heikebiketri

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Heike Emmrich - 3 maj 2015 18:12

Som vanligt kom jag sent i säng, tycker det är så trevligt att sitta uppe och murvla.....vaknade dock 7.20 ! Fixade go´frukost.

Sen blev det på med löparskorna och camelbaken, drog till IK Tun Enstaberga, skönt i skogen idag! sprang där ett tag sen gav jag mej av till Stigtomta rakan , sprang bort mot "korset" sen tillbaka asfaltsvägen och in i skogen igen, härliga dofter ute idag också , regnet som var i natt framhävde det. Dock ingen Ontarionpoppel  . på tillbaka vägen tog jag en sväng i samhället där doftade det underbart av blommor och träd som blommade. Kändes bra att blanda spår och asfalt idag, fräscha ben idag, cyklingen igår gjorde sitt.

Stuffade ihop 16 km idag .

Så då har jag sprungit 4.8 mil , 2 spinningpass, och 28 km cykel på de här 3 lediga dagarna.

Älskar dessa lediga dagar , när jag kan ge mej ut och springa.......kärlek   frihet.

Friheten är jag väldigt rädd om   .

Ser framemot den 14 maj , då ska jag åka och springa Kolmården Trail . Har sprungit den flera gånger , jätteroligt lopp. Ska bara mer noga med uppvärmningen.....så jag inte hypervetilerar första backen...

Åkte förbi Sussie idag också sörplade lite kaffe och smaskade på lite choklad sea  salt.....

I morgon styr bilen till Norrköping , TNT är på Naturkompaniet.  Vilodag   .

......måste fortsätta läsa Leon nu......ruskigt spännande.

Av Heike Emmrich - 2 maj 2015 17:24

När jag väl kom i säng i natt , sov jag en strandad säl......fick tvinga upp ögonen vid halv nio.

Bacon och skrammlade ägg igen.  Regnade så jag åkte inte till Trosa på Trailfit. Bestämde mej för att OM det slutade skulle jag cykla in till Hälsomagasinet och köra ett pass spinning, så blev det. Hade motvind dit...aha då får jag nog en härlig medvind hem   . Skönt pass i dag också, ingen slår Hälso på spinning. De flesta instruktörerna är bra , men mindre bra finns överallt. Man får välja själv.  Sen upp cykeln och hemåt......medvind ända till ICA på Arnö, sen vräkte regnet ner.....  kallt jäkla regn, men jag hade tagit på mej min lila Haglöfs , den står emot regn riktigt bra, ja hela Swiss resan förra året hade jag den på mej......för där regnade det 80% av tiden vi var där.

Som en dränkt katt när jag kom hem , hopp duschen direkt och i med mat !

Inget spring idag , vilar benen för springlänge i morgon !  Då det ska bli

28 km cykel + 1 spinning pass idag.

Ja , jag tuggar på......

Av Heike Emmrich - 1 maj 2015 20:50

Vaknade väldigt utvilad. Bacon och ägg riktigt smask frukost !

Vädret visade regn på em , vilket gjorde att jag ville ha bilen med mej hem efter springet, inte att behöva cykla iväg och hämta den. Så jag ställde bilen i Högbrunn och sprang ut mot Bergshammar och förbi , precis vid nedfarten till Ista vände jag. Såg mitt fd lilla hus.....gillade verkligen at bo där, förutom att det kom i möss sista hösten jag bodde där , det var ett stort rått/möss år då. Men friheten att bo så där själv , även om jag bodde på en gård med min hyresvärd, Dom störde mej inte ett dugg. Ja, allt har sin tid.

Skönt väder att springa i , lite lagom av allt, kom bara några regndroppar precis när jag på hemvägen sprang förbi ÖSB för att se några raggers...men dom hade åkt i väg alla...

Bokade spinning när jag kom till bilen , kände att fixar benen ! bara hem och i med lite energi.

Sussie S körde ett riktigt bra spinningpass. Jag körde mycket sittande backe ...eller trean. Stå i tvåan är inte min grej.

Sen var jag förbi hos Sussie   en sväng för att se hur det var med henne efter vurpan. När jag kom ut hade Styrbordsmåsarna skitigt ner hela min bil !!!

Kycklingwooken slank ner i magen , och en kopp kaffe sen var det koma i soffan

Postade min komplettering idag, borde jag ha gjort för länge sedan......

Läste en tråd på fb idag : Har fått behörighet i många ämnen och så rabblade hon upp en massa ämnen , avslutar borde jag skämmas ?  VA FAN ska man skämmas för ?  va stolt att du fått behörighet, det är väll bättre att vi går in och ex tar vik , än att någon av alla dessa outbildade tim vikarierna tar det (finns bra tim vik , men dom är sällsynta) lika bra att skriva det annars ska det väl tyckas och tänkas varför jag skriver så.....för ibland hinner jag bara börja säga saker , så går folk i försvar. Jag har inte alltid rätt, jag vill bara vet syftet kanske...??

Om det regnar så mycket som vädret visar åker jag inte till Trosa i morgon , får hitta på något annat då.

igår 9.7 km terräng  ,   idag 15 km asfalt + 45 min spinning

Av Heike Emmrich - 30 april 2015 19:53

...sprang och sprang och sprang.....blev aldrig varm , fy tusan vad kallt det blåste !

När jag kom till Ryssis , kom det två barn springades   Herrhagare !  Kramkalas...

Hade ju tänkt att stanna och titta på elden, men fy farao det var för kallt. Åkte hem ist , det var ju också ett projekt att ta sig från Ryssis när alla skulle dit.....

Blev en Valborgspizza   .

Trist väder det ska bli i helgen. Men jag har en plan . Idag trail, i morgon asfalt, Trailfit lördag/cykel.......söndag är det lite "öppet" kan bli cykel beror lite på vädret, cykla i kallt regnväder går bort. Funderar på Yngaren Runt i slutet av maj, det var längesedan jag cyklade rundan. Har ju varit funkis de sista åren innan jag gick ur Ck D.

I bland är livet kärleksfullt.  Kärleksfullhet kan  var mycket

Av Heike Emmrich - 27 april 2015 20:14

8-18 blev det, jag erbjöd mej att stänga om inte 17.00 tur hade möjlighet...men det glömdes bort att fråga 17.00....shit så knasigt det blev.  Blev då heller ingen Bootcamp. Hann inte heller till apoteket för att hämta ut ny astma medicin, så jag åkte in till Ica Maxi och Cura apoteket som har öppet längre än till 18.00

Satt en stund på balkongen och njöt , björken är härligt ljusgrön.....

Benen är glad över vilan idag   i morrn blir det tyvärr också vila . Men sen är det bara på´t igen.

Såg att Ryssbergen också hade Valborgmässofirande , velar dit eller Fåfängan......eller varför inte Ramdalen....slutar 15.00 så jag hinner att träna , blir cykling för på fredag tänkte jag långspringa igen, kanske blir det från Bergshammar då ! På lördag ska vi löpare iväg på Trailfit i Trosa, det ska bli superkul !

LAV JU

Av Heike Emmrich - 26 april 2015 20:53

Tänkte först springa från Bergshammar och hem....men ställde bilen vid Noshame ist. Tackolov för benen var sura vid 10 km...ovana att springa så mycket på asfalt !!  det blev 13 km hem iaf...ja det va ju bara att springa på.  Jag har blivir långsam av att springa mycket  obanat och stigar ......  Varmt och skönt var det , hade camelbakenpå och vattnet gick åt som jag hade med mej. Ovant att springa i värme. Sprang Arnöleden hem förbi "Swenox" och Stjärnholm. Sen hamnade jag i solstolen   . Masade mej ut för att göra en omelette när magen knorrade som mest , sen tillbaka snabbt!   Lilla bilen ville hem vid 16.00 så det var bara att sätta sig på MTB och cykla till Nyköping och hämta den.

Sen vrålade magen MAT FÖR TUSAN !  blev tacos ......på balkongen   .

Slängde i väg ett sms till Sussie - Vill du gå ?

Klämde i mej en sista tacos sen blev det Styrbord och en härlig babbel promenad, älskar alla dessa samtal om ALLT.

Jag blir liksom hel och reparerad när vi babblat igenom allt möjligt ! kreativt babbel   som tusan.

En fyra dagars vecka , sen är det ut på nya äventyr igen !

Och allt det vackra vi ser , alla årstider. Spillkråkan höll låda idag igen, alla vackra stora vitsippsängar , havet...solen...Oxelösund är fantastiskt vackert.

I morgon kväll ska jag sätta mej ner och skriva ett brev........  , man ska tro på sig själv.

Benen kanske ska få vila  ? !

Av Heike Emmrich - 25 april 2015 19:31

Min juvel, min skönhet.....men den flyttade bara till Styrbordsvägen   , men det är tomt !

Jag var tvungen att gå en rask promenad efter att Sussie åkt iväg med den......

I morse väntade jag in den som anmält sig för att springa kl 10.00.....men den dök inte upp.

Tidsspill.

Åkte bort till Linudden stuffade runt en kortis. Sen bestämde jag mej för att spring asfalt, blev så sugen på det !

Härligt att känna lite fart i benen....kände mej lätt.   Blir mer asfalt i morgon, så jag inte är så döstum i benen när vi ska iväg igen...Vickan o jag.

Pelargonerna kom på plats idag:

Tur att det är inglasat för fy tusan vad kallt det blev på em...vill ju inte att blommorna ska frysa   ..inte det fina varma vädret som var i veckan.

Betalade anmälningsavgiften till 14/5 och 4/7.  Måste kliva in i focusbubblan nu. Sommarkläderna åkte upp idag och de andra ner. Å så shoppade jag nya läcka limefärgade brallor och en fin limefärgad blus igår.....i torsdags blev det lite svarta kläder....impulsköp är bäst köpen. Hade kunnat köpa ännu mer på Cayenne i Katrineholm, fanns så otroligt mycket vackert ! Tur att Camilla drog med oss dit !.  Behövde lite nya vanliga kläder   har nästan mer träningskläder.

Igår skulle Sussie och jag sitta i solen och mumsa sallad och babbla lite.....men det var så jäkla kallt på em när jag slutat. Så det blev sallad i bilen vid gamla....sen gofika med Morris o Hugo

Beställde recond tid idag lämnar 11/5 hämtar 13/5 , blank o fin.....

Av Heike Emmrich - 20 april 2015 20:49

För det är så härligt i vår natur nu, så jag vill ingeting annat än att springa, springa.....känner mej så fri och lycklig och nöjd då.

Härligt att springa vid vattnet.

Härligt att få dela med av allt det här. Efter rundan känns det ok att åka hem och ta tag i det som behövs.

Idag hade båda grupperna matte ute, de är väldigt ovana vid det , att ha lektion ute. Jag passar på när jag får chansen. Väldigt intressant att se hur de hanterade det. Många överraskade......

I morgon tar jag en sväng innan jobbet.

Längtar till helgen springa, springa ut i vår vackra natur !