heikebiketri

Alla inlägg den 10 februari 2017

Av Heike Emmrich - 10 februari 2017 15:58

dÄntligen i väg med Krösatåget...det första jag hör när jag kliver av i Nässjö , är att tåget i motsatt riktning , Hässleholm, Malmö som skulle gå 16.50 beräknades gå ca: 19.50.....    Då tänkte jag , det kan bli en låååång resa hem. Då har det ju hänt nått....man meddelade pga av sabotage. Mitt tåg skulle gå 17.04 dom 19 minuterna innan stod vi alla och vrålstirrade på displayen ......vad skulle hända med vårat tåg ???, men det kom i tid och for iväg. Sen hör vi att tågen varit utsatta för bombhot , ett i Södertälje och ett i Göteborg.....tänkte bara INTE vårat tåg , gode gud INTE..

Ganska snabbt får vi info via appen att vårat tåg till Nyköping var inställt....   "vi försöker få fram ersättningsbussar"...Jaha , hur ska jag komma från Norrköping då ?

Ringer min livlina, Anne   , dom firar Åsa      och har sörplat vin...  och kan inte köra bil .   Shit...jag dör lite...jag vill hem.

Precis innan Norrköping , ropar tågvärden ut . Till er som ska till Nyköping har jag beställt en taxi , Ni är 4 st . Så vi hoppar av tåget och in i en varm och skön taxi (vi blir bara 3 ) vi är hemma en halvtimme tidigare , jag "ser till " att vi blir avsläppta vid busstation och inte tågstation, så slapp iaf jag springa till bussen, hann med en tidigare buss hem , så jäkla skönt ! då hann jag ner till ICA och handla föda. Det slår mej när jag går ner att Mekonomen inte har hört av sig......bådar inte gott. Systemet var väntat att komma dit torsdag em....Idag ringde jag , och efter endel letande fick jag reda på att det inte kommit fram. Inget fungera igår, tågkaos, och när de fått igång ersättningstrafiken från Södertälje , så blev det en stor olycka på  E4 och där blev det stopp, på all trafik.

Tredje helgen utan bil då....

Ja men på med mina nya ascis då , ut å kuta !! underbart sköna !  Solen vill titta fram lite idag , efter att några vita hemska flingor dinglat ner.  Stirrade på en semla på ICA , men köpte keso o jordgubbar ist.  

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards