heikebiketri

Alla inlägg den 23 juli 2015

Av Heike Emmrich - 23 juli 2015 20:46

Frukost utan en skvätt grädde i morgonkaffet...morr !

Diska ett berg efter den där eller bor det fler här ??  vad disk !!

Stuffade ner till gymmet, körde ett bra pass. Han som var snyggast i Oxelösund förut ,  va där, men han kör ju kombibil...

Lätt lunch, sen iväg till Enstaberga IK Tun, hade lite att fundera över så det var skönt att ge sig iväg ut i skogen, straxt efter tunneln ca 300 m, hittade jag ett hav av smultron !!!   givetvis stannade jag och åt, för att springa 200 meter till och hitta ännu mer smultron  .

Har tänkt på en sak som Sussie sa häromdagen när vi gick leden. När jag sagt att känner mej lugn och  känner mej i fas , känner inte någon hets att tävla , träna som en tok , jo jag tränar mycket MEN med en annan attityd till träningen , jag är lite som tjuren Ferdinad, sitter under sin kork Ek och luktar på blommorna,  jag springer runt där i skogen och mår bra och är väldigt tillfreds med det.  Jag har ingen plan att följa, både skönt och jobbigt ! Är ju van att prestera till "döds" . I mitt inre finns inte det längre. Presterar för mej det jag behöver.  

Då sa Sussie - du kanske håller på att läka. 

Å det har jag tänkt på ....ja så är det nog. För jag har sådan harmoni i livet nu. Behöver inte vara bland folk hela tiden, kan helt lugnt vara själv....även om jag gör en massa fortfarande , så är det på ett annat sätt. Jag är inte spindeln i nätet längre , DET märks , jag kan säga jag vet vilka som är mina bra vänner, Dom som inte fixar att jag inte frågar ska vi...jag kan fixa...finns inte med mej längre. Om någon skulle undra varför jag inte höra av mej . Det gör ju inte Ni heller , jag droppar er bara så där...

Shit nu blev det djupt ! Men jag fick mej en tanke när Sussie sa så.

Det är inte rörigt längre i livet. Ett tag var det bara för mycket.  

Och jag måste verkligen var hel nu , för jag skulle ALDRIG , komma på iden att GÅ på Sörmlandsleden förut....Nu kunde jag gå där , och tycka att det var helt ok !  Ja jag vet förslaget var mitt !  jihooooo !  

Sprang både skog och asfalt (ett stund).  Var nog i min tanke bubbla hela tiden , för plötsligt stod bilen bara där.

Av en händelse kollade jag min lönespec....och upptäcker galenskapet...Detta lönekontor...har lagt in en anställning på mej från 22/6 ist för 11/8..fy fan vilken röra på min lönerad och STORA gula varningskyltar på hela schemaraden......så där fanns mina tider Peterslund, Hällen och Tystberga,,,,,,,Då brann det till i min hjärna....  Inte en enda månad har det funkat med det där nya lönesystemet som heter Medvind !     skjut det !

Jag var tvungen att gå en SNABB och halvgalen promenad , för att lugna mej !

                                     

                                     Undra om vi kan ses ...snart M     längtar.                               





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards