heikebiketri

Alla inlägg den 14 december 2013

Av Heike Emmrich - 14 december 2013 21:16

Riktigt sugen på spring i morse när jag vaknade !  hade en runda i huvvet. Lilla ungen behövde behövde Novalucid så jag åkte till Bullersta först och lämnde av det, hon va där och lämnade av vagnen till luciashowen, Nisse ska ju dra in Lucian   . Sen ställde jag bilen på Gumsbacken sprang bort mot Ryssis, över till Karlsro, gudars vad halt det va på grusvägen över.....sen ner till Bränn-Ekeby, och in mot stan igen. 14.7 km blev , det va överaskande att det gick så bra att springa, jag som snörvlat o hostat sen förra helgen.....  trodde mer att lungorna skulle gnälla....och inget hostande o snörvlande efteråt heller.  Kroppen är jätte nöjd med löpturen idag, lugn.

I morgon blir det en styrkepass och lite löp efter, sen ska jag till Bullersta på Luciashowen, ja jag ska titta på mina håriga barnbarn, Nisse o Stjärnfall   och min lilla 25-åriga unge. Puss. Kanske svärsonen är där också....Bärgar-Bert, nej Jim heter han, men han "är" bärgare.   

Har hemmakväll den lördagen , känns konstigt.......nyttigt att ta det lugnt ibland , säger dom.   

Nästa helg ska jag jobba x-tra och hela Julhelgen, så kan dom som har familj vara hemma och fira med de sina. Och jag får julhelgen "att gå"......Jag är ledig den 23 och 27 planerar lite längre löppass då.

I morgon för ett år sedan i morgon flyttade jag hit, SNÖSTORM av värsta sorten, lampskärmar och gud vet som flög i väg och gick sönder.....ja då lämnade jag mitt lilla hus för alltid och blev Oxelösundare. Jag trivs bra här , fantastiska löpar möjligheter , 7 min med cykel till badet...härliga sim turer ..och min granne har förstått att ett "dödshot" vilar över honom......  . Lagom sträcka att cykla eller springa (jobbet-hem) 11 km. 1 km till P&T,

Någon sa till mej - ska du flytta dit ??? du känner väl ingen där......???   men jag måste inte känna någon här....jo, jag känner ju Sussie !  sen har jag ju några jobbar kompisar som bor här....men tusan jag tränar ju lika bra för det, för det är ju det jag ändå mest gör  .Jag är absolut inte beroende av någon annan.  På P&T är jag HELT anonym, jätteskönt, Daniel från mitt x-tra jobb tränar där , han o jag brukar prata han ger mej tips på andra övningar till maskinerna. Annat är det när jag kommer till Hälsomagsinet gymet i Nyköping,  då babblas det för fullt med allt o alla, allt har sin charm.  Att vara självständig , gör mej stark och målmedveten . Är ju ett Lejon, och Lejon trampar man inte på tårna 2 gånger.....ja, jag är jäkligt mycket Lejon, fick ett välgjort horoskop gjort åt mej en gång, personen kände inte till mej alls, hade bara namn o peronummer o var jag va född. Horoskopet kunde inte bli mer mittiprick, styrkor och svagheter, reaktioner, relationer....ja allt va jag rakt igenom, i det lilla häftet finns jag till punkt o pricka ! jag brukar ta fram det och läsa det ......ex jag är inte rädd för nya uppbrott,  känns det inte bra , går jag  svårt med kill- relationer, känner mej bunden....har mycket kill-kompisar som jag värderar högt, envis ibland bara "fömycket"....men de vänner som finns och har kommit mej nära , vårdar jag ömt , och då på mitt sätt  jag är en typisk soldyrkare, hösten är en tung period för mej.....nya utmaningar kliar hela tiden imej, rastlös typ, jamen man lever ju bara engång, och då ska man väl leva då ! Tjohoooo !     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards