heikebiketri

Alla inlägg den 19 november 2016

Av Heike Emmrich - 19 november 2016 20:05

Tiden har gått jättefort, jag har ett otroligt stimulerande jobb .

Måndagar och fredagar är jag på Aleholm en gymnasieskola , kartläggning( nyanlända) Håller på att lära mej det.

Sen är jag på Hofgårdsskolan ett högstadie, i resursteamet 7-9 + att jag ska jobba med hemmasittare. Håller på att knyta alla dessa kontakter. Så jag är lite överallt i Sävsjö   .  Jag har en stretchtjänst....när det inte är Slussen eller Kartläggning på Aleholm kan tiden förläggas till Hofgård/hemmasittare.

Jag bor fint , allt är nära , kan gå hem på lunchen värma på maten och tillbaka på ett kick eller två. Skönt med en promenad mitt på dagen.

Dessutom har jag en bra lön   .

Att pendla med tåg , ger mej mellan varven "galenkänsla" 3 minuter försent till Norrköping ....då jävlar får man vänta EN timme på nästa tåg....nej , jag har inte det tålamodet, det kanske kommer , men fredagar har jag HEMLÄNGTAN .

Då kan jag bli gråtmild......vänta en timme innebär att jag får åka en sen buss hem till Oxl , och stå där och frysa och vänta ....önskar jag kunde ha bilen i Nyköping i veckorna så man bara kunde hoppa in i den och HEM.  Jätteskönt att vara hemma men roligt att vara borta . I veckorna är det helt ok att vara i Sävsjö, men fredagar som sagt då är längtan hem STOR. Nästa vecka är det bil,vecka , underbart !hoppas mild vädret fortsätter bil bil bil.......

Nästa vecka ska jag även vara med på sim lektionerna. Kan sakna mina idrottslektionerna och mina elever, allt jag hade planerat att vi skulle göra. Inget annat saknar jag.

Har börjat öka på mina distanser när jag springer , nu har jag harvat 5-8 km länge nog. Börja springa 8km och uppåt typ till 10-11 km . sakta och säkert har jag ju lovat. Har inte haft knä tejpat denna vecka, har funkat. Idag högg det till skit ont , sen plupp plupp var det borta........Blev en härlig mil , sprang där jag aldrig sprungit , hittade en stig och bara följde den.......sov middag idag , va sjuk trött i morse , när det ringde för sim   .

Har fått min jul-nyårs tider jag ska jobba , Tack !! Hällen förstås. Schweizermannen kommer få endel fritid . men det visste han om .   

 

Jag har avbokat min Kanarieresa , vi har sportlov v7 och inte 8. Hade ingen lust att boka om , så Reinold får komma hit för jag vill vara hemma . Jag ville inte ta mej till Schweiz. I april flyger jag till Schweiz där Reinold plockar upp mej på flygplatsen , sen bilar vi till Italien, han ska på cykel träningsläger och ville ha med mej. JAg ska springa /sola ....

I morrn ska jag hänga på gymmet ett tag, sen kutar jag väl en stund igen då   

                                                  
    




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards