heikebiketri

Alla inlägg den 16 juli 2014

Av Heike Emmrich - 16 juli 2014 21:50

 

Började dagen med en god frukost !, sen gick jag ner till gymet och körde ett bra Core pass. Hem och mumsa mellanmål. Sen åkte jag till Enstaberga parkerade bilen vid spåret, sprang en sväng där sen skulle jag ut till "Gula huset" där började dagens förvirring, har sprungit över dit med syrran engång.....men hittade inte grusvägen som går över....eller var det en stig ????   ja ja provar väl stigen då.....hamnade mitt på deras gårdsplan   Nämen här sprang inte vi....lyckades se att vägen försvann neråt järnvägen ...Å DÄR dök grusvägen upp ! jag hade svängt av för tidigt....Härligt varmt att springa idag, jag va i total harmoni idag !  det är så skönt för själen....som rosa   machmallows . Sen kom Stigtomta rakan......gud vad härlig asfalt, lättsprunget ! benen rapppade på , lite känningar i hälen med inte så mycket tejpning hjälpte.....alla dessa småskavanker som dyker upp  .

När jag kom till Enstabergakorset, fick jag för mej att springa vidare, mot Larslund , för där kunde jag ju komma tillbaka via skogen......  men då måste an ju veta vilken väg som leder tillbaka.....vilket jag inte hade koll på, kände inte igen mej, fick vända vid ett grustag...sen chansade förbi gamla plantskolan....jag sprang o sprang o sprang o sprang.....borde jag inte komma förbi nått hus ????  nääää.....inte ett enda !! efter lång tid såg jag bilar långt bort JA! där är bron som jag ska till !!  eller inte......det va ju motorvägen , va tar vägen slut där  , ska jag stå med näsan inklämd i vilt stängslet och se bilarna far förbi....utan att fatta va jag va ????? tur så svängde grusvägen åt vänster och jag fick vackert springa på.......MEN sen kom bron som jag skulle till , så då va det bara att kuta över vägen till bilen .......det var absolut inte där jag igentligen trodde att jag skulle komma ut, utan längre upp på vägen.....fanns väldigt många vägar/stigar att välja på !!   jag hade ju min camelbak fylld med vatten så jag törstade inte ihjäl....hade gel med mej också. 

Hämtade min dator som Morris fixat så den överlever en stund till , Tack det va snällt ! men påpekar att den självdör  nog snart ....  .  Hann äta och sörpla lite kaffe, så fick jag för mej att att köra Annas spinningpass , gör bra ! jobbade tungt i backe....jag hittade aldrig några raksträckor.....mystiskt !   Hann slappa och njuta av kvällssolen en stund på min balkong.....upptäcker det jag inte vill upptäcka......solen försvinner lite tidigare bakom husen.....  . Ja, i morgon om en vecka ska vi hämta nummerlapparna.......

Fick meddelande att min beställningen kommit fram (Morris hjälpe mej att få iväg den ...)  gick inte att dra till stickan.....men han kan det där han Morris !   och att den går på produktion nästa vecka !!! JAAAAA ! sen har vi bestämt att sept -okt blir nästa omgång !    

                                                  

                                      Härliga 16 juli   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards