heikebiketri

Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Heike Emmrich - 25 maj 2015 20:47

Väldigt lugnt på jobbet för att vara måndag.......himmel o plättar !

Åkte tillbaka på skolråd, en mycket bra timme. Jag fick berätta om våran anknytning till Mitt Oxelösund, våra tilltänkta utflykter. Fick frågan om vad vi gjort ute med kottarna ? matte ? så jag berättade om att vi haft utematte med bla kottar.fått göra räknesagor. Sen hade  vi bla en lek Sifferleken förklarade hur den gick till och att det är ren matte   .  Det var roligt och kändes bra att få berätta , att få frågan !  alltså hade barnen pratat om det hemma !!

Måndagar har jag de sista 40 min efter musiken , själv.  Svåra 40 min .....så jag bestämde mej för att göra det annorlunda idag , vad man än tyckte om det.

Så efter 20  min bröt jag och bad eleverna plocka undan ställa upp stolarna och gå ut !

Samarbete blev det

Ställ Er i födelsedagsmånaden jan......febr.....osv och i datumordning.

Ställ er i adressgrupper....Lingonv Hagtorn...osv...

.....i ögonfärg

Dela upp er Födda första halvåret - födda andra ......välj en bokstav och gör/forma den" med kroppen".....alla tillsammans.

Sen ställde vi oss i en ring : jag kastade en boll till en av eleverna , fångar den  och då ska den som står på högra sidan om den som fick bollen springa ett varv runt gruppen och ställa sig på "en annan höger sida" , sen vände vi varv....

                          

         I morgonbitti hoppas jag att den där   lyser igen......dags att morgonspringa igen   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards