heikebiketri

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Heike Emmrich - 10 maj 2014 19:37

och se hur länge det håller.....supersugen på att testa en längre sträcka och se om jag "höll".....

Jag hade bestämt innan att det skulle bli asfalt 20 km, första/andra km vet jag har mer uppvärmnings tider, om än bättre än förr.

Svårt att veta vad jag skulle ha på mej, ruggigt ute här i Oxelösund, vet att vindarna kan vara kalla här mot Nyköping , dit jag skulle och tillbaka. Så skulle det ju regna också.....men någon regnjacka orkade jag  inte släpa på...hade bara vätskebälte idag. Och jag tänkte att om jag "dör" av att ha sprungit benen stumma, så fanns det stor chans att få lift hem....Oxelö markand idag, folk vallfärdade hit...blev mycket vinke, vink !  

Efter 2 km ville benen bara iväg , kändes lätt att springa, kände mej stark, glad, förväntas full.....lite halvkvavt väder , ibland ville   titta fram och då blev det genast jättevarmt.... sprang mot Nyköping , Björshult över motorvägen till Arnö, redan då såg jag på klockan att jag låg bra till,  å jag säger det igen så ovant att benen trummar på. Jag känner mej nästan världslig nu när jag kan springa på.....livet är fint igen. Benen blev lite slita backen upp efter fd Swenox när börjar springa tillbaka till hem, då tänkte jag NU skiter det sig.....men så lutar det det ju lite ner för ett tag och då fick benen energi igen....förbi Stjärnholm då kom den härliga häst doften, mumma....innan på Arnö hade jag straxt innan fängelset sprungit förbi ett parti hägg   ....doftar underbar gott.

Idag hade jag absolut inte tid att ta kort !!  

Benen trummade på sen kommer några små seg backar , men det funkade bra, men jag kände av att jag pinnat på, sen va det "backen" upp till Sundörsvägen....liite segt , då svor jag högt !!  sen lutar det nerför men då orkade benen inte släppa loss riktigt,där brukar det annars rulla på rätt bra.. kände i ljumskarna ....när min Garmin visade 20 km , tvärstannade jag , gick en bit,  sen joggade lätt hem....

Sista 20 km passet när det gick bra att springa( 2013 samma runda)  hade jag tiden 2.17 , nu blev tiden 2.10       Fantastisk bra sprunget Emmrich !  

2.10 utan att ha kunnat träna ordentligt på länge   .  För mej är det en stor seger.

Knatade senare ner till P&T för ett styrkepass , inga ben övningar   , avslutade med att cykla ur benen lite.  

I morgon får det bli löp i skogen , så har jag bokat spinning 75, så vore det bra om jag hann med ett styrke pass också.....  .     

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards