heikebiketri

Alla inlägg under april 2016

Av Heike Emmrich - 24 april 2016 19:10

Ja, förtusan!  kryckorna ligger bak i bilen .

Veckan avslutades med  en förkortad Femöre promenad med Hugo och Sussie. Klarade inte riktigt hela rundan.....men känslan att kunna gå igen är underbar. Dock gör sig muskelfästet påmint och jag slarv går...   och om jag går för långt. Så jag har trallat runt på Sörmlandsleden i så där lagom fart , lyssnat på fåglarna , humlesurr,  havet och njutit av alla blåsippor,  vitsippor, vårlök.....alla knoppar som är på väg att brista   så tacksam att denna helgen blev bättre än förra. Har styrketränat och kunna göra mer övningar än förra veckan, jobbar på bra hamstrings. Cyklat lätt på inne cykel. Ute cykel fungerar inte än.  Solat mellan skurarna.  Fick ett trevligt mail i fredags   . Idag var jag tittade till "huset" på Ljungis, mötte Petra med Sally så vi tog rundan tillsammans, jättetrevligt! Petra och jag är gamla barndoms bästisar. Vi konstaterade att vi var lika nu också.....som 50 + tycker vi det är skönt "att reda sig själv"....

Vi skrattade gott åt det. Petras familj var min x-tra familj när mina  föräldrar utövade idioti .

Efter rundan fick jag lov att vila knät......  .

Spännande måndag i morgon , bla fyller min bästa och finaste kollega Fredrik.

                                        Heja för alla som vågar   

Av Heike Emmrich - 21 april 2016 19:29

Ja, jag fick av en händelse en återbudstid på ortopeden, en vecka tidigare   . Ortopedläkaren vill att jag ska få en MR för att se vd som gjorde att det brast, eftersom ursprungs smärtan är från sidan och inte där det brast. BRA!

typ inom 6 v......tålamod Heike ...shit vad jag har tränat på det !! 

 

Kan iaf gå utan kryckor igen, dock inte belasta nerför och uppför. Men det funkar bra iaf tycker jag. Går korta promenader och styrketränar !!  Oerhört tacksam att jag kan gå igen. Jag kan köra bilen till jobbet igen   .

Veckan har gått fort, som alla veckor gör nu hela tiden....tänk att jag inte sprungit sen söndag v 8. 

Ser så framemot helgen.    Ibland blir jag ledsen när ser folk som är ute och springer......Gudars vad jag längtar   

Av Heike Emmrich - 16 april 2016 20:32

Funkar bra att gå utan kryckor hemma, men när jag får på skorna och ska gå ute stretar det lite. Men jag har gått 1.7 km idag , jihooooooo ! för tusan ! Inga tabletter idag heller.. Annars var pannbenet på läge noll i dag när jag vaknade, kände att det var väl använt.....blev en liten dip, men sen jäklar kom det en styrke kram från Vickan och då gav jag mej i väg till gymmet. Körde core , axlar ,rygg. 40 min på gymmet gjorde susen. Full av energi när jag kom hem , så det blev fönsterputsning!! 

och städning av badrum.

 

I morgon ska jag försöka ta mej till Linudden. Om jag kopplar med tåna så känns det ok  , och har skjutit fram sätet.....Men först ett pass på gymmet. Jag längtar så till tisdag , när vi ska titta in i mitt knä   .

Dropboxen blev rensad idag också.

                                                  
        Livet fortsätter   ......  

Av Heike Emmrich - 13 april 2016 18:41

Nej, det funkar inte, för mej. Så igår bestämde jag mej för att följa med Sussie till jobbet idag......I går kunde jag visserligen inte ens stödja på onda foten, men jag tänkte jag har ju kryckorna !!   Jag längtar ju till jobbet.

 

Känns som ett steg i rätt riktining iaf , att kunna vara på jobbet. Viktigt att komma upp och komma iväg. Jag helar bättre då. Jag har lång väg tillbaka till att kunna springa runt i skogen.....det förstår jag ,men för det vill jag inte bara sunka runt. Idag kunde jag stödja lätt på foten, men alla trappor och hit och dit tog musten ur mej, somnade i solstolen som en stock i en timme.....tur att jag slutade tidigt idag. I morgon blir dagen längre, men det fixar jag. Sussie och Fredrik turas om att skjutsa mej hit å dit i morgon   , I morgon kväll ska jag "övningsköra" får se om det funkar med benet, för jag måste ta mej för egen maskin till jobbet på fredag. På fredag ska jag försöka handla lite, om jag kan halta fram , funkar det , men inte med kryckorna för var i helskotta ska jag ha kundkorgen då ??! 

Idag kom det en kallelse till ortopedkliniken den 26/4 !!!!!! shit vad fort det gick då !!   så nästa vecka blir det artroskopi (privat) den ortopeden.....hoppas jag kan linka fram lite mer till helgen.....blir segt att bara vara hemma .Jag vill en sväng till Linudden , se alla blommorna . Ja annars får jag väll skutta runt med kryckorna , för ut ska jag.  Jag längtar så efter att få springa i skogen , den bästa tiden är ju nu !!  allt det jag längtat till.  Man säger att allt har en mening, vad är då meningen med detta ??   

Är glad för alla mina fina kamrater som hjälper mej , ni är ovärderliga.  

                               Kärlek kan vara fantastisk, för mej var friheten viktigare.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards