heikebiketri

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Heike Emmrich - 11 februari 2013 19:08

Till Stallet bar det kl 9.00 , min adept va orolig för att han skulle vara blyg för Mia   ....

När vi kom så fick han borsta Sweetie, kratsa hovarna , och gosade med henne. Sen fick han bekanta sig med Emilia, ge henne godis, han tyckte att det var väldigt mycket bajs överallt. När han kom in till Sweeties box efter att ha släppt taget om näsan (för det luktade ju där inne......)  det luktar stall, sa jag , - Jaha sa min adept och släppte taget....

Gud vad skit , utbrast han !  Mia berättade hela tiden på ett strålande pedgagogiskt sätt allt han ville veta...

Hur smakar ett bett för hästen , jo då fick han ett bett i sin mun ....JAHA! vad kallt....då berättar Mia att man måste värma bettet innan man stoppar in det i hästens mun.....1 miljon frågor och lika många svar  ....

Sen skulle det fixas mat och han bar och släpade från höskullen...Emilia och Sweetie skulle sen ut i hagen, då fick min adpet rida på Sweetie ut, lite trav han dom med.....jag gick med Emilia så jag kunde tyvärr inte filma det ! men det finns många kort. Vi fikade i sadelkammaren bullar saft och kaffe. Sen ville han busa med katterna....j o just innan fikat mockade han ...fy tusan vad jobbigt och fy vad mycket bajs det va då igen.....

Skiten körde vi bort i skottkärran sen , innan vi återvände till skolan . 1000 tack Mia för en helt underbar fm på Flättna.

Vad kul att kunna göra så här "på jobbet".....

Sen på em var det skogen dag , vi tog med grillar , och korv me´brö´, jättemysigt barnen lekte länge i snön sen till halv tre gick vi tillbaka.  Kul att komma från skolgården ett tag och skogen är ju nära oss  

Sussie blev sjuk , å då sms att hon ville springa ...jaha vad bra då får jag sällskap, trodde jag ja´....syrran drog omkull och slog i svanskotan.....så jag fick springa själv ! bestämde mej för att elda upp tempot då , då.....gång och cykelvägen  från mej till SSAB tor är 3.3 km den sprang jag i intervaller, kändes skita bra !  asså  

inga jättelånga utan tanken va att hålla ihop , ha samma fart hela tiden  inte köra så att man sackade sista biten för att jag inte orkade hålla ihop..Bra för att vara MEJ !!  jag är nöjd!    I morrn är det EL och MRL ...känner mej just nu inte sugen på MRL , men vi får se. Onsdag är det  Jonny-Spinning.   Torsdag : vila för på fredag slutar jag 13.15 och tänkte få så många km i benen som möjligt!  Amen ..vad kul det ska bli!   Mitt stora  MÅL är ju spikat så det är bara att tuffa på   , låta pannbenet få jobba, hålla mej frisk, lägga energi på rätt saker....hålla diciplinen !!     lägga upp träningen på ett bra sätt !  det är nu alla dom  "överblivna" semesterdagarna kommer väl till pass.....    På sportlovet har jag tagit ledig tisdagen enbart för att träna lååååångt !  nä inte ligga hemma och peta navelludd inte ! Dä finns det så många andra som gör...    

                        Hoppas fleecefilten värmer dej , Flis ,där du ligger i björkbacken under all snö.

                                                  
  PUSS    


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards