heikebiketri

Alla inlägg den 13 november 2013

Av Heike Emmrich - 13 november 2013 17:49

Ja, herrejisses! 

Gjorde saker som jag aldrig gjort förut, en massa nytt !

Efter att ha snubblat runt med gänget på en uppvärmningbana mitt i mörka skogen, där jag undrade hur i helsike vet dom var dom ska ???  för när jag sprang så hade jag full schjå att kolla var jag skulle sätta fötterna.....jomen så säger Edvin att det är dom här märkena vi följer och så fick jag lyfta huvuvet så pannlampan sken på en reflex ......(kunde hålla mej för skratt....  )  jag springer alltså på en reflexbana..!!  aha , det har jag aldrig gjort förut. Efter det så for mitt huvud upp å ner...kolla fötterna och sen reflexerna ....Sen skulle vi göra spänst övningar, Och ALLA är så jäkla bra  ...utfallssteg i en utförsbacke, hoppa på ett ben uppför backen igen , mina 51-åringa höftkulor undrade WTF gör du??  jag va tvungen att byta ben efter bara några hopp, dom andra tog 2 meters skutt på ett ben hela backen upp. sen jogg ner för att hoppa på andra benet, jag fick skutt som va linjal korta..kom i princip ingenstans.......sen va det grodhopp, nja funkade bättre, sen långa spänst kliv helst lätt hoppandes   , sen springa baklänges uppför backen.....har jag aldrig gjort och trippade larvig sakta och osäkert  uppför, när jag kom upp va de flesta redan på nerväg i gen, i utfallssteg, efter dom BRÄNDE mina ben och baken. DÅ skulle vi till backen som vi skulle springa i.......jo, jag hade önskat backe !  men stora steg beger siga alla dit ...sist trippandes kommer  jag !..... En lerig och hal skidbacke !!  här kände jag mej dock mer med....det har jag gjort förut. Dock feg nerför visar det sig....spring så långt ner du kan på 8 sek. Jag kommer inte särskilt långt jämför med de flesta andra det är dock en tjej som ligger till som jag  , alltså tok spring ner , vänd när visslan tjuter och tok spring upp igen !  10 gånger.....för att sen springa ända ner en gång vända och tok springa upp igen......jag hade max puls 174

sista halvan av backen men jag va ivrigt på hejad av en ledare.....sånt gillar jag sprang bakom och peppade !!  underbart.....bara att jag tyckte att jag stod tilla när det va 10 meter kvar....halkade runt i leran men tillsist va även jag uppe  , mjölksyran dunkade i hela kroppen !  men så jäkla kul !! 

Ska inte fuska med Bricanylen nästa gång bara.....

Jag är nästan alltid sist i allt, men jag vänder det till att bli taggad och inte missmodig . Jag åker min 14 mil för att bli bättre, för nästa år , ska jag bli/vara en riktigt bra 52-åring !  så bra jag bara kan bli. För så tänkte jag för 10 år sedan , det  va mitt bästa år som triahlet , 3: RM Ironman Kalmar  (D 40-42)  3: Örserum Olympisk distans.

Nu är det dags igen och spetsa till det.......ochTNT-träningen i Norrköping är en del i det. 

Att jag idag knappt kan sätta mej ner på toan .....ja, det är också en del i det   och att jag efter 7 mil hem i går fick lyfta ut benen ur bilen och hasade mej med all packning 3 våningar upp på krampaktiga ben....ja, det är också en del i förbättrandet!!      Känner ett stor lyckorus inom mej   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards