heikebiketri

Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Heike Emmrich - 16 maj 2014 21:04

 

Ja den här skulle jag ha haft  med mej i morse till mina familjegruppselever ! den som jag vann på chokladhjulet i går på Vårruset ! men jag vaknade med en känsla av av vara lätt bakis.....ont i huvvet o magen , aptrött....hade ju svårt att varva ner igår när jag kom hem och gick och la mej med tom mage....

Men med lite gröt i magen så blev jag redo för fredagen !...

Jag åkte med Ulrica och Tina ner till Norrköping , Bella Tinas dotter va med också. Dom smaskade korv innan , men det kunde inte jag utan tog en lite smörgåsbit.....

Som sagt chokladhjulet besöktes och lite annat......jag ville bara i väg.....så var det äntligen dags, startade i grupp 2, swischade i väg i 5.40 tempo....men HERREJISSES Heike hur fasiken ska det här gå ??  Äh va fan ...KÖR !!!!

sen höll jag mej runt 5.40-53  (jag har fortfarande lite rädd känsla att det ska ta tvärstopp, nått att jobba på...)

Fick ett meddelande precis  innan start , se nu till att springa så fort benen bär !!   ja fan ! klart jag ska     

Jag hade ingen dipp någonstan på dessa 5 km.....WOW!      inte ens när jag kom till Drottninggatan som lutar svag uppför ett tag.....nä jag galopperade bara vidare..hade en plan att TOK springa när det var 1 km kvar....men vid 800 m kvar blev det tvär tjockt av Qvinnfolk !!  WTF och upploppet va jättesvårt att ta ut det sista.....Pitt också !  fick en sluttid på 28.03 , ett snitt på ja, kan det bli 5.40......Hej hopp Emmrich va bra !

Pirr i magen så bra.

Hann byta om och hämta picknick kassen och slappa lite innan mina vänner kom !! alla nöjda glada !  

Det var inte mycket som passade min smak i kassen (lite kräsen ..nja...)  men  dt fanns god nypressad jucie som jag sörplade ist...och med tomma magen la jag mej , kom i säng 22.30  sen upp 06.00.....under dessa timmar låg ...typ som gjuten i sängen....

Jobbadagen började med badhuset , sista simmet med 2:orna, och JAG fick bada idag !! Jippie ! plaskade och for runt med alla ungar , superkul !  och barnen tyckte att det va kul !   dom började redan i bussen - Idag ska du bada Heike !!!  ska du hoppa från högsta ???    (ne....faan )   - OOOO nej...  .

Sen fick vi glass av våran bussnisse.....tredje gången.....Det har varit så roligt dessa simfredagar .

Sen en fin em med utefritidsbarnen .  Hemma hamnade jag i solstolen......  

........laddar för en längre tur i morgon, behöver mil i benen 2 mil gick ju bra förra veckan....

                                          Puss i löparsjälen     och chokladen den är kvar till mina elever på måndag .


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards