heikebiketri

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Heike Emmrich - 7 maj 2013 19:32

  Ja galet varmt efter lunch , när jag skulle hämta hem bilen igen....Arnöleden va en kokande gryta !!  

Pirrade i hela kroppen i morse inför mitt lilla löpar äventyr!  In med blien till Pro Auto...knäpper på gpsén visar låg baterispänning   WTF !!! den är ju nyladdad, jäkligt irriterande !!   men den håller till 11km...sen dör den......grrrrr

Men jisses vad varmt det var redan åtta på morgonen, gudars vilken tur att jag va ledig just denna varma dag !    min chef , "hade mitt jobb " på fm , bra chef   .    Gissar att det är 14 km hem...ja ja jag får väl ladda om den igen då , min lilla paus hemma. För nu måste jag ju bara springa samma väg tillbaka för att få den exakta sträckan..jo !  lassa i pasta o köttfärssås , keso o jordgubbar, power nap på 20 min, sen är det på´t igen . Lite halvstelt att komma igång....ångrar mej ang flaska när jag kommer till Bara området, skulle ha tagit en stor vattenflaska.....känner hur värmen fullkomligt suger vätskan i min kropp !!!  PUH!  Vinkar till Titti !! när jag kommer till Arnö-leden då är det som att kliva in i en överhettad bastu!!!   och vattnet tar slut......känner att jag är ovan vid värmen !!!  jädrans vad hettan tar på mej.....kastar mej in på macken vid busshålltsplatsen och ber om vatten  . men tänk vilken tur jag har med vädret att just den här varma dagen skulle infalla på min lediga dag. Björntorp vill att jag kommer och jobbar..NÄÄÄÄÄ....efter den här resan , aldrig ! måste vila. Alla fina kostym klädda försäljare små ler , när jag kommer inflåsandes på Pro auto....och pekar, finns vatten där borta , vanligt eller bubbel...drick !   Bilen är färdig , men är inte besiktad, jag får välja lämna in i gen eller göra själv.....göra själv, de betalar ju givetvis och bokade tid, torsdag 14.40 ! det ingår in "kul" arbetat.  Åker till Haga för att kolla om dom idag då har en cykelställning att köpa??? Nääää......Får en Gel av Elin så jag blir lite pigg igen...  

Hittar ett ställ hos Bjöörns.  Sen hem och äta och duscha, sen somnade jag gott i solstolen.....SNARK !  fick lite solfrossa på em.....ja det blev 29.80 km i en underbar   . Blivit brun, är nöjd med min insats idag, trött i benen men ingen mer.....hälen mår bra av att slippa inläggen, ömmar pytte lite...mot JÄTTEONT !

Den lilla söta gula fågeln har kvittrat så vackert för mej, sitter i björken utanför min balkong och tittar på mej och kvidderlittrar......  det gör den varje em/kväll.....fantastiskt ! 


                                             Jag har gjort det , hela dagen , det jag älskar mest....... SPRINGA !

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards