heikebiketri

Alla inlägg under november 2015

Av Heike Emmrich - 15 november 2015 17:58

Shit vad smågrus jag fick in i strumpan och skon....Bastetorpsvägen var nygrusad , vinglig och jobbig att springa på. Tömde skon 3 ggr ändå hann smågruset skava sönder på insida fotvalv.....de blåsor som inte hann spricka och svida , stack jag hål på när jag kom hem.

Bara att bita ihop , för korta av sträckan fanns inte i min värld.  

Vårlikt varmt , stilla .

Såg Carolines hönor på vägen ut , sen hann jag vinka till henne på vägen hem. Vad fint dom bor.

Sprang asfaltsvägen hem, så där roligt.. . Men inge mer grus i dojjan , tack. Gick lätt hem, hade tänk öka på detta söndags pass  med  några km....men det blev en mil mot förra söndagen. Förra v hade jag djupa tankar om livet, nu har jag tänkt en hel vecka på det, ja jag behövde nog det, allt det nya bara rullar in i min värld , som jag i många år levt helt själv här hemma , för jag vill bara göra allt som jag ville.

Har tänkt på det som hände förra helgen , det rök ur öronen på mej....men nu tänker jag . Vad spelar tiden för roll ??

Jag har förmedlat det.    

I bland är det bra att tänka och reflektera, ett "varv" till.

Har upp daterat, ang de frågor vi skulle diskutera i morgon, ja, det är Eskilstuna då.

Sen ska jag tillbaka till min härliga idrotts elever ! gudars vad jag trivs med idrotten.Jag har så fina elever. Kan vik i bland en enstaka gång i klass.

Har latat mej hela em idag. I går skrev jag om min kladd Utvärdering till rapporten då den inte fanns kvar på min usb eller som sparad......märkligt hur något bara kan pysa ut i cyberrymden så där....(fanns där häromdagen )   

Längtar efter en bra krimi att läsa......De vackraste är en seg jäkla bok ..när kommer det "äckliga "hemska"....har läst 1/3 och bara bla bla....nej tacka vet jag svenska krimi , där är det PÅ från början till slut..

 

Måste bara ha med en sommarspring bild, nästa gång är det MarsSkövdespring bild.....  Vi träffas inte överdrivet ofta , men desto roliga när vi ses. Victoria och jag i Lindesberg i juli , 3 timmars.



Av Heike Emmrich - 14 november 2015 15:10

......längesedan jag bloggade.

Hilfe vad tiden springer iväg ! Men jag har kul mest hela tiden  .

Liksom växlar upp hela tiden, jobbet och träningen.

Min levasomsingelhjärna bearbetas också......

Jag har satt upp ett förbättringsmål med min träning. Bara Vickan vet ......schhhh !

Det är bara 5 veckor kvar tills min Schweizerman kommer tillbaka    

Väger väldigt jämnt i min vågskål just nu. Förra helgen skvalpade det runt lite oro väckande ivågskålen , men jag har fått tänka och fundera på saken. I veckan var det det någon som trampade på min lejonsvans.....jag höll på att riva med min lejonklo......men tänkte ..nej,  nej du...du ska inte få mej ur spel. Så jag tittade bara på  munnen som rörde sig .....tills den slutade....  . 

Förstörare.

Kan bli en spännande löpar vår , jobbar på att få till ett nytt lopp !!  jag har mätt och test sprungit banan. Jihoooo!

 

Jag springer mycket vid havet,det ger mej energi. Min värsta månad är snart halvvägs.....vilken meninglös månad . Men den har hittils varit varm och behaglig.....

Är noga med att få till 3 core träningar i veckan. Bra kärna , bra hållning , bra spring. Trevlig Heike  

Ökar sakta och säkert antal sprungna km per vecka...Å tänkte strunta i att bli sjuk     .

Backträning är åter på agendan.

Ba´köra på   





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards