heikebiketri

Alla inlägg den 29 juli 2013

Av Heike Emmrich - 29 juli 2013 21:14

 

Underbara, fantastiska Davos !    Här badar dom i ISkallt vatten.......Brrrr..

60 fina resenärer hade vi med oss. Jag är otroligt tacksam att jag fick möjligheten att var reseledare tillsammans med Odd ! Det var nått helt annat att vara det på "riktigt".....100 % närvaro.....med på allt, fixa buss, ta reda på tåg/buss tider, ringa ögonläkaren, fixa hem 2 som fick lämna oss, planera turer, peppa, peppa, peppa.....till att våga starta på en längre sträcka, särskilt de som valt C42, men DU ta K42 ist....så efter banbesiktningen hade jag övertygat till byte för flera, och tuff tjej gick upp till K78 alltså från en lätt maradistans C42 till det tuffaste av allt K 78 km......skit häftigt!   vandringar varje dag !  måndag o Onsdag va tuffa låååånga vandringar!  från 9-10 till sena em...  Torsdag em ....längtade jag efter fredag , vilodag....hade gett järnet från lördag och alla dagar hela tiden.....

torsdag va lätt vandring, Zandra kom med så roligt, vi hann att prata , prata...prata....sen svängde vi förbi mässan !!!!    Love it !    på em tog jag gruppen ner till Mässan , för de som ville byta grupp och allt annat de behövde hjälp med......

Fredagen strosade jag runt för mej  själv.......   handlade lite till på mässan....  så jag hade med mej 2 par nya löparskor hem...Salomon kläder, Kompressionsstrumpa, både hel och utan fot.....superbra pris på Enervit sortimentet...slipper jag på ett tag handla här i stan , tackolov !  Sen kan jag handla av Boel......

Tänkte bara lämna upp allt jag handlat och sen gå vidare, satte mej på sängen , lutade mej liiiite mot kudden...Å VIPS sov jag...... 1 1/2  djupsömn....helt borta !   sen va jag hur seg som helst.....pastaparty på kvällen , tidigt i säng skulle upp 5..... på med tävlingskläderna...frukost...ingen energi...kroppen var hur tung som helst...ville bara lägga mej och sova......nääää, jag orkar inte pressa mej 3 mil....tog ett beslut att inte starta, vilket JAG va nöjd med. Och den som hade åsikter om det kan själv springa 3 mil och inte ha ork...spring för fan !! 

Ist följde jag med M till hennes tåg som gick en stund senare efter den stora starten...då blev hon glad !  supportade Zandra , tills Jonas kom i mål.  BÄSTA JONAS !  sjunde gången   . Men gudars vad vi var nervösa när han låg 6 min efter......men ist blev det att 2:an tillslut kom 6 efter......  . Sen var det bara att applådera in alla resenärer som kom ifrån alla de olika sträckorna !  sista kom in 20.40...(startade 7)..21.00 stänger målet !  ...

Glad för alla resenärarna/ löparnas skull, det var en tuff dag med 30 graders värme  20 grader på 2600m.....otroligt !

Hemresan : 3 timmar tåg i 31 graders värme....svettigt uchabuscha.....

Måndag: ingen frukost hemma......  saknar redan hotellfrukosten !    Förutom att jag har varit hos Josse en stund, har jag varit Asocial ......skönt.

På em känner jag av ÅNGESTEN för att gå tillbaka till jobbet.....kommer mitt huvud rulla ???   det har gnagt i mej hela semestern.....lättade lite förra veckan .  Bedrövligt att det kommer över mej igen......

                Disa träff i morgon    


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards