heikebiketri

Alla inlägg under november 2013

Av Heike Emmrich - 3 november 2013 14:42

....idag va den enda morgonen jag kom upp sent , tjugo i nio  

Har tränat , distans , backpass, och styrkepass, och bara varit......i går försvann jag hastigt till Björntorp på kvällen.

Skönt att väja om man vill jobba eller inte.....sen efter Björntorp satt jag och glodde på tv halva natten igen...o fixade o donade ...också skönt , att vara så utvilad så man orkar vara upp sent. 

Hoppade med i gruppen 50 löppass på 100 dagar , Hardcore edition...  bra pepp att hållaigång  (nja, det har jag iofs inte svårt för ändå....)  allt från korta till långa pass !

Idag är det otoligt grått o trist väder, men det var bra löparväder ! testade en backe här i Oxelösund förra veckan , den va jag tillbaka idag, gång och cykel vägen uppför Isbergsbacken, den har engång varit asfalterad , men 90% grus nu,  lagom lut , inte lika brant som slalom backen (Ryssis) dock brant. Benen va lite slitna efter löp med nya sulor igår , vaderna kändes, idag hade jag inte de nya sulorna, men nya Speed Crossen, så super sköna ! hade varit kul med någon som jagade idag !!  men ingen ville med ???   

Jaha...i morgon vill Disa bobbla och äta där.....ok !

På tisdag är det TNT träning !!   Nu rullar vi på till Julledigheten.....typ 8 veckor ? 

Känns konstigt att beställa tid för däckbyte , när det fortfarande är så många plus....men den 14/11 är det dock dags.                                Ta tillvara livet



Av Heike Emmrich - 2 november 2013 07:44

.....för jag vet att jag måste få hjälp !   för inget jag gjorde fick tillbaka tv -kanalerna...ringde Comhem  som hänvisade till Sony......i det här läget ringer jag till Ubbe min svåger...som inte heller kan hjälpa mej hemmifrån, erbjuder mej att hämta honom, mendet vill han inte,  han vill titta på film,  OK! då har klockan hunnit bli över 22.0vem ska jag för helvte ringa då !!??????

Minna !  ringer och förklarar läget...har några tips, men nej det funkar inte heller.....Jonas är hos grannen , jag gär över och frågar honom säger hon !

-Jonas ringer upp.....vi försöker med det ena å andra....Nääää säger Jonas , jag skulle behöva hälsa på dej ! men jag kan inte köra!

Med risk för att Jonas säger nej , frågar jag , -Jag kan hämta dej ?  JA! det kan du göra ! så där glad i hatten !!  

När jag kommer till Arnö , kommer Jonas och en till ut till bilen ......och jag tänker genast VA???  hur ska BÅDA dom få plats i min bil.....Jonas har nämligen tagit med Jocke  , en STOR kille...som är JÄKLIGT bra på tv och allt !!  ok, säger jag men hur ska vi få plats......Jocke o Jonas har lite alko i kroppen så det blir lilla jag som får köra, (annars hade ju passat bäst bak )Jonas  säger - jag kan sitta bak......tittar in i bilen och upptäcker   - det finns inget baksäte ????????????????????

ÄH, va fan säger Jocke, det går väll ?????????????   och Jonas ålar sig in i bilen och hepp ! så som i ett skruvstäd där bak på lilla "britsen"......och så Stora Jocke fram, jag vill lova att det va FULLT i bilen..... full  av positivitet, så jag blev också och lite mindre orolig.

Å så rummlar vi upp till mej, grabbarna har sett till att inte missa vätskan...  

Å så blir det lite fix och trix , decodern har lagt av , och av en händelse har jag en ny hemma...  jag körde nämligen på förra ägarens dekoder, och i o med att jag utökade abonemanget fick jag en dekoder med , som bara stod igarderoben och väntade............ibland händer det !  1,2,3 så va den in kopplad och ALLA kanalerna va på plats ALLT FUNKADE !!!!   ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååå vilken lycka !!  

Sen knöade alla in sig i bilen igen , och Jonas säger jag hjälper dej med spacklingen  också......för han såg ju att inget hade "hänt" sen han bankade upp väggen........  

1000 tack    Minna , Jonas och Jocke !!    ( en fredagkväll å allt....)  

Satt och glodde  på tv till halv 2 på natten.....bara för att !

.....vilken dag, innan hade jag varit och provat ut nya sulor.....jag va väldigt låg när jag kom därifrån, kände mej som en stor ointelligent elefant, kass på det mesta!.....defenetivt på löpning!....

                                            









Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards