heikebiketri

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Heike Emmrich - 1 maj 2012 19:01

Att min form inte är super på topp, vet jag, har misssat mycket träning i nov-dec-jan...syns i träningskalendern och märks i kroppen !  Men det är inget att haka uppsig på utan bara skynda långsamt.....

Så till idag har de jag bestämt mej för att springa lite längre......efter en trevlig Valborg grill fest med mina närmasta o käraste, kände jag mej bakfull när jag vaknade i morse.... nee jag hade inte druckit nån sprit !!  bara icas päron cider....men munnen va som sandpapper....

Letade fram vätskeryggsäcken fyllde den med lite svag energidryck, packade ner en banan , vitargokaka, gel.

Sen bar det av hade en t-shirt på mej som jag snabbt bytte till linne.....jädara i havet vad varmt !  va såå varm. alltså från Östtorp-Fada-svängde av mot Bränn-Ekeby vid korset, in vid Karlsro , där blev det grusväg kändes bra hela tiden, njöt av solen och värmen, gjorde ingetatt jag var själv , hann bena ut både  det ena och andra ! 

Mysigt med vägen genom skogen , förbi Ryssbergen och ner till Bergshammars vägen, sen den den nyasfalterade cykel/gångvägen, allt bara flöt på bra, verkligen långpass fart !  lyckokänsla att det funkade bra i 23km det längsta sen lääänge..... men i morrn bitti vet jag att jag stapplar lite innan jag är igång! för min 5.te korskota(disken) är ju som den är  buktar och stör i hälen....När jag kom hem möttes jag av Flis och Josse. Mysigt!

När de åkte slängde jag mej i solstolen....SNARK ! ....Har det underbart i min stuga,kan sitta ute i solen ända tills den går ner, har em/kvälls sol på framsidan . I morrn måste jag inhandla lite energi (saltfiskar)till lördag, då det blir Tibro 6H, ja ja jag springer så länge jag orkar......ska bli så kul !  




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards