heikebiketri

Alla inlägg under maj 2015

Av Heike Emmrich - 2 maj 2015 17:24

När jag väl kom i säng i natt , sov jag en strandad säl......fick tvinga upp ögonen vid halv nio.

Bacon och skrammlade ägg igen.  Regnade så jag åkte inte till Trosa på Trailfit. Bestämde mej för att OM det slutade skulle jag cykla in till Hälsomagasinet och köra ett pass spinning, så blev det. Hade motvind dit...aha då får jag nog en härlig medvind hem   . Skönt pass i dag också, ingen slår Hälso på spinning. De flesta instruktörerna är bra , men mindre bra finns överallt. Man får välja själv.  Sen upp cykeln och hemåt......medvind ända till ICA på Arnö, sen vräkte regnet ner.....  kallt jäkla regn, men jag hade tagit på mej min lila Haglöfs , den står emot regn riktigt bra, ja hela Swiss resan förra året hade jag den på mej......för där regnade det 80% av tiden vi var där.

Som en dränkt katt när jag kom hem , hopp duschen direkt och i med mat !

Inget spring idag , vilar benen för springlänge i morgon !  Då det ska bli   

                               28 km cykel + 1 spinning pass idag.  

                               Ja , jag tuggar på......


Av Heike Emmrich - 1 maj 2015 20:50

Vaknade väldigt utvilad. Bacon och ägg riktigt smask frukost !

Vädret visade regn på em , vilket gjorde att jag ville ha bilen med mej hem efter springet, inte att behöva cykla iväg och hämta den. Så jag ställde bilen i Högbrunn och sprang ut mot Bergshammar och förbi , precis vid nedfarten till Ista vände jag. Såg mitt fd lilla hus.....gillade verkligen at bo där, förutom att det kom i möss sista hösten jag bodde där , det var ett stort rått/möss år då. Men friheten att bo så där själv , även om jag bodde på en gård med min hyresvärd, Dom störde mej inte ett dugg. Ja, allt har sin tid.

Skönt väder att springa i , lite lagom av allt, kom bara några regndroppar precis när jag på hemvägen sprang förbi ÖSB för att se några raggers...men dom hade åkt i väg alla...  


Bokade spinning när jag kom till bilen , kände att fixar benen ! bara hem och i med lite energi.

Sussie S körde ett riktigt bra spinningpass. Jag körde mycket sittande backe ...eller trean. Stå i tvåan är inte min grej.


Sen var jag förbi hos Sussie   en sväng för att se hur det var med henne efter vurpan. När jag kom ut hade Styrbordsmåsarna skitigt ner hela min bil !!!    


Kycklingwooken slank ner i magen , och en kopp kaffe sen var det koma i soffan   

Postade min komplettering idag, borde jag ha gjort för länge sedan......


Läste en tråd på fb idag : Har fått behörighet i många ämnen och så rabblade hon upp en massa ämnen , avslutar borde jag skämmas ?  VA FAN ska man skämmas för ?  va stolt att du fått behörighet, det är väll bättre att vi går in och ex tar vik , än att någon av alla dessa outbildade tim vikarierna tar det (finns bra tim vik , men dom är sällsynta) lika bra att skriva det annars ska det väl tyckas och tänkas varför jag skriver så.....för ibland hinner jag bara börja säga saker , så går folk i försvar. Jag har inte alltid rätt, jag vill bara vet syftet kanske...?? 


Om det regnar så mycket som vädret visar åker jag inte till Trosa i morgon , får hitta på något annat då.  

              igår 9.7 km terräng  ,   idag 15 km asfalt + 45 min spinning



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards