heikebiketri

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Heike Emmrich - 22 september 2013 19:42

 

Ifredags slutade jag 14.00 och givetvis ville jag ut och springa , det blev Sörmlandsleden, från Fada. Sen tänkte jag springa ner till Ista och titta på Josses nya bil......sprang en sisodär 1.3 km , ringde för att kolla om hon va i stallet...ja, kom mamma säger hon glatt!  precis när jag lagt ner mobilen i vätskebältet och vänder upp huvet , möts jag av en stor jävla kacklade fågel HELVETE en TJÄDER på taskigt humör......kändes som om jag fått en knytnäve imagen....hjälp!!!!  sliter upp telefonen igen tar 2 snabba bilder sen ringer jag upp Josse igen.....HJÄLP jag blir jagad av en TJÄDERHANE.......VA?????   mamma vad händer ???   jag har aldrig sprungit 1.3 km terräng så ini helvete fort...men Josse kvar i luren ...lika skärrad som jag......och tjäderhanen flaxade efter mej......vrålkacklande !!!!!

Jag har sprungit i skogen i 25 år och aldrig träffat på någon jag behövt springa ifrån......har aldrig blivit skrämd av något !!    Kastar mej i i bilen....ingen tjäder i sikte.....åker till Ista och Josse, dom fick sig ett gott skratt !!  Josse tyckte att jag flåsade så dant i luren.....ja vad trodde hon....jag sprang ju för livet !!!!  

Sen åkte jag till ett annat ställe för att springa nån km , men jag hade kommit av mej totalt !  tog mej iaf till P&T

körde ett riktigt bra styrkepass.

   när jag vaknade på lördagen, så på med camelbaken och iväg.Fantastisk runda i sen sommar sol.....värme....tacksam för varje sådan dag .  14.1 km lagom med tanke på att jag ska skutta runt i Berlin nästa helg.  Zandra är i Oslo och springer mara på sin rekord tid 4.13 !!  jag blir så glad för henne tid !

Vickan kutade bra på Strängnäsmilen !!  

Söndag dagen D.....Superredo kl 9.00  blink sa det....rasslar med tangenterna o iväg......9.00 kom bekräftelsen , jag hade fått en plats till UltraVasan 90 km......satan vad snabb jag va !!    och jäkla lycklig över platsen   .

Sen masar jag mej ner till P&T och kör ett bra styrkepass , mycket mage o rygg , provar också axelmaskinen, fy tusan vad jag är klen i axlarna...kunde nästan inte läga på nått.....fniss....tog i som tusan....ja ja nått att jobba på då. Avslutade med rodd.   Sen har jag bara njutit av att ha ett nytt maffigt mål att jobb mot ! Livet är nu......

NIO MIL......ja herrejisses !!   Stark-stabil-uthållig   Jorå det ska gå ! 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards