heikebiketri

Alla inlägg den 18 juli 2017

Av Heike Emmrich - 18 juli 2017 20:28

Så fantastisk runda . Jag är bara i skogen i min bubbla....

 

Havet var så vackert turkost. Innan jag kom till havet mumsade jag på blåbär, höll aldrig på att komma fram. Alla dom som säger att det inte finns blåbär ? vart letar dom ? 

Å innan jag vek av på leden ,hittade jag stora fina smultron, som små jordgubbar, ljuvligt gott, sommar   

Leden är otroligt vacker, lättsprunget tom klinten va en baggis idag ! Jag har kämpat med min Oxis astmaspray....nej tusan den funkar inte fullt ut. När jag kom till Hällen en em va jag så flåsig, hade gått i uppförsbacke...  

Då sa Björn, prova min astma medicin!! JAg jag tog pychar av hans Ventoline, SHIT !! allt blev snabbt mycket bättre !!

Sen fick jag med mej hans tub hem 1000 tack. Testade idag, och så skönt att flåsa på ordentligt ist för att känna att luften tar slut och få kramp i lungorna inte heller pep det. Lätt i bröstkorgen. Lycka   det är så jäkla svårt att veta vilken som passar. Jag grundar fortfarande med Alvesco. Ett skit det där med astma. Men lycklig för de doser jag fått av Björn att ta med till Davos. Efter den resan får jag be min läkare fixa ett recept på Ventoline. 

När jag kom till Nävekvarn tog jag lite kaffe och energi (chokladboll) sen på glada ben tillbaka till Nävsjön, grusvägen gillar den. Gick mycket lättare än förra gången. Skönt att slippa kippa efter andan. Ja, det blev en otrolig skillnad. Tur att jag provad ! Hastade ner till bakluckeloppiset. Köpte blåbär   och en jättefin vit spegel. Fick gå med cykeln hem....... 

I morrn är dax att peta in lite mer i benen. Tänkte spinning, vi hoppas att blir ett pass. Annars får jag kasta mej ut på MTB´n ett par mil.  Å så core....och stärkande för höften  . Dags att bada lite också   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards