heikebiketri

Alla inlägg den 23 maj 2015

Av Heike Emmrich - 23 maj 2015 19:57

 

Vackra underbara Sörmlandsleden.

HAde många förslag i mitt huvud när jag vaknade...ska åka dit och springa eller dit...det blev ut mot Svalsta, ställede bilen vid Tuna motell, sen tog jag grusvägen förbi Jogersta norrgård. Där uppe i skogen kommer S-leden från Fada förbi. Ville undvika den tokiga tjädern....

Det är så underbart fint på leden så varje steg är en njutning. Varm och skönt var det också. Först tänkte jag inte så mycket på vart jag skulle springa, men sen tog rundan form i skallen.....bort mot Ryssbergen , för att sen springa långa slingan där och sen vika av och tillbaka till Jogersta. Hade med mej daddlar som jag åt , lite sportdryck och vatten. Det klarade jag mej bra på, att springa 22 km trail är inte det smma som att stuffa det på asfalt....tar längre tid och tar mer energi. Rötter , stenar uppåner och hitodit , så ser det ut hela tiden. En enda orma en bamse stor svart var den enda och första ormen den här säsongen. Annars var det bara trevligt kvittrande på fåglarna och göken gol. Söta citronfjärilar flaxade förbi....Allt är så bra där i skogen. För det mesta var det torrt men det fanns kärr där jag fick vada över nästan upp till knäna....det är bara att plöja sig över snabbt och vidare , torkar gör man så småning om. Har bar skor så det känns aldrig tungt av vattnet. På ehmvägen höll jag på att göra minst 4 riktiga vurpor, då var jag lite trött och lyfte inte fötterna ordentligt.  

Skönt att se rapsfältena igen vid gården , doftade ljuvligt att springa där......hönsena kom springandes efter mej och kacklade som tusan.....

När jag kom fram till bilen igen, var det JÄTTEGOTT med hallon/lakrits skalle Lokan ......smakade ju saltlakrits gott när man sprungit länge !  köpte 2 när jag var på Ica så jag hade en kvar tills i kväll.

Petade i mej lite energi....sen hamnade jag som vanligt i solstolen  så jäkla härligt nu när Patrik har kapat mer grenar på björken ...sol HELA tiden, förut tog 2 st grenar sol på em.....nu brassar det bara på rakt in !  ändå har ingen insyn....Älskar min balkong   . Har sol till straxt före 21.00 när den står som högst.  Inglasningen är kanon.

Det är mycket pollen i luften nu , märkte jag idag , har nyst endel, och bilen rutor var alldeles gröna av pollen.

Laddar för ett bra löppass i morgon också.....kanske asfalts runda ? eller så försvinner jag in i skogen.....  

                                     Må MÅNS vinna   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards