heikebiketri

Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Heike Emmrich - 9 maj 2015 20:04

 

Jag hade tänkt att åka till Trosa för Trailfit, men jag var så trött att jag "sov över" tiden. Har varit trött hela veckan....kan det beror på att jag inte kommer i säng "i tid" ?    

Men herregudars det är ju ljust ute och finns massor trevligheter att göra efter träningen . JAg kom inte ens upp på morgon spring i tisdags min stängningdag ! börjar ju inte förrän 9.30 och jag brukar ju vara ute och skutta redan vid sextiden....

Bestämde mej iaf för att springa skog i dag, började vid Jantorpsskogen, sprang sedan ner mot Strandstugeviken - Örtigsnäs och Linudden. Det är så himla vackert överallt där....att springa längs med vattnet , sitta på en klippa en stund och titta på alla båtarna som hade bråttom ut på havet idag .   värmde på bra idag, sprang i linne 0ch 3/4 salomon kompression. Sprang sträckan för 2 dagar sedan , och redan hade det hänt massor i naturen, nya blommor , nya blad på träden....Fältet jag åkte över för att parkera vid skogen , började bli gult , va bara grönt häromdagen, doftade gott om rapsen ! rasslade lite i stigkanterna , men såg ingen orm, hörde humlorna surra, såg citronfjäril och nässelfjärilar, ekorrar, och en massa härligt fågelkvitter.....jag är som lyckligast när jag är så där på löpäventyr. Sörmlandsleden är fantastisk, ja hela våran natur är det ! särskilt nu så här års.....

När jag kom hem ropade solstolen, låg där ett par timmar ....  sen blev jag väldigt sugen på ett snabbpass 3.5 km tjong vad benen fick springa ! ja, sen var jag nöjd !  15km förut....

Sen blev helt plötsligt annat väder, som om någon lagt på locket ......svalt o molnigt   .

I morgon bitti infinner jag mej på Hällen några timmar, sen ska jag ut och kuta igen !

 

Hittade det här äggskalet vid Linudden , ja det var någon som hade flyttat hemifrån.......

Nu ska jag strecha och massera min strama utsida/framsida lårmuskler , de drar i knäna känner jag ! Foamroller och lite yoga övningar !                       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards