heikebiketri

Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Heike Emmrich - 12 juli 2014 21:04

......massor av   underbart bästa!

Började veckan med en skön morgon jogg....stöp som en oxe efter 3km...gjorde illa handleden, blev inget Hällen jobb.

På gymmet blev det core träning så gott det gick....

Tisdagen blev på Stenvik med Anne, Åsa och Bad-Björn....  jodå bada gjorde vi med det var kallt i vattnet...

Björn inhandlade ölen till kvällen match.....  . Pling i mobilen .....lactosfri middag ? JA!  och sen en babbelpromenad ? JA!   Mina promenader med Sussie är bar BÄST !  Briggen låg i hamn...ska vi ? JA! fredag ? JA!

Sen hem till matchen........Tyska Maskinen mullrade fram !!   ja helskott vilken match.....


Onsdag: morgonjogg , utan att doppa näsan i grön gräset.....  . sen Stenvik med alla 3 igen   idag sved det liite till.....fortfarande inte varmt i vattnet........men underbartbart skönt att ligga där......började plocka fram lite saker till resan nästa vecka.....somnade ovanligt tidigt, nattugglar annars , så mysigt på semester.  kan ju sitta på balkongen till 21.00 i sol....har läst en massa bra böcker.


Torsdag: morgonjogg utan att doppa näsan.....sen möte på Oxl kommun. solningen blev på balkongen idag. koll på handleden, ont armbågen...blir kiropraktorn i morgon.....kan inte riktigt räta ut armen


Fredag: ett längre spring på fm, längre o längre , långpass är helt ointressant , ja tyvärr, helt nöjde med mina 5-8 10-12 km rundor, dom är kravlösa, sköna, på mina vilkor....och inte bestämda innan ...

Kiropraktorn röck och drog i min arm och la senan tillrätta och upplyste mej om att jag har ett irriterat muskelfäste där nu.....ät antiinflammatoriskt ..NÄÄÄÄ det kan inte jag eftersom jag är astmatiker, så det ska läka av sig självt !     så det blir inget jobb på Hällen nästa vecka heller......

16.00 klev vi på Briggen !! jag , Sussie, Peter. Träffade Birgitta o Göte Stolpe de skulle också med . Vilken fantastisk resa vi fick ,  solen sken och lagom med gungeligung perfekt kväll !   varenda minut var underbar.....5 timmar seglade vi.

och jag har fått känna på hur det är att vara helt ledig på semestern...eftersom det blev som det blev.....det är också helt underbart. Att ha släppt jagandet på långpassen är också skönt !  jag som älskade att kajka runt i timmar, nu just nu, skakar jag bara på huvudet åt det. Nöjd med mina sköna rundor. Jag är väldigt lugn i sinnet nu också, ja ja får mina rastlösa stunder, men mer sällan.....jag har en idé om varför ! tanken "slog" mej idag...när jag va ute på min runda. Tror den kan stämma. 

Idag hamnade jag på Stenvik ....utan de andra 3....så jag badade inte . Sen fick jag åka och tvätta bilen....igen  mås jävlen sket ner hela ena sidan av bilen..

Söndagen är helt oplanerad........ev spinning på em, blir en sådan skön löprunda också  

Om en vecka är jag i Davos   längtar !





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards