heikebiketri

Alla inlägg under februari 2015

Av Heike Emmrich - 10 februari 2015 20:11

Var hos min riktiga kiropraktor ....han undrade vad jag gjort??    yogat !  alla vridningar var inte alls bra för mej och mina skavanker......yoga gärna, men inga vridningar ! rena katastrofen för dej !     OK !

Hörde mej för , Yinyogan är vridfri, det blir bra. när den börjar i mars.

Idag fick jag hastigt komma på spirometri, bra inandning men svårt att få ut luften.....ska få långtidsverkande astmamedicin. Fick prova någon som va dunder bra....blev alldeles varm och pigg , då förstod jag att min inte är tillräcklig alltså min Bricanyl, min Alvesco är bra !

 Åkte förbi nya Mekonomen på vägen hem för att få en ny glödlampa på höger fram, det slutade med att jag också beställde service , för det var tydligen dax.....sa han  tjoflöjt där ryker 4500 kr.....

Ja, ja så är det att ha bil.

Sörpla kaffe när jag om hem, sen på med löparkläderna ! härligt att springa barmark, höra grusknastret...ana våren....ja, precis ana våren, det är så härligt !  lilla gula fågeln kvittrar vid köksfönsret på mornarna....snart sitter han på balkongkanten och kvittrar det gör han varje år.....förra året kom lilla gulabebis fågeln med in på ballan  

Portis-Patrik lyfte på brevlåde locket i morse och konstaterade : ingen semla.....ha ! ha ! du får en nästa vecka !!

Mittiveckan redan i morgon..........sjukt sugen på att springa i morgon !   6+ o   .....  

Längtar ut på Sörmlandsleden !!  i helgen blir det spring där.....ska simma i helgen igen, dissade det i lördags  .




Av Heike Emmrich - 1 februari 2015 19:47

......så i morgon kan jag sitta stilla på föreläsningen som vara typ nästan hela kvällen !

Tog 9.46 bussen in till stan . 19 kr kostade min resa , fick en biljett för skolungdom   

Ja, ja chauffören är ett X till mej.

Skuttade av bussen i stan och ut på Arnöleden som alltid brukar vara väl skottat....MEN inte idag , jag sprang i slask och snömodd i 13 km ......ja det va kämpigt !  tänkte att när jag kommer närmare Oxelösund blir det bättre, ja jo det var skottat med  då blev det så himla halt ist.

Men jag var taggad för löpet , så det var bara att springa på ! Jag hann fundera på mina två alternativ som jag har i framtiden....struktur eller ostruktur, det lutar åt struktur och vidare.

Blev precis 13 km hem till porten. Vilket härligt löp ! kände att jag behövde lite längre i benen...

Har så smått utökat km per vecka, FORTFARANDE utan inlägg !  ibland gnisslar knäna ....men dom får vänja sig, och så ska framsida stretchas ordentligt! ibland slarvar jag....

Fantastiskt att benen funkar så bra HELT utan inläggen....!! 

I med energi, som jag fick så jäkla ont i magen av........

Tom i magen gav mej senare av till Nyköping igen...med bilen . Förtusan det va dags för Bootcamp med Gymmet Utanför !!  Vad fick vi göra ??  jo, snöpulsa massor....jippi tyckte benen efter stund , först kände jag syra i benen särskilt i jägarvila!!  rulla i snön uppåspring...dra din kompis , armhävningar, plankan, kedjan , (då ska man över o under varandra) , ja en massa och annat i snönblasket....så himla kul ! Kroppen kickade igång IGEN !!  underbara kropp som tycker allt det där är kul !  Efter en varm dusch...(.hade varit skönt med ett kokhet bad !) hittade jag en burk Wienerlinger , dom ville magen ha kvar !  2 veckor kvar till sportlovet, ser framemot en massa träning då !  Elixir har ju bra dagpass, undra hur många klipp jag har kvar ????  

Då är det också dags att besöka studievägledaren på Campus, har hittat betyget hoppas det är vissa kurser jag måste komplettera med, vill inrikta mej på 1-3 , verkar finnas ett sånt spår, vill inte fskklass.

Supernöjd med helgen, har ju även gästat Hällen..  trivs så bra där, gillar "flödet" där, man bor inte där utan mer sluss vidare någon stans. Min usk utbildning bibehålls. Var ska jag göra det sen ?                                       simmet i lördags : bara forcera, sa två ord till Johnny sen var det bara på igen....fick ihop 2200 m , sprang dit och tillbaka tog en liten omväg hem .

  .

                                                

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards