heikebiketri

Alla inlägg under mars 2012

Av Heike Emmrich - 6 mars 2012 20:08

....ja burr -9 i morse när jag vaknade !

Frukosten: blev den goda gamla vanliga,,,,fast utan banan till gröten, för det fanns ingen här hemma .

Mellis : 1 äpple

Lunch: 2 små potatisar 6 köttbullar sås, och rivna morötter. I knäcke ( fan vilket o kynnest ätning )...

Mellis: i mjukmacka med ost  1/4 energi kaka vitargo.

Middag: gulaschsoppa ,3 fullkornskorpor  (inget grovt bröd hemma....) i glas nyponsoppa.

Kväll: en masssa vatten , jättetörstig och lite nötter. sen......en superfärsk Chiabata..mindre nyttigt men jäkligt gott !;)

Mötte upp syster som vill springa en sväng , dock en kortis, så vi fick 4 km tillsammans, sen tog hon bilen hem och jag sprang vidare och avslutade hos Åsa , för att hämta upp bilen. Så jag fick 7.4 km.....sugen på mer, men jag är just nu duktig och håller mej till 7-10 km.....I morgon kanske jag kan från gå  min duktighet..  ...springer efter jobbet, sen ska jag till Sköna Humlan igen........

har in handlat bananer så allt blir som vanligt till frukost i morgon   ....fick brassa på elementena lite igen , kallt som f-n när jag kom hem, och kallt att springa , vindarna va iskalla. Hade min lite tjockare löparjacka o vinter tightsen på mej. I morrn börjar jag inte förrän åtta!   rena rama sovmorgonen 

Kul att vi fick en liten runda syster och jag.

Jo, jag hittade skit snygga (papp) tallrikar på Maxi...till den 9/8   

Så ska vi på jobbet springa Vårruset  .....våran chef gick med på att flytta vårat APT som skulle vara den kvällen.

                      Till helgen kommer våren igen !!





Av Heike Emmrich - 5 mars 2012 16:47

och vad visade den ...jo att utan bra mat stannar kroppen!!  jag va helt tom frammåt torsdag, har lärt mej att jag måste ha med mej "stödmat" så länge vi har den kocken vi har!!  jag va helt oförberedd på att det  i så många dagar skulle fattas mat åt mej..... .

Så jag skriver en v till får vi se om det blir bättre.  Ska har stöd mat med mej....så jag orkar träna !! och orkar jobba..o vara en bra pedagog!

Frukost idag, Gröt,  äppelmos, banan, mjölk,  banan smoothie, kaffe.

Mellis : 1 banan (jättehungrig)

Lunch: korvstroganoff o ris,( 1 knäcke  jättehungrig...) sallad.

Mellis: 2 dl vaniljyogurt + func musli. + kaffe

Middag: kina mat resterna

Efter shiatsun blir det en smoothie.

Ingen träning, vilar idag. Har varit jättehungrig hela dagen å.. 

Nya tag i morgon!!


Av Heike Emmrich - 4 mars 2012 18:08

Lördag:

Grötfrukost, smoothie å så iväg på sim !, å sen iväg till spinningen som jag själv skulle leda !!  när jag   stoppade i Dinon  i datorn, va ALLA låtar hullerom buller.... hallå kom and help me.....!!!   men så fixade jag ju faktiskt det själv!!    men det var ju jävla typiskt!!  hade ju spelat upp och kollat Dinon kvällen innan !!     

Roligt att Carina min "gamla" jobbar kompis från soc.psyk kom ! och Annika o Farida från mitt jobb nu på Kompassen, och så tror jag att han från CKD heter Sune , vad jag vet är iaf att hans fru heter Helena.........  

Å vi hade en underbar tur i bergena och i  .....!!  det var jättekul att leda igen,  minst 10 år sedan !  

Sen hem och i med Gulaschsoppa och en grovfralla.....sen mot Barva, och Stall Vad.

Josse och jag tog en tur med hennes ung-travare i sulkyn, jättekul !  Älskade ungen min .  Flis såg inte lika tjock ut idag...som sist!  gosepluppen .

Vi fixade en stor balja kycklingsallad , gott !!   sen bar det av på kalas till Mattias , Mias son. Mia har Stora Vad.

Innan vi for iväg tog vi in hästarna och gav dom nått som skulle vara mat.....nä, häst mat ser inte gott ut! .

Sen tog jag min cabbis och drog hem.......hemma vid 22. 00 tiden , packa väska och lägga fram spinningkläderna och åt lite choklad och tog en smoothie !  

Jo. sen upp vid havlv 7, i med stadig frukost !!    mot Ramdalen , upp på spinningen cykeln och cyklade vasaloppet 3.38 tog det innan jag fick kliva av ......HUNGRIG !!    köpte med 2 p Kina mat......allt är nu upp ätet.....Biff med bambuskott.   

Somnade en liten stund.......skulle bara vila lite på sängen......

Upp på vanliga cyklen ...aj öm.....bort till syster fika lite och kollade på film, å fy satan va kallt att cykla hem , IS vindar! fick låna syrran sadelmurva, Tack , kändes bättre då!  cykla ska jag inte göra på ett par dagar!!

Lite nötter och mera vatten har slunkit ner i magen.....blir snart en smoothie.

Till Vasalopps spinningen gick det åt 1 banan, 1 1/2 energi kaka, 1 flaska vatten och en halv sportdryck (enervit)

Heja Jörgen Brink, vilket lopp !!


Så helgens träning har varit :

Sim 50 min + spinning 50 min

och Vasalopps spinning 3.38.   I morgon Vila . ev styrka.

                         Hoppas din helg varit bra!   



Av Heike Emmrich - 2 mars 2012 19:00

Frukosten blev "den gamla vanliga" den är bäst!

Fruktstund på jobbet , några bitar päron och äpple o en banan.

Lunch: skulle vara lasagne..mums...tänkte jag !?....vi fick pannkaka ist.....världens sämsta mat fan! bara DINK!

men hon hade iaf gjort lactos pannisar sa hon....men som min mage känns ikväll , va det jävlar inte lactos pannisar!!!

Man kan tro att jag eldar....så ryker det ur skorstenen!!!  vitto!! 

Mellis på jobbet: åt INGET !! 

tog en banan senare innan jag åkte in till Haga. 

Min lilla Dino va laddad och klar, och inhandlade 5 Vitargokakor. Sen till Hälso och löste ut ett packe påsar! sen ut och kuta , tusan vilka kalla vindar idag , blev hanskar på !  Jättejobbigt de första km....PUST! men flera dagar utan bra o redig lunch sätter sina spår...lårena kändes tomma !  men sen så vaknade de till liv lite mer, träffade min gamla chef Inez uppe på min gamla gård, stod och babblad en stund. Sen tog jag svängen förbi mina gamla lägenhet.....synd att jag fick sånna puckade  grannar, läget är ju underbart annars!   

Rundan blev 8.2 km. 

Sen upp till Maxi och handla , blev grillad kyckling, en grovfralla, och goda inlagda oliver (lösvikt)....och en choklad kaka mörk/pistage, och tänk där vid hyllan står bästa PT och oxå handlar mörk/havsalt... 

Har spelat upp mitt spinningpass och tänk ut backar och sånt.....ska bli kul !  

snart ska jag ha fredags mys....haha!  Ice Age på 7.an     

I morrn efter sim o spinning, blir det fullfart till ungen min !    å vill man ha mat där , får man handla med sig det själv !  ( jag fick gärna handla med mej schampo  och tvättmedel oxå)   annars kan man få en näve pepparkakor....jodå ! det har hänt    .

Av Heike Emmrich - 1 mars 2012 20:18

Men inte frukosten!

I dag valde jag bort proteinsmoothien , mot en omelette på 3 ägg, annars va allt som vanligt !

Innan jag kom till jobbet tröck jag i mej en Pauluns bar, va jättehungrig!

Lunch: en torr o snurken korv och typ inte mer än 2 dl kokta makaroner.....kocken hade återigen glömt bort oss lactosare....det var vad jag hann få i mej innan jag skulle ha "vilan"....på min rast fick jag äta upp mitt mellanmål, 150 g keso och en apelsin.

till jobb melliset dök jag ner i brödkorgen tog en mjukmacka med tomat, faan jag äter ju bara kolhydrater på jobbet .....

Efter jobbet hade jag tänk att åka och styke träna......men den härliga vår luten gjorde att jag hellere gick en långpromenad med syster, hann kasta i mej en kopp kaffe och lite nötter och en paulun bar igen.....ja nu sladdar kosten ordentligt!  men med en sånn katastrof lunch blir allt bara fel.....HUNGRIG hela tiden !  

Nu så här på kvällen när jag äntligen är hemma ...ja då blir det det enklaste   smoothie.....nä, jag måste försöka få i mej nått mer.....

Elin har varit snäll och lagt in mina 2 nervarvningslåtar, TAck !!   och även beställt Vitargo , caramel endurance, måste ju ha bra energikakor till vasaloppsspinningen på söndag!.   Jag är trött nu och tom på energi, vilken värdelös mat dag !!     ska packa en löpar väska tills i morgon, springer en sväng i stan i morrn. Haga o Hälso innan.

Slarva inte med maten !!!   nu ska jag sätta näsan i skafferiet .....och kylen....

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Heike´s gäster


Ovido - Quiz & Flashcards