heikebiketri

Alla inlägg den 16 maj 2015

Av Heike Emmrich - 16 maj 2015 19:02

 

Kände mej otroligt utsövd när jag vaknade och betydligt piggare än i går !  och   sken idag !!

I med lite kvarg och frukt , sen mot Nyköping. Parkerade vid Montesoriförskolan , mötte Henrik med familj där, de skulle till Norge och fira 17-maj.

Gudagott at springa där , rundan vid ån, hann inte springa så långt bara stannade och kände dofterna bla av häggen......gudars så vackert !    Allt det lummigt gröna...solen värmde ...fåglarna...den vackra vyn....känner mej så otroligt tacksam att kunna få uppleva allt det här vackra. Känner mej fri när jag springer där och bara njuter...idag blev första varvet mest fotografering , vill ha det kvar .  Skickade ett sms till Sussie, ska vi inte ta en gårunda här sen ?  Jo ! så efter  2 vackra varv blev det hem och fylla på med energi , hämta upp Sussie och till Ån i gen   .  Sussie upptäcker ramslök vid sidan av stigen .....och jag bara tänker dom där gröna bladen har jag ju sprungit förbi flera år och undra vad det är ?.....jag som tycker ramslök är jättegott, men aldrig sett det ute i det "vilda"....när gått våran fina runda , gick tillbaka och plockade varsin knippe.

Blev kyckling,  gluten pasta och ramslök till middag ! åååå så gott !  

Vilken härlig lördag jag har haft !   I morgon är det dags att bistå Lidingö on tour, men jag kommer inte vara där vid åtta , ska sova färdigt sen åker jag dit typ 9.   Kommer alltså inte att springa , nej jag är där för att hjälpa till.

Men huuuu vilka mörka moln som seglar in nu....tycker vi fått regn så det räcker ! 

Tacksam att våra vägar möttes, Sussie   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards