heikebiketri

Alla inlägg den 5 juli 2015

Av Heike Emmrich - 5 juli 2015 18:49

För jag ville testa den nya mygg o fästingsprayen jag köpt !

 

Men när jag kom till Ryssbergen hade jag glömt den hemma.

Har inte sprungit på ett par dagar , för jag känner av en ömhet molande värk från rumpan /höften, kan vara att jag är sne igen och att det sliter på mitt muskelfäste, ska se om jg kan få komma till Levi i morgon....Aj, AJ....får mentalt förbereda mej på smärta.

Det var iallafall skönt i skogen , på långa slingan hade skogstraktorn kör sönder mycket av stigen bitvis. Inte ens stora vattenhålet var vattnigt idag.....sist fick jag springa igenom med vatten upp till knäna.

Varmt och svettigt blev det, men alldeles underbart skönt. Sprang på gamla långa slingan , då hittade jag skylten som Sussie o jag sett, så jag tog kort på den och skickade den till henne, hon kanske såg den mellan glasstuggorna   .....i vanliga fall står det på en blå skylt naturreservat , men på denna stod naturvårdavtal.

Det tog på krafterna att springa i dag , för efter lunchen på balkongen somnade jag ......i solstolen. Den är magisk.

Tog en promenad vid Femöre, tänk så mycket vackert vi har här i Oxelösund.

 

Satt en stund på en klipphäll och njöt ! sen traskade jag bort till Stenvik och hoppade i havet, skönt med ett svalkande dopp ! plaskade runt där en stund ......livskvalité.   

I morgon börjar jobbdagen halv sju.

Å ja har gjort årets tråkgöra : putsat mina fönster......  För ligga och steka, ville min hud inte i dag.....  

                       Nu tycker jag att livet kan rulla på lite halv fort, Tack !

                       Så jag får ha semester.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards