heikebiketri

Alla inlägg under januari 2015

Av Heike Emmrich - 5 januari 2015 16:29

Hade ju tänkt att börja vid Söra , men så kom jag på att där är ju en spång över vattnet till S-leden....HILFE !!

Så jag började i andra änden, Krikonbacken kallt och frostigt blev lite tveksam vilken led jag skulle in på . Trodde att den jag skulle in på hade slutstation Söra , men jag hade att välja på Vittenberga eller Skavsta.....beslöt mej för Vittenberga har för mej att jag läst det någongång i S-boken och att det låg åt Söra hållet.....Kul att springa på en ny del av leden för mej.

Härlig led , väl markerad, och en massa små stigar härådär.  Min fundering idag va : Hur har barn det på fritids som har en uppfattning  att : mina fröknar fikar mest......var i LGR 11 , står det att vi ska göra så, eller att vi ska lära barn att det är det fröknar ska göra på fritids....ska vi inte utveckla, inspirera.....locka till nya bra erfarenheter, vara bra förebilder !!

Jag kommer aldrig fatta att det kan vara OK , att ge barnen en sådan skev bild av en pedagog på fritids.

Jag skulle känna mej helt fel , om mina fritidsbarn sa något sådant om mej. Jag vet att jag inte är en sådan fröken.

Till julavslutningen fick jag ett litet julbrev av 2 fritidsbarn. Det brevet värme mitt pedagog   alldeles enormt.


När jag kom fram till Bullersta kunde jag se Hovrasjön, där åkte de långfärdsskridskor !! bestämde mej för att springa över till Söra , för när jag kom fram såg jag att spången blivit en STORflytbrygga     ....kaxigt sprang jag över....upp på spåret sen samma väg tillbaka, på bryggan mötte jag Linda Strömberg , hennes andra hälft va ute och åkte på isen.   sken lite mer in i skogen på hemvägen, tack för det !  Kände också att jag slarvat med maten, började känna mej tom redan.....och det var just slarva med maten jag inte skulle göra ! man jag känner mej aldrig så hungrig , bara till frukost....laga mat är just nu inte såå kul. Hade energi med mej så jag klarade  mej   . Stuffade ihop 15 km idag.    

Bävrarna har varit flitiga nere vid ån ,  vid Krikonbacken.  Lagade mat när jag kom hem köttförssås med glutenfri pasta ! Vilket jag inte brukar äta.....men ska jag ut å kuta behöver jag lite mer energi i kroppen.    

Kan bli milspåret på Ryssis , hoppas Annelie Salonen kommer med då !

                   Tjolahopp !

Av Heike Emmrich - 4 januari 2015 19:42

Jisses vad tiden har gått fort !

Jag har verkligen ingen lust att börja jobba igen   jätteskönt att lägga sig när man vill och kliva upp när man vill.....

Men vi startar lugnt, 3 arbetsdagar , sen helg.....GÄSP!

Mina fötter har vant sig mer å mer att springa utan ilägg.....kul att springa på Jogersö, för där finns så många små små stigar kors o tvärs !

I morgon ska jag ut på en lite längre tur , tänkte börja vid Söra , över Bullersta och vidare....men det finns en lång spång vid Söra över vattnet.....   vi får se hur det går med den. Kanske börjar jag i andra änden....

Ser framemot springet, det är så skönt i skogen !   Hade varit kul om någon ville springa med....

  N

Nyårsspringet var fint, visserligen inte helt i skogen men vid havet. Har sprungit mest här hemma i Oxelösund. Finns så mycket fina ställen här. Sussie och jag har varit ute på babbelpromenader, dom uppskattar jag mycket !

X-tra mycket idag   , nu väger det jämnt i min vågskål igen. Kamrat Eva la till mej i en grupp på fb Tjejer som springer, då tänker jag jag mej att man tipsar om tävlingar, rundor , bilder från springet....men fan inte vad man gjort på sin lediga dag : lägger ut en bild på lagade jeans.......WTF...sluta med sånt skit !  vet inte om jag orkar var med i en sådan grupp.....ogillar när man så helt tappar focus på vad gruppen/saken handlar om, larvigt tjejigt!

Fjolligt helt enkelt !

 Ja vi får se hur det blir !

På gymet har jag inte varit mycket......Kan inte gå in och träna när äntligen solen skiner igen...typiskt mej ! Jag vill bara vara ute varje solig minut!.     14 minuter längre är dagen nu....

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards