heikebiketri

Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Heike Emmrich - 29 juni 2013 21:25

Var på massage en å en halv timme innan....det va bra!  han nöp i ordentligt , men ingen har "nypor" som du Fröberg  . Håkan är utsedd att hjälpa mej , och han va riktigt bra, tejpade upp mej oxå. Tyckte absolut att jag skulle springa, bra för huvvet att få något lopp i benen.

Direkt när jag kom till Trosa , mötte jag Ida o Melker, de hade sprungit ungdomsloppet. När jag kommer bort till startplatsen , är det prisutdelning.....Melker hade pris att hämta för en 3:dje plats, men de va ju inte kvar, så jag tog med hans pris hem. Ringde Henke och berättade....nä prisutdelninga hade de inte tänkt på  ...

Jag kände lite obehag innan start....men jag skuttade iväg.....lät mej INTE ryckas med av den snabba farten ....ville hålla ihop, hittade ett bra tempo, som jag försökte bibehålla även i backarna.....men sist backen fick jag nästan andnöd.....det fick nog fler än jag   mycket backar på slutet, i en backe stod husägarna och tjoa , OM det var någon som började ....I våran backe går man INTE !!! I våran backe går man INTE !!  det var ett kul inslag, eller de vuxna och barn som dansade gangnamstyle (stavas?)  Det  Passerade många som brukar vara efter mej....

men jag höll stenhårt på mitt tempo, kände att det klarar jag mej runt på utan att komma "sist"....  NÄ så illa va det inte !  hade ingen gps eller klocka på mej.....det va skönt !   man glor ofta på den och blir stressad ....

näst sista km är en tråksträcka....men jag kände att sista kunde jag trycka på...och andningen va bra, bara att gasa på !!  då visste jag inte att jag hade ett bra snitt...blev en glad överaskning, att jag 2 veckor efter Akuten IVA natten kunde blåsa på ! men jag vet oxå vilka punkter som måste behandlas /tryckas på....när vissa nyper tar det stopp igen....men det går ju frammåt har ju INTE åkt in akut den här  veckan   .

Kunde inte somna när jag kom hem.....vid 5 gick jag upp och åt gröt, sen somnade jag om en stund.

Flytt idag då....3 stora kärror 2 hästsläp och ett annat stort.....hade min lilla unge lyckats fylla.....och alla släpade och bar, jag tog lätta saker , för jag kände på en gång om jag bar tungt att min högra axel arm sa ifrån....så paddla har jag lagt på hyllan kommer inte funka, måste ju hela tiden parera.....shit !

Josse va trött, gick direkt från att jobba natt till att flytta......Roligt att träffa Jim igen.   

Jag somnade i solstolen sen när jag kom hem.....

Loja svar är träligt....lägger ner.    

                   LÖP I MORGON !  love it


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards