heikebiketri

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Heike Emmrich - 24 januari 2012 18:49

Ja eftersom snöröjarna sovgott i natt, så vi själva leka snöröjare med våran imponerande Ford Focus....Fy satan vad vi fick plöja.....hela Studsviks vägen va helt okörbar.....20 cm snö och inte en tillstymelse till snöröjjare...vi malde på så gott vi kunde , det började lukta VARMT om bilen....vi kom aldrig fram dit vi skulle utan vi fick försöka ta oss tillbaka till stan igen, helt plötsligt dyker det upp en lastbil alla helljus på och rakt emot oss...jag hade ingen aning on vart jag skulle köra för att komma undan, den enda jag fick fram va FAN han ser oss inte!!!    jag riktigt hörde hur vår bil manglades under TIMMERbilen....hur plåten kraschade.  ..och hur fan han kom förbi utan ens tuscha oss är för mej helt obeglipligt,  för mitt på vägen va vi kvar....bad till gud att vi inte skulle möta någon mer bil....

Vi hade bestämt att ta motorvägen till nästa brukare.....men på motorpåvägsfarten LARMAR bilen , att den är överhettat i motorn!!!   kokar.....gudars vad det TJÖT inne bilen !  ja där stod vi, bara ringa bärgare, det tog nästan en timme innan vi va därifrån.  Hoppar in i en "ny"bil och iväg då ligger vi efter i lilla schemat  .

AP trött beger jag mej då efter jobbet till Anders Lindgren Friskkällan, för en bedömning av  ev felställning av foten ...tror jag ja !!  för NU börjar jag MISSTRÖSTA över mina  besvär!! 

Jag får berrätta från början till slut...när jag flyttade högg det till i vänster sida....hälen säger i från , kramp i rumpan, muskelsvaghet, halt varje morgon, ont efter löp...Alla pusselbitar tillsammans : Anders tycker att det tyder på att en disk (vid korsbenet) typ..??  som buktar ut, jag har alla klassiska symtom, vi gör lite övningar som jag med höger kan och mindre bra med vänster, jag förstår att jag fått kämpa med övningar som legat på vänster sida, jag har ingen kraft ...hur mycket jag än tar i så händer inget, bara jobbigt för kroppen o mej mentalt ! Anders sträcker ut min vänstra sida rygg . Talar om att jag ska INTE böja mej frammåt som en ostkrok utan försöka vara helt rak....mmmmm svårt kommer det bli att jobba i natt hos de som inte har höjbar säng!!   men jag ska tänka mej för.

Det har jag gjort under dagen, har iofs sovit endel....(tagit sprutor)..om jag tänker mej för "kör" det inte så mycket i hälen.... vi ska jobba tillbaka disken i rätt läge !  HOPPAS, HOPPAS det funkar !   Å FAN DET RÄCKER MED SNÖ NU !!  

Efter denna natt bara 3 nätter till.....i morgon klippning och ett besök hos Anders !   Gud hör min bön , låt mej bli bra !!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards