heikebiketri

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Heike Emmrich - 3 augusti 2012 20:01

..Började med ett sms i Zurich...att vår reseledare´s plan va 2.5 timme försenat, Heike va snäll och ta gruppen till Davos..

Jag kände bara SHIT!!   alla dessa stressiga tågbytena!!  först från flyplatsen till tågstationen, sen ett till Landquart, sen det sista till Davos..med 19 st resenärer som en del blev helt förvirrade av situtaionen. Alltid snärjigt mellan tågbytena....kom här ..kom hitåt...jag fick ett enormt stresspåslag  ..

Men så till sist va vi på plats !  Och till middagen va även Odd på plats.  

Söndag: Första härliga vandringen, upp med Parsennbanan, till Panormaweg.....molnen låg väldigt tungt över oss, endel misströstade redan....lugn det blir bättre frammåt veckan!!!    

Måndag: banbesiktningen , då kom Zandra med jisses vad vi bubblade....vackert och soligt väder, fantastiskt väder o utsikt ! Vi sprang en bit ner mot Sertig Dörfli...därifrån är det 14 km hem, vi tog bussen tillbaka,vi hade redan gått 19km.  På kvällen serverades en god köttgryta....som blev mitt öde  Jag blev senare på kvällen så i in HELVETES magsjuk.....å fruktansvärt att ligga där själv på ett hotell rum.....till slut va jag så matt att jag kröp mellan sängen o toa....fy faaan vad sjuk jag va ! tidigt på morgonen kände jag att jag behövde hjälp, ringde Lene, hon och hjälpte mej , senare kom Toril också, T fixade coca cola , vitt bröd....probioticum....problemet va bara att jag inte behöll nått....jag spydde galla i 12 lång timmar, efter all annat kräkande.....Vinter kräks sjukan va inget mot detta....det visade sig sen att vi var 5 st som blev sjuka....jag mest för jag tog en x-tra portion av grytan....De andra va på benen igen tis em, då hängde jag fortfarande "över kanten".....

Jag va så himla hungrig tis em och hade så ont i huvudet pga av vätskebrist...ute va det 28 grader, jag hade som mål att gå ner till frukosten på onsdagen. Jag drömde om allt jag skulle äta.....det var på mycket skakiga ben och lätt kallsvettig som jag kom ner till frullen, då hade Tomas Pinni dykt upp, hade fått en hint om att han skulle komma, KUL !  Underbart för magen att få lite yougurt i magen, melon och en halv fralla....jag va så tom på energi, så jag blev alldeles matt efter maten.....somnade som en stock på rummet. Till lunch va jag DÖ hungrig igen, Toril och jag beställde Currywurst...JÄTTEGOD i munnen, men magen slog bakut.....snabbt tillbaka till hotellet o på toa....fick nöja mej med vitt bröd igen   . Det är ävn på onsdagen jag inser att K 42 , inte är möjligt längre....

Torsdag: Frukosten smakar bra och kroppen tar den till sig ! äntligen....2 dagar innan loppet...SHIT!..hämtar min nummerlapp och går och byter sträcka....31km blir det ist ! Absolut bättre än inget alls  men surt ! på em går vi sista milen på den sträckan....gudars vilka backar, mina ben sliter sig upp....TUR att jag bytte sträcka !!  jisses...så slut jag va efter de 10 km.  Somnade när vi va tillbaka på hotellet....SNARK !   sen plockade jag upp det jag handlat på mässan, 2 fina lila linnen från Salomon, även ett par nya kompressions tajts (Salomon).

Receptionen haffar mej när jag kommer till middagen, Har fått ett meddelande från Spital....någon som heter Zelko har brutit armen och har blivit opererad.  .VA???  Zelko, Tom och Lars -Eric brukar åka med oss, men iår valde de att bo i en lägenhet i ett hus bredvid. Så jag fick steppa över och meddela Tom detta, Tom va nog inte helt säker påom det jag sa va sant eller inte.....Jorå !  Så de fick ge sig av till Spital....

Fredag: Beate och jag "gör" mässan....handlar åt Josse. När vi går därifrån möter vi Karin o Johan ,Toppen kul!  

Sen begav vi oss till Spital och hälsade på Zelko, vilket urfräscht sjukhus !!!! WOW!  ja, sen va jag tvungen att åka hem och sova ...igen....heltslut !!  WTF hur ska det gå för mej i morgon då ????

Lördag: jag är inte nervös eller förväntasfull alls.....31km ska bara betas av !  å fy fasiken vad jobbigt det blev...men det va bara att kuta på   Fick följe med Zandras mamma, Gunilla ! det va trevligt! Å Jenny som aldrig sprungit längre än 5 km , gjorde DET !!  jag va orolig att jag tjatat håll i huvvet på henne...men hon o pappa va så glada så !  Du är BÄST Jenny !!  

Söndag: den hemska hemresan , alltid tvär fullt på tågena...stela ben.....å väskan är så himla tung IGEN....

Äntligen framme ..säger hej då till Grabbarna Grus, Lene o Ulf    ...å hopp in i min bil...HEM !!!   Mia gasar som tusan...snabb stop vid MC D, snabbt hem, snabbt i säng,, skulle ju jobba måndag igen...det va INGEN hit....va som en ZOMBIE....trodde aldrig dagen skulle gå.  Längtar så efter min kudde....jag är så himla trött!!!!   slutar en halvtimme tidigare..för SN kommer kl16.00 för en intervju ang min 50-års dag  , trycker i mej russin, så jag snabbt får lite socker till hjärnan, blir en bra intervju  .   Medvetslös sömn den natten.  Är i af nöjd med min insats på 31 km, jag gjorde det.....med mina jävla chicken ben...utan nåt "tryck" i kroppen, pannbenet jobbade, hoppsikaloppsi  .  Schweiz nästa år, tja vi får se hur det blir, får jag möjligheten att blir "assiterande reiseleiterin" åker jag , inte om det blir nått annat alternativ. Eller så åker jag dit och "kan ingen tyska "  kan bli intressant....;)    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards