heikebiketri

Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Heike Emmrich - 27 februari 2015 18:41

För det hoppas jag att vi gör någon gång någonstans..vi kanske byter böcker eller solar på Stenvik.....Jag har några  på Herrhagen som är mitt   nära , Ni vet vem Ni är. Fick frågan några gånger i dag , känns det inte konstigt ? kommer nog kännas mer konstigt på måndag  , när jag hoppas upp på cykeln och cyklar iväg.....

Sista tyska lektionen ....de fick se en film på 18 minuter om tyskland, nazitiden , muren uppgång och fall, drabanten, sevärdigheter i Berlin....lite historia. Vi avslutade med lite BÄST musik äkta tyskt  ......RAMMSTEIN, Du hast,  en konsertversion !!! Volym bitte !!!!......

Javisst , dunka i dom lite tysk musik också   .  kändes som ett måste !

Utefritids barnen kom och sa hej då !  dom hade gjort ett häfte med teckningaroch dikter, många hade ritat när vi cyklade till fågeltornet vid Strandstugeviken ! å när vi cyklade och badade vid Örstigsnäs, och när vi kokade glögg !

Fina dikter fans med också här är en :

 

Klart vi ska ha en fest, då ska vi grilla maschmallows med kex , redan bestämt !

Hem å sörpla kaffe, sen åkte jag och köpte en födelsedagspresent till Anne, den är så kockrent bra ! hon får den , den 13 mars när vi ses med andra Herrhagare.

Sprang slingan vi ska köra i morgon på FunnyRunning, den blir bra , blandad kompott av allt. 

                               



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards