heikebiketri

Alla inlägg den 2 mars 2014

Av Heike Emmrich - 2 mars 2014 18:25

att springa till Vasaloppet på band , va inte så tokig !   12 minuter gick åt till kisspauser och ett insläpp av fotografen, annars så sprang jag hela tiden....4.14.32 kom vinnaren i mål !  

Efter 5 km fick jag springa på toa första gången..sen sprang til precis innan 2 timmar , toa igen och insläpp av SN fotograf Markus. Då hade det börja bli "hett" i mina skor.....mina fötter bränndes....väldigt ovan att springa på band.

Svetten rann om mej , troligt varmt. Laddat med en flaska vatten och en med Enervit, gel, handduk ochjag hade en av fjärrkontrollerna hos mej .....så ingen kunde ändra kanal på MIN tv  .

När Markus gick va det halva tiden.....mer än så kunde det ju inte ta....förra året tog det 3.50, att det skulle ta lite längre tid i år förstod jag ju .....men 4.14.....ja ja det var bara att kuta på hade lugntlänge tempo, visste inte hur kroppen skulle kännas efter 3-4 timmar. vid 3 timmar, saktade ner farten lite, började känna av tiden, men vid 3.35 ökade jag upp igen, blev lite mer spännade i loppet......  vid 3.45 fick oanade krafter blev så pigg !!

När sen den jagade klungan närmade sig ökade jag farten, men fan vad det slet....2 km kvar då blev det spurt fart, jihooooooooooo.....benen trummade på bra !  stackars han som blev ikapp körd så nära mål.....knäppte av direkt när vinnare gick i mål !!!   blev lite hastigt för kroppen......urk....fick sätta mej ner en stund !   hade aldrig någon riktigt dip....att kroppen sa ifrån eller att kroppen på nått annat vis ville lägga av eller hade ont. Mentalt jättebra .

32.6 km blev det. Jättenöjd med dagens löptur. men nästa löpass blir som vanligt ute i underbara naturen  .

Cumming på SN ringde senare på em, berättade hur det varit.....kommer i SN på onsdag. Jag fick ingen med på mitt jippo, men jag har pannben "att göra" själv, det är jag tacksam för.

Sen  har jag legat som ett utslaget lejon och bara slappat   .

I morrn vilar jag benen, Disa och jag ska till Buziz  .

Nästa helg är det Skövde 6 H, hotell hela helgen   .


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards