ond i bland efter löpning, jodå den låg inte alls rätt.....så brakknak...tryck och kläm AAAAAJJJJJJ

så va den på plats !  Sen gav han sig på pirriformis....då kunde jag också hålla mej för skratt  , men det blev bra.

Sen va jag mör....och frusen , fy vad långt det kändes hem.....(max 800 m)....men inget styrkepass..

Och inget långt löp på lördagen, jag va som "överkörd"...men gav mej ut på en liten runda, typ att det blev snöpulsning på oskottade gångocykelvägar, pu ! vad mina ben slet.....men underbart bra träning. Sen på kvällen kom JosseoJim  o Miller.  Söndag körde jag ett lite längre pass + plus att jag hade eet styrkepass kvar att bränna av !  igentligen skulle jag ha gjort det i omvänd ordning.....men jag va så sugen på att springa . Kunde inte göra utfalls stegen i kväll på styrkepasset, men körde järnet på magen o ryggen!!!!!  

I dag va det IS vindar som svepte runt i Oxelösund, fy fasen vad jag frös i vinden.

Har inte fått ihop 5 mil löp denna veckan

Bara 31 km

3 styrkepass mina styrke pass är ca: 45-80 min

8600 m rodd  .

        Spännande vecka som kommer   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards