heikebiketri

Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Heike Emmrich - 21 februari 2014 18:55

Jag hade från början bara tagit ledig onsdagen......å gudars vad härligt att få springa i vårväder.....jo tjohej  du!

Måndag och tisdag va ljuvliga , vi hade en underbar vandring med Utefritids på tisdagen , jisses vilket underbart jobb jag har.....det vi gjorde kunde iofs alla andra också gjort, vi gick ju bara en vandring och grillade vid Gruvstugan  .

Tisdag kväll blev det ett styrkepass....när jag gick hem började det snöa....  FUCK !   snöade på onsdag morgon...bläää, jodå det går jättebra att träna i det vädret också...men jag har längtat efter ett långpass i sol , fågelkvitter....grusknaster.....I Ny köping var vädret bättre, jo vi har en magisk gräns vid Stjärnholm , det ligger mittemellan Oxl-Nyk.....

Jag ställde bilen vid Ekensberg och sprang ut mot Sjösa över Hagnesta förbi Myra ner förbi stan och upp till bilen igen .

Mina ben va inte intresserade av långpass fart utan traskade på lite snabbare.....DET är ju klart ett framsteg för dom/mej   att inte såsa i komfortzonen, jabbidabbidoooo.....16.2 km i det tempot var jag helt klart nöjd med !!

Levi fick besök av mej på em.......har tyvärr känningar av mina andningsproblem ......tar lång tid innan jag kan andas full ut, vilket jävla trams....nått "litet" som nyper när jag ska igång....MÖR efter 1.20 behandling.....somnar när jag kommer hem , sover i princip hela kvällen och som en stock hela natten....det var kanske det jag behövde.

Hade tänkt cykla till jobbet på torsdagen , passade bra eftersom jag hade en stängning, pyttsan heller att det gick , snöat hela natten....jomen kanske iaf.....det kanske smälter bort innan jag ska iväg.....blev bilen iaf , tackolov för det , för i Nyköping var det ännu mer snö !!!   .

Ja så min andra lediga spring dag....HÄLLREGN.....ja ja på med bra kläder och ut , men 20 km ?? vettefan...det va halt, kallt, slaskig..MOTVIND hela tiden...  ..... benen dom ville pinna på ist , JAHA? idag igen ......jamen då kör vi då !  så jag swichade runt här och där....i ett snabbare tempo än tänkt....härlig känsla att känna benen håller och andningen , kände mej så glad inombords    .12.2 km sen rann det innanför jacka byxor....och benen hade fått sprungit av sig, att hålla det tempot så "länge" var ett tag sen (OBS för mej i mitt tempo!!)  jag är ju världsmästare annars i långpassfart(typ komfortzontempo.....) målet har ju varit att pinna på lite förtusan....vad glad jag blir när jag ser resultat på att intervaller och styrka gett resultat.....Bra jobbat Heike Bike !!    knosa på nu hela tiden ända fram....!!  

Em var jag hos Levi igen , vi körde en omgång till, känns mycket bättre ....han ger sig ju inte utan letar tills han hittar återigen MÖR , men med mer energi i kroppen lättare att andas , blir ju så när hela kroppen syresätts. Och jag blev tejpad, ROSA   Fniss...

Slappade i soffan på em.....skönt ! blev lite OS. Det HÄLLREGNAR fortfarande...  ...simbassäng på parkeringen   .  Tar med mej den braiga känslan till nästa träningspass  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards