heikebiketri

Av Heike Emmrich - 11 april 2017 20:38

Så himla kul att köra på igen.

Helst plötsligt idag kom jag på 11 april ......aha det vardå jag slet sönder min muskel insida lår, shit har det redan gått ett helt år. Kommer i håg smärtan , hasandet uppför trappen , och att jag fick äta frukost vid diskbänken först morgonen. När det gått en dag ville jag till jobbet igen !!  Sudden och Sussie skljutsade mej hit och dit. Ja jisses, vilken tid det tog innan jag kunde springa igen, veckan innan midsommar stuffade jag 800 m för första gången , jädrans vad glad jag var då.

Idag va jag fylld av energi , så jag stuffade ut redan vid åtta. Så himla underbart , tidigt , fåglarna kvittrade, solen sken , lä där i början , man såg att det hänt mycket ute i naturen på bara någon dag. Älskar den här delen av leden. HAVET   allt det vackra, mötte inte en enda människa . stannade till flera gånger och bara stod och njöt. Känner mej glad . Hoppas det får fortsätta så. Lite halvt orolig vad som händer efter lördag.

Men nej tack, livet går vidare.

Jag vill vara själv och springa runt i naturen och njuta. Behöver hitta tillbaka. Slippa bli bearbetat. Det kommer bli så bra igen . I morgon är det dags för Core Cross pass igen , så himla kul att gå på pass, längtar så tillbaka till allt det. Idag var jag på Easy Line. Jag ska ta med mej löpar skorna till Berlin nästa vecka . Vi bor ju vid Alexanderplatz , då kan kan man morgon springa på Karl Marx strasse/alle och runt där.  Ser så framemot resan.

Av Heike Emmrich - 8 april 2017 20:07

som fick ändrade planer. Ett helt eget beslut. Jag kom till en gräns.

Så ett helt lov med oplanerade dagar, precis vad jag behöver . ja men lite x-tra jobb funkar alltid , särskilt själva påskhelgen , värsta delen i mitt liv dessa familjära röda dagarna, även om de inte tuggar i min hjärna lika mycket nu som förr. Värst är midsommar /jul/nyår.

I går när jag kom  hem fanns fortfarande energi till en långpromenad med Sussie, helt underbart.Vi har inte babblat på hur långe som helst. Det har känts konstigt , väldigt tomt. Precis som hela sista veckan innan jag fick gasa hem.

Har varit lite tufft sista tiden, men jag tror på en lättare framtid. Idag skulle jag springa på fm , jag kom typ 800 m sen sa kroppen NEJ ! vill inte , satte mej ist och tomglodde på havet, havet ger ro ....

Sen blev detbalkongen med en bra krimi, och där har jag setat hela tiden , med en kropp av bly ...men det är också en slags återhämtning.

Jag eldade på lite ljus för att hålla värmen. Rofyllt. Det mentala har fått vila.

Saker är undan plockade. I morgon är säkert kroppen pigg igen , hoppas för jag vill ut på leden.

LEV

Av Heike Emmrich - 29 mars 2017 19:35

ja och det just inte min starka sida. Men jag ska flyga om lite mer än en vecka och då kan det inte ploppa upp små proppar, jag ska förresten flyga väldigt mycket i en 14 dagars period. Först Italien via Schweiz, sen åker jag med familjen till Berlin.

Så idag har jag bara gått en promenad , kan fortfarande inte knyta vä skon helt, för jag är så öm på ovansidan foten.

För min stora hemlängtan har det varit , skönt att vara hemma, Det måste jag fundera kring det, hur det ska bli.

Det stora suget hem , kom med våren.....jag vet att det märks ,  men så är det.

I morgon ska jag ta mej till CX och träffa en löparvän, ja och ta det lugnt....

Ramzia slutar i morgon , hade velat varit där och sagt hej då ! men jag hoppas familjen Balisani kommer till sommaren   Vi ska ju äta tårta ju...

Blir tomt i "nedre plan B-huset "......

Av Heike Emmrich - 19 mars 2017 18:52

Ja asså , sprang 15.4 km utan en enda dip....eller skade känning, den här veckan har jag inte kört ett pass under 10 km. Men så har jag ökat sakta.....ja ibland skittråkigt sakta , men det har lönat sig !!  Dagens runda var ju bara WOW varje steg, så vackert , så underbart....varje steg en njutning   glada ben , glatt   sinne och hjärta. Sprang bara planlöst, lite hit o dit, sånt är kul ! många nya stigar har jag upptäckt idag. Ekorrar, och rådjur har varit med mej på vägen. Tackolov ingen snake. Efter förra året urladdning med dessa äckligt slingrande varelserna tycker jag dom kan skita i att visa sig i år.

Avslutade denna dag med ett pass core cross, sen en sväng förbi Stenvik för att fånga de sista strålarna av den här fina dagen.   . Dags att packa för en ny arbetsvecka, vi samåker inte den här veckan.  Känner mej stark o nöjd.

Så himlars skönt att kunna ta ett steg vidare i träningen. Det är ju liksom JAG   att få springa runt överallt att njuta ...
    Hjärtat vinner alltid / Tomas Di Leva.

Av Heike Emmrich - 18 mars 2017 19:30

Ja, idag var det så mycket vår ute. Tredje helgen jag bara tränar (inget xtra jobb), kör 2 pass varje dag utom fredagen , då det är hem dag. Men ett pass hinner jag med då iaf. I Sävsjö har jag kört 2 spinningpass /v. Springer 1-2 dagar . Har inga känningar i min skadade muskel.  Har någonstans i mej också gjort ett personligt val, som gör mej lugn och glad. Men en sak i taget. Sjukt roligt iaf att vara pågång med all träning som förr. Dock mer focus på Core än förut. Jag njuter varje minut igen.

Älskar att fara ut tidigt på morgonen , går eller springer precis när solen går upp, vackrast att sitta vid fyren och värmas av morgonsolen. Så underbart vackert , Oxelösund.  Ger energi och motivation.  X-tra vackert för det är vår nu, nu rullar den bästa tiden av året igång.....

Idag firade vi Morris, pizza och biskvi , sen åkte jag på CX , herregud hur tänkte jag ? fint och ligga på magen och bla göra ryggresningar....sen med både armar och ben.......i luften   .

I morrn ska jag ut igen, blir skogen någonstans. På em blire core cross.

Livet är bra härligt .

Frihet.

Av Heike Emmrich - 5 mars 2017 19:11

Äsch ! vad den här helgen gick fort.....

Men det har varit jätteskön   I går tog jag tag i städeriet här hemma, rensade avlopp, köpte nått dundermedel som gjorde susen, det luktade väldigt starkt och det sa bara slurp efter 15 min med det i röret ! perfekt !

Bestämde mej för att inte gå till gymmet här i Oxl, ist drog jag till Hälsomagasinet och körde spinning och CX Works , oj aj alla mina vilande muskler gnällde ! och spinning behöver jag också köra ....fy farao vad kondisen försvinner när man inte kör spinning. Har kört VÄLDIGT lite spinning i höst...nästan ingenting . Nu blir det mer !

Sen va jag bara hemma och va   ......välbehövligt .

Å så äntligen hade Hälsomagasinet Vasalopps spinning, undra hur många år jag har "efterfrågatdet" ??? Tur att Peter körde   .

Det var ju så bra !! och roligt   . Sen var det skönt att att hänga i soffan och kolla på 5- milen, fick mjölksyra av att se dom , jättekul att Kanada vann !  ur soffan var det väldigt svårt att komma.....steg upp för att diska, sen hamnade jag där igen , packade....sen hamnade jag där igen och där är jag fortfarande   .

Jag är bra i magen för att ha druckit sportdryck , Tailwind är riktigt bra för min lilla känsliga mage !

Köpte påskliljor som står där så fint balkong , när jag kommer hem nästa gång kanske dom är lite utslagna, måste pyttsa in lite vår i livet !   på fredag blir det tåg hem , bil ner i morgon.

Längtar ut i skogen , Hoppas det är vårväder i Sävsjö , springer tisdag, spinning onsdag, får se om jag hinner springa torsdag, ska i väg på kvällen ....till helgen får det bli Leden   .

Av Heike Emmrich - 13 februari 2017 19:23

Sov dåligt i natt , kom inte till ro. Efter 2 dagar med delat tur var det svårt att att varva ner. När jag vaknade straxt efter sju. kändes det som va gjuten i madrassen.....så segt att komma igång. I med gröt , sen tog det en stund innan jag masade mej till gymmet , ÅÅÅÅ shit det var pensionärs gympa .....aldrig mer !

Kollade av statusen på bilen....kunde bli en liten grön innan 16.00

PÅ med finfina Asci´s tog cykeln till Läget. Så skönta att äntligen vara ute och springa !! i varma sköna värmande solen   .

Hade kunnat springa där om o om igen , Femöre rundan. Tog en sväng upp till Eva ´s stuga vid Ljungis. Bara kolla läget där. Fantastiskt vackert!  Allt blir så annorlunda , när solen skiner. Satt massor av människor ute i solen.

Framåt tre , hoppade jag upp på cykeln , till Mekonomen. Alltid lika trevligt att få en pratstund med Annelie. Det blev 700 kr billigare än vad som var sagt. Alltid något .....men hu vad dyrt !!   . Skita dyrt rent ut sagt !

Men otroligt glad över att den lilla är hemma igen.

Ja, nog har jag sportat idag iaf   och tänkt en massa framtidstankar, ja, jag är som jag är. Sjukt rädd att bli låst.

Vettetusan om det går över någongång. Har alltid drömmar och saker som jag vill göra ....nu när jag har "landat" och har eget och får egen tid i Sävsjö, kommer drömmen om Norge tillbaka. Inte i år , men nästa sommar. Sen ska jag vara kvar i Sävsjö ett tag till. Jag sa ju i början att först till sommaren, men nu är det nästa sommar som är "målet".

Mitt jobb är så utvecklande , spännande och bra . Men visst är det slitigt ibland att bo borta.Men det är slitigt på alla jobb mellan varven. Jag lär mej hela tiden att hantera hemlängtan , när den kommer och  längtan till havet och att vädret är bättre i Oxelösund. Sävsjö är så kallt.  I torsdags åkte jag från ett kallt vinterlandskap i Sävsjö till våren i Oxelösund.

Saknade prat sällskap idag. Men vi är ju inte på samma ställe den här veckan.

Måste på spirometri i morgon. Lite orolig för det, Innan ska jag till Björn och bli uträtad. Innan ska jag svänga runt på Femöre en sväng .....mina nya löparskor är helt underbara , så sköna att springa i.

Av Heike Emmrich - 10 februari 2017 15:58

dÄntligen i väg med Krösatåget...det första jag hör när jag kliver av i Nässjö , är att tåget i motsatt riktning , Hässleholm, Malmö som skulle gå 16.50 beräknades gå ca: 19.50.....    Då tänkte jag , det kan bli en låååång resa hem. Då har det ju hänt nått....man meddelade pga av sabotage. Mitt tåg skulle gå 17.04 dom 19 minuterna innan stod vi alla och vrålstirrade på displayen ......vad skulle hända med vårat tåg ???, men det kom i tid och for iväg. Sen hör vi att tågen varit utsatta för bombhot , ett i Södertälje och ett i Göteborg.....tänkte bara INTE vårat tåg , gode gud INTE..

Ganska snabbt får vi info via appen att vårat tåg till Nyköping var inställt....   "vi försöker få fram ersättningsbussar"...Jaha , hur ska jag komma från Norrköping då ?

Ringer min livlina, Anne   , dom firar Åsa      och har sörplat vin...  och kan inte köra bil .   Shit...jag dör lite...jag vill hem.

Precis innan Norrköping , ropar tågvärden ut . Till er som ska till Nyköping har jag beställt en taxi , Ni är 4 st . Så vi hoppar av tåget och in i en varm och skön taxi (vi blir bara 3 ) vi är hemma en halvtimme tidigare , jag "ser till " att vi blir avsläppta vid busstation och inte tågstation, så slapp iaf jag springa till bussen, hann med en tidigare buss hem , så jäkla skönt ! då hann jag ner till ICA och handla föda. Det slår mej när jag går ner att Mekonomen inte har hört av sig......bådar inte gott. Systemet var väntat att komma dit torsdag em....Idag ringde jag , och efter endel letande fick jag reda på att det inte kommit fram. Inget fungera igår, tågkaos, och när de fått igång ersättningstrafiken från Södertälje , så blev det en stor olycka på  E4 och där blev det stopp, på all trafik.

Tredje helgen utan bil då....

Ja men på med mina nya ascis då , ut å kuta !! underbart sköna !  Solen vill titta fram lite idag , efter att några vita hemska flingor dinglat ner.  Stirrade på en semla på ICA , men köpte keso o jordgubbar ist.